Aviacijos pramonės atstovus vienijanti organizacija – Civilinės aviacijos asociacija (CAVIA) – ragina skatinti skrydžių į Lietuvos oro uostus sugrįžimą atleidžiant vežėjus nuo oro uosto rinkliavų. Tokią priemonę jau anksčiau paskelbė komercinius Norvegijos oro uostus valdanti bendrovė „Avinor“, laikotarpiui nuo sausio 1 iki birželio 30 d. atleidusi aviakompanijas nuo oro uosto mokesčių.

„Daugelis pasaulio ir Europos šalių gelbėja nacionalinius vežėjus mesdami didelės lėšas į nacionalinių vežėjų kapitalą, – sako CAVIA prezidentas Artūras Stankevičius. – Nekalbant apie milijardines paramos schemas pritaikytas vežėjams Prancūzijoje, Italijoje, Nyderlanduose ar Vokietijoje, Latvijos vyriausybė sustiprino „airBaltic“ kapitalą 150 mln. EUR, o Estijos vyriausybė 30 mln. EUR paskyrė lėktuvų nuoma užsiimančiam vežėjui „Nordica“ (dar žinomam kaip „Regional Jet“ ir „XFly“). Tokioje aplinkoje Užsienio aviakompanijos bus motyvuotos pradėti skrydžius iš savo šalių, todėl kyla grėsmė, kad Lietuvos pasiekiamumas net pasibaigus COVID-19 ribojimų laikotarpiui kris drastiškai“

Atsakingas žingsnis, A. Stankevičiaus teigimu, būtų kuo greičiau imtis priemonių ir skatinti vežėjų veiklą Lietuvos oro uostuose kas leistų vėl grįžti atstatyti veiklą ir visoms kitoms įmonėms veikiančioms orlaivių ir keleivių aptarnavimo grandinėje. CAVIA skaičiavimu, visiškas vežėjų atleidimas iki metų pabaigos nuo oro uostuose taikomų rinkliavų galėtų kainuoti iki 20 mln. EUR. Pusę sumos galima surinkti, jei Susisiekimo ministerija atleistų, kaip ir plananvo, VĮ Lietuvos oro uostus nuo dividendų mokėjimo (9,7 mln. eurų), likusią sumą prašant pagalbos valstybės, skolinantis iš savo steigėjo (t.y. valstybės) ar optimizuojant savo veiklą.

CAVIA pabrėžia, jog tokia visuotinė parama būtų skaidri, nediskriminuojanti, įgyvendinama nesunkiai, o poveikis būtų greitas, ją pritaikius visuose Lietuvos oro uostuose visiems skrydžiams (reguliariems, užsakomiesiems ir krovininiams). Operatyviai pritaikius tokią priemonę galėtume aplenkti kitas šalis, kurios vis dar užsiima aviakompanijų gelbėjimu ir pereiti prie  skatinimo priemonių. Ekspertų vertinimu, aviakompanijos nutraukus karantino metu įvestus ribojimus, turės pakankamai resursų gražinti skrydžius (lėktuvų ir įgulų), todėl pagrindinis motyvavimo įrankis – kuo mažesnės kintamosios skrydžių sąnaudos. Dėl naftos kainos nuosmukio kritusios aviacinių degalų kainos ir panaikintos oro uosto rinkliavos leistų aviakompanijoms net keliasdešimt procentų sumažinti bilietų kainas, kas didesniu pagreičiu atgaivintų ne tik aviacijos, tačiau ir turizmo, viešbučių, restoranų bei kitus ekonomikos sektorius.

„Skirtingai nuo maršrutų paramos, subsidijų skrydžių atidarymui ir kitų priemonių, oro uostų rinkliavų panaikinimo poveikis būtų labai greitas, o lyginant su šimtais milijonų eurų skiriamų kitoms verslo gaivinimo priemonėms šis žingsnis būtų sąlyginai nebrangus“, – sako CAVIA prezidentas A. Stankevičius.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

5 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist