Oro uostas

Pristatyta, kaip atrodytų Vilniaus oro uostas be sovietinio pastato

Susisiekimo ministras Marius Skuodis pirmadienį sakė, kad planuojamas statyti Vilniaus oro uosto išvykimo terminalas turėtų būti įrengtas iki 2024 metų. Politiko teigimu, dabartinė pastato būklė neatitinka funkcionalumo – trupa laiptai, skilinėja sienos, remontas reikalingas ir stogui. Skaičiuojama, kad išvykimo terminalo suma pagal anksčiau nutrūkusio konkurso sąmatą galėtų siekti apie 40 mln. eurų, o visos erdvės pertvarkymas su senąja, kur nėra taikoma paveldo apsauga, siektų daugiau kaip 100 mln. eurų.

„Praėjusiais metais oro uostas aptarnavo 1 mln. 300 tūkst. keleivių. Priešpandeminiais metais čia keleivių srautas buvo beveik 5 mln., kai pats oro uostas yra pritaikytas maždaug 3,5 mln. keleivių. Atėjo laikas labai aiškiai pasakyti, kad sovietinis okupacinio laikotarpio pastatas neatitinka šiandienos modernios, šiuolaikinės Lietuvos įvaizdžio, ir pastatas nebeatitinka tų funkcionalumų, kurie reikalingi šiuolaikiniam oro uostui“, – pirmadienį Vilniaus oro uoste rengtoje spaudos konferencijoje kalbėjo M. Skuodis.

Politikas pabrėžė, kad dabartinio pastato pirmajame aukšte yra 2 tūkst. kv. m ploto, iš kurio naudingo ploto, vienos erdvės tėra 150 kv. m. Didesniam plotui atsirasti trukdo saugomos kolonos, kurių yra apie 150.

 

Planuojama artimiausiu metu skelbti konkursą naujai oro uosto išvykimo pastato statybai, kuris turėtų būti pastatytas iki 2024 metų.

„Kai mes tą pastatą turėsime, šitas visas pastatas (dabartinis Vilniaus oro uostas – ELTA) bus pritaikytas keleivių atvykimui. Ten, kur dabar išvykstama, bus visiškai nauja erdvė. Man labai norisi tikėtis, kad tarybinių laikų rėmai mūsų neįspraus ir surasime geriausius sprendimus, ką su šiuo pastatu daryti“, – teigė M. Skuodis.

Lietuvos oro uostų generalinis direktorius Marius Gelžinis kalbėjo, kad rugsėjo pabaigoje–spalio pradžioje planuojama skelbti konkursą naujo terminalo statybai. Jis bus pritaikytas iki 8 mln. keleivių. Ministras sakė, kad būtų įmanoma pasiekti net iki 9–10 mln.žmonių.

 

Pagal anksčiau nutrūkusį konkursą buvo suskaičiuota, kad preliminariai išvykimo terminalas kainuotų apie 40 mln. eurų su įranga. Tikslesnė suma paaiškės, kai įvyks rangos konkursas. Visos oro uosto erdvės pertvarkymas su senąja, kur nėra taikoma paveldo apsauga, siektų per 100 mln. eurų.

Dabartinis centrinis Vilniaus oro uosto pastatas baigtas statyti 1954 m. spalio 4 d., 1984 m. buvo įrašytas į Kultūros vertybių registrą. Svarstymai dėl šio pastato ateities perspektyvų ne vienus metus kėlė nemažai diskusijų ir ginčų.

Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
108 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
38 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Albis
Albis
25 dienas (-ų)

Galima sovietinės geldos priekinę sieną palikti… bet – tik sieną, kaip paminklą atsilikimui ir kvailumui. O visa kita keisti. Gyvenimas greitai keičiasi, todėl oro uosto pastatas turi būti funkcionalus ir iš esmės paprastas – kad po 30-40 metų (o gal ir greičiau) jį, kaip pasenusį, būtų galima griauti ir statyti naują, atitinkantį naujam laikmečiui.

Omcius
Omcius
26 dienas (-ų)

Senai jau reikejo taip daryt. Dabartinis pastatas mano nuomone isviso turetu buti nugriautas, galima palikti fasada, kad issaugoti idomesne jo dali, o siaip tai is funkcines puses tai toks jausmas lyg tas pastatas turejo kita funkcija… cia lyg kas nzn paimtu ir prie kokio pastato pastatytu oro uosta ir tada bandytu praejimus padaryti, kad tipo pritaikyti oro uostui, zdz dabartinis pastatas tikrai nei iplanuotas logiskai, nei isdestymas patogus, nei juo labiau naudingos erdves zmogui yra. As tik uz naujo oro uosto statybas + kai dabar karantinas ir to skraidymo turbut nera tiek daug galima butu isnaudoti situacija statyboms o visa… Skaityti daugiau

Pilietis
Pilietis
26 dienas (-ų)

Eilini karta klausimas Nr.1, realus oro uosto keleiviu srautas ir blaiviu protu ivertintas bendras oro uosto pajegumas. Dabartinis oro uostas aptarnauja iki 5 mln., naujas GAAAAAL 10 mln.,t.y. 2 kartus daugiau. Dabartinė investicija keli milijonai pries 40 milijonu, o su likusia infrastruktura visa 100 mln, tai investicijos poreikis 50 kartu virsija dabartini investijos poreiki. Taigi atsistoja klausimas, AR keleiviu VILNIUJE bus 10 mln., kad kompensuotusi oro uostas? Prisminkime, yra dar ir Kauno, bei siek tiek Palangos oro uostai, kurie pasiima dali srautu. Antras klausimas, tako uzimtumas ir galimas isnaudojimas, AR bus pakankamai skrydziu, pakankamai laiku ryte ir tako isnaudojimas padidintas,… Skaityti daugiau

arn
arn
26 dienas (-ų)

būtų puiku toks pastatas, bet kažkaip netikiu kad pavyks dabartinę daržinę nugriaut, prisirakins “pavedlo” mylėtojai prie kolonų ir buldozerius stabdys

Walerij
Walerij
26 dienas (-ų)

Stadionas pastatytas ir oro uostą pastatys slava KPSS

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button