Transportas

Kiek užtrunka nusigauti į Vilniaus centrą ryte?

Suaktyvėjus nekilnojamojo turto rinkai, ne visi pirkėjai, rinkdamiesi namus, įvertina, per kiek laiko nuo savo būsto pasieks miesto centrą, kuriame daugelis dirba ar vyksta į susitikimus. Piko metu iš vienų Vilniaus mikrorajonų miesto centre galima atsidurti vos per 10 minučių, kai tuo tarpu iš kitų – gali tekti važiuoti ir pusantros valandos.

Vilniaus centras lengviau pasiekiamas – vairuojantiems  

Lietuvoje veikianti dirbtinio intelekto taikyme ir kibernetiniame saugume besispecializuojanti informacinių technologijų įmonė UAB „Acrux cyber service“, pasitelkdama dirbtinį intelektą, išanalizavo Vilniaus miesto transporto srautus ir paruošė infografikus, kurie padės pamatyti, kuriose sostinėse vietose transporto srautai piko metu yra didžiausi.

UAB „Acrux cyber service“ direktorius Jokūbas Drazdas mano, kad sistemos atlikta viešojo ir privataus transporto sostinėje judėjimo analizė, gali būti naudinga ne tik miesto gyventojams, kurie, ieško, kurioje miesto dalyje pirkti būstą, bet ir sostinės valdžios atstovams, architektams, planuojantiems miesto infrastruktūrą bei statybų bendrovėms, besirenkančioms teritoriją nekilnojamo turto plėtrai.

 

„Patogus susisiekimas nuo namų iki miesto centro sutaupo laiką, leidžia kokybiškiau gyventi. Niekas nenori gaišti brangaus laiko stovėdamas spūstyse. Transporto srautai iki miesto centro turėtų būti svarbus faktorius ir renkantis gyvenamąją vietą. Transporto situacija Vilniuje vairuojantiems automobilį nėra tokia sudėtinga, kaip daugelyje didžiųjų Europos ir pasaulio miestų, tačiau patekti į  centrą iš miesto pakraščio viešuoju transportu jau yra ne visada lengva“, – sako informacinių technologijų kompanijos vadovas.

Ilgiausiai kelionė automobiliu iki miesto centro trunka iš šiaurės rytų ir pietvakarinių  Vilniaus rajonų

Dirbtinio intelekto transporto srautų Vilniuje analizei buvo pateikti 53023 pastatai. Nuo kiekvieno pastato sistema pažymėjo maršrutus automobiliu ir viešuoju transportu rytinio piko metu iki Katedros aikštės. Vėliau sistema suformavo išsamius žemėlapius su maršrutais iki kiekvieno namo, kuriuos galima priartinti ir apžiūrėti detaliau.

Paaiškėjo, kad ilgiausiai kelionė automobiliu iki centro trunka iš šiaurės rytų (Verkių Riešės, Ožkinių) ir pietvakarinių Vilniaus rajonų (Panerių). Kelionė vidutiniškai užtrunka apie pusvalandį (orientuotasi į tai, kad į centrą darbo dieną reikia atvykti iki 9 val.).  Tuo tarpu iš rytinio Pavilnių regioninio parko (Naujoji Vilnia) pakraščio, kuris taip pat yra nutolęs nuo centro, į jį pakliūti nėra sudėtinga. Kelionė užtrunka apie 15-20 minučių.

 

Tyrimas parodė rajonus, iš kurių susisiekimas viešuoju transportu su sostinės centru – greičiausias. 

„Labai geras rodiklis yra tai, kad iš bet kurios miesto vietos į centrą galite patekti per 30 minučių, net ir piko metu. Daugelyje Europos sostinių šis laikas yra daug ilgesnis. Visgi situacija, susijusi su viešuoju transportu, yra kur kas blogesnė. Kelionė iš atokesnių miesto vietų užtrunka 30-50 minučių. O iš miesto pakraščių gali užtrukti iki 1,5 valandos. Iš daugelio miesto vietų centrą galima pasiekti per 10-20 minučių, tačiau iš labiau nutolusių miesto rajonų kelionės laikas gali skirtis ir 50 minučių. Didžiausią pranašumą viešuoju transportu pasiekti centrą turi tokių šiaurinių miesto rajonų, kaip Didžioji Riešė, Avižieniai, gyventojai. Ir tik centrinės miesto dalies gyventojai troleibusuose ar autobusuose nepraranda daug laiko. Palankiausi rajonai kelionėms iki centro viešuoju transportu – Žirmūnai, Šnipiškės, Žvėrynas, Naujamiestis, Naujoji Vilnia. Kelionė iš jų trunka 15-30 minučių“, – teigia Jokūbas Drazdas.

Vilniaus centro pasiekiamumą iš nutolusių rajonų sunkina tiesioginių viešojo transportų maršrutų stoka

Analizė taip pat parodė ir priežastis, kodėl nutolusių Vilniaus rajonų gyventojų kelionė į miesto centrą užtrunka.

„Pagrindinės priežastys yra dvi: ilgas kelias iki viešojo transporto stotelės, taip pat nepakankamai išvystytas susisiekimas. Vilniaus pakraščiuose praktiškai nėra maršrutų, kurie leistų tiesiogiai patekti į miesto centrą. Iš miesto pakraščių kelionės prailgsta ir dėl to, kad sostinėje nėra metro, elektrinių traukinių ar tramvajų, kurie judėtų jiems skirtomis juostomis. Daugelyje didžiųjų Europos miestų šios transporto rūšys leidžia pakankamai greitai iš miesto pakraščio nuvykti į centrą be spūsčių ir sustojimų prie šviesoforų“, – sako Jokūbas Drazdas.

 

Jokūbas Drazdas pastebi, kad dirbtinio intelekto atlikta  analizė verčia daryti išvadas, kadVilniuje sumažinti transporto sukeliamą taršą nebus lengva, jei nebus įgyvendinta viešojo transporto reforma.

Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
32 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
11 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Netikiu
Netikiu
13 dienas (-ų)

Čia vasarą skaičiavo, kad tokie rezultatai? Kad adekvačiai suskaičiuot reiktų ne vasarą skaičiuot ir ne per pandemiją, kai daugiau nei pusė ofisų darbuotojų dar dirba iš namų.

Nereikalingas
Nereikalingas
14 dienas (-ų)

Aha aha, o pocentriu kurti nereikia. Besipleciantis miestas su vieninteliu centru, nes..? Kaip ten baigesi su turejusiu buti Vilniaus satelitu Pilaite aka Sudervele, m?

rimis
rimis
15 dienas (-ų)

Vilniuje jau daug metų vykdoma kamščių didinimo programa:naikinamos ir siaurinamos gatvės, naikinamos parkavimo vietos ir t.t.
Todėl kuo didesni kamščiai – tuo geriau.

Matijus
Matijus
16 dienas (-ų)

Na kai panaikino rodykles į dešinę, tai man kelione automobiliu į centrą ar iš centro vietoje 15 min. pailgėjo 30 min. ir daugiau. Tai kad nėra ko norėti, kaip po visų karantinu ir prasidėjus mokslo metams tokie kamščiai… Problemos paliktos savieigai…

Linas
Linas
15 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Matijus

Tai kiek kartų reikia sukti į dešinę? Nelaimingoj vietoj gyvenat, man dėl tų rodyklių nu max minute pailgėjo.

Matijus
Matijus
14 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Linas

Pavaziuok pvz. Mokslininkų g. ir sukti į dešinę GV gatve, Ozo g. sukti į Kalvarijų g., iš Depo sukti į Ukmergės g., iš Savanorių į Vikpedes g., ir pamatysi…. Labai daug pavyzdžių dar ne išvardinta…

Bob
Bob
16 dienas (-ų)

Deja, bet nieko neveikimas neapsiriboja vien tik viešojo transporto sistema… Tas fokusas į trumpalaikė veiklą (yay, Vilnius TOP20 fDi reitinge!) ir nesugebėjimas galvoti ilgesniu nei 2-3 metai laikotarpiu (pvz. darželiai iš konteinerių, VT, miesto planavimas, komunikacijos, sovietų 50+ metų senumo daugiabučiai) ankščiau ar vėliau sukels nemažai rūpesčių. Kolkas man miesto perspektyva atrodo liūdnokai, ypač gaila kad tai vyksta kai miestas turi labai didelį potencialą (žmones).

Paskutinį kartą redaguota 16 dienas (-ų) (Bob)
Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button