Oro uostas

Kova aštrėja – kartu su Vilniumi oro uostus rekonstruoja Ryga ir Varšuva

Oro uostų konkurencija pasaulyje auga. Kovodami dėl keleivių, rekonstrukcijos ėmėsi svarbiausi regiono oro uostai: Vilniaus, Rygos ir Varšuvos. 60 mln. Eur kainuosianti Vilniaus oro uosto rekonstrukcija – tai investicija siekiant išlikti itin konkurencingoje oro uostų aplinkoje. Šis atnaujinimas turėtų apsaugoti veiklą, lemiančią net 2,6 proc. šalies bendrojo vidaus produkto.

„Oro uostai – itin svarbus elementas valstybėms, kovojančioms dėl užsienio investicijų. Be to, Lietuvoje ir visame pasaulyje augantys keleivių srautai skatina atsinaujinimus. Be rekonstrukcijos Lietuvos oro uostų konkurencingumas smuks. Sustojus vietoje, mūsų skrydžius, o taip pat su jais susijusias įplaukas į valstybės biudžetą, perims Rygos ir Varšuvos oro uostai“, – sako Lietuvos oro uostų (LOU) vadovas Marius Gelžinis.

Vilniaus oro uostas

 

Rygos oro uostas, tuo pačiu laikotarpiu kaip ir Vilnius (2019-2022 m.), ketina rekonstruoti keleivių terminalą. Tik Vilniuje tam planuojama skirti 29 mln., o Rygoje – 45 mln. Eur.

Rekonstrukcija išplės Vilniaus oro uosto galimybes patogiai ir greitai priimti keleivius. Taip pat palaikomosioms Vilniaus oro uosto infrastruktūros išlaidoms kasmet numatoma maždaug po 8 mln. Eur, kurie bus skirti aviacinio saugumo įrangos, perono ir riedėjimo takų dangos atnaujinimui, pastatų būklės palaikymui ir kt. darbams.

Vilniaus oro uostas

 

Pavyzdžiui, po 2 mėn. Vilniaus oro uoste bus baigta montuoti nauja, 0,3 mln. Eur. vertės, triukšmo matavimo įranga. Ji suteiks informacijos apie triukšmo zonas, jų dydį ir jose gyvenančių žmonių skaičių. Atsižvelgus į duomenis bus galima teikti pasiūlymus orlaivių maršrutų keitimui, kad lėktuvus girdėtų kuo mažesnė dalis gyventojų. Be to, riedėjimo takų rekonstrukcija leis sumažinti orlaivių riedėjimo laiką, o kartu ir jų keliamo triukšmo kiekį.

„Rekonstrukcijai numatomos sumos – tik Vilniaus oro uosto išlaidos. Tačiau kiekvieną didesnę investiciją dar turės patvirtinti LOU valdyba, tad, įmanoma, kad numatyta suma mažės. Visi šie pinigai – mūsų įmonės ar pasiskolintos lėšos. Nepaisant išlaidų rekonstrukcijai ir toliau ketiname dirbti pelningai bei kasmet į valstybės biudžetą išmokėti dividendus“, – teigia M. Gelžinis.

Vilniaus oro uostas

 

Už 2017 m. LOU į valstybės biudžetą išmokėjo 3,4 mln. Eur dividendų. Planuojama, kad už 2018 m. į valstybės biudžetą bus išmokėta 5 mln. Eur. Pastaraisiais metais LOU veikos generuojamos įplaukos į valstybės biudžetą pastoviai auga.

Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
0 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
0 Komentarai
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button