MadeinVilnius.lt – Vilniaus naujienų dienoraštis
Nuotr.: Žygimantas Gedvila, BNS
Transportas

Kelyje Vilnius–Utena netrukus bus leidžiamas eismas naujai rekonstruotu ruožu (nuotraukos)

Kelyje A14 Vilnius–Utena baigtas naujas rekonstrukcijos etapas – 4 km ilgio ruože (nuo 16-to km) magistralė išplatinta nuo 2 iki 4 eismo juostų, įrengtos inžinerinės eismo saugos priemonės. Atliktus darbus šiandien apžiūrėjo susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius.

„Magistralinio kelio Vilnius–Utena rekonstrukcija itin svarbi dėl susidėvėjusios cementbetonio dangos, kuri kelia pavojų eismo saugai. Atliekami darbai iš esmės keičia šią situaciją – kelias tampa dvigubai platesnis, jame įdiegta daug eismo saugos priemonių, pasirūpinta pėsčiųjų ir dviratininkų saugumu“, – sako susisiekimo ministras J. Narkevičius.

Nuotr.: Žygimantas Gedvila, BNS

Rekonstrukcijos darbai pratęsė jau anksčiau šioje magistralėje vykusius kelio platinimo darbus. Naujas išplatintas kelio ruožas yra nuo sankryžos su keliu Nr. 172 Raudondvaris–Giedraičiai–Molėtai iki sankryžos su keliu Nr. 108 Vievis–Maišiagala–Nemenčinė (nuo 16,00 km iki 16,80 km ir nuo 17,64 km iki 20,90 km).

Rekonstruojant šį ruožą, kelias sustiprintas ir praplatintas nuo 2 iki 4 eismo juostų, buvusią nekokybišką cementbetonio dangą pakeitė asfaltuota kelio danga. Eismo saugai gerinti kelyje panaikinti kairiniai posūkiai ir apsisukimai per skiriamąją juostą, nutiesti jungiamieji keliai. Pėsčiųjų ir dviratininkų saugumui pastatytas pėsčiųjų viadukas, įrengta požeminė pėsčiųjų perėja, šalia kelio nutiestas 4,4 km ilgio pėsčiųjų ir dviračių takas. Be to, atnaujintame ruože įrengtas kelio apšvietimas, apsauginiai atitvarai, triukšmą slopinanti sienutė, tinklo tvoros nuo laukinių žvėrių.

Nuotr.: Žygimantas Gedvila, BNS

Pėsčiųjų viadukas pastatytas ties keliu į Raudondvarį, prie nuovažos į šalia esančias kavines (16,49 km), ties juo abejose kelio pusėse numatoma įrengti autobusų sustojimo aikšteles. Požeminė pėsčiųjų perėja įrengta magistralės 18,56 km, kur ties keliais į Gegliškių ir Pašilių kaimus yra autobusų stotelės.

Šių metų rugsėjo mėn. pradėtas kitas kelio A14 Vilnius–Utena rekonstrukcijos etapas, kuris vyks ruožuose nuo 16,80 km iki 17,64 km ir nuo 20,84 km iki 21,50 km. Šiame etape ties keliais Nr. 172 Raudondvaris–Giedraičiai–Molėtai ir Nr. 108 Vievis–Maišiagala–Nemenčinė bus įrengtos žiedinės sankryžos, į jas įsijungs jungiamieji keliai bei greitėjimo ir lėtėjimo juostos iš kelio A14.

Nuotr.: Žygimantas Gedvila, BNS

Tolimesni darbai šiame kelyje taip pat vyks etapais. Atsižvelgiant į esamą finansavimą, viso kelio rekonstrukcija galėtų būti baigta iki 2030 m. Darbai finansuojami iš Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų.

Susitikęs su kelią A14 Vilnius–Utena rekonstruojančių rangovų atstovais, susisiekimo ministras aptarė infrastruktūros projektų spartesnio įgyvendinimo galimybes ateityje ir pažymėjo, kad tam tikri parengiamieji darbai turi būti atlikti dar iki pradedant kelio rekonstravimo ar tiesimo darbus.

Nuotr.: Žygimantas Gedvila, BNS

„Pagal Kelių direkcijos parengtą ilgalaikės valstybinės reikšmės kelių priežiūros ir plėtros iki 2035 m. strategiją 2019–2030 metais numatyta įgyvendinti keturis kelio A14 Vilnius–Utena rekonstravimo projektus, kurių metu planuojama atlikti betono dangos rekonstravimo ir saugaus eismo gerinimo darbus. Bendras rekonstruojamo kelio ilgis sudarys  66,632 km”, – teigia Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktorius Vitalijus Andrejevas.

Kelias A14 Vilnius–Utena – vienas problemiškiausių Lietuvoje. Tai bene vienintelis kelias su cementbetonio danga, kuri yra susidėvėjusi, deformuota ir kelia pavojų eismo saugai. Šio kelio platinimo darbai vyko jau 2008–2009 m., kai nuo 2 iki 4 eismo juostų buvo praplatinta magistralės dalis nuo 10,0 iki 16,0 km.

Nuotr.: Žygimantas Gedvila, BNS

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

15 skaitytojai (-ų) įvertino

5
PARAŠYKITE KOMENTARĄ

avatar
2 Comment threads
3 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
5 Comment authors
furu expertasGyvenantjisVardashmmAha Recent comment authors
  Užsisakyti komentarų pranešimus  
naujausius seniausius labiausi vertinti
Pranešti apie
furu expertas
Skaitytojas
furu expertas

Paziurejus kaip suprojektuota tai manau projektuotojus reikia surikti ir pakarti po vienu is tu tiltu, kad kiti matytu, zinotu ir pradeju mastyti. pvz. pirmoji nuotr, kur salutinis i greitejimo juosta isilieja, kaip automobiliui saugiai isukti, o kaip isukti furai, nesustabdzius viso eismo porai minuciu??? Arba siauras kampuotas posukis link ziedo; arba, kaip furai tuo ziedu apvaziuoti?

Aha
Skaitytojas
Aha

O kur likę kilometrai ? 🙂 Iki 2100-ųjų gal bus, jei tiek ilgai 4km tarkavo

hmm
Skaitytojas
hmm

tekstą suvokt bent sugebi?? parašyta iki 2030, maždaug tokiu tempu ir juda… kiek tavo supratimu reikia laiko viadukui pastatyt? savaitės? niekas čia neprašo atrodyt protingesniu, negu esi:/

Vardas
Skaitytojas
Vardas

Manau, ne visai apie tai kalba. Aš noriu atkreipti dėmesį, kad Utenos plento rekonstrukcija buvo pradėta dar palei 2006-2007 metus kai buvo spėta iki krizės atnaujinti apie 15 km ruožo labiau link Utenos. Per krizę darbai stojo ir stojo iki maždaug 2018 metų… O dabar matome datą 2030 metus. Tai tokiais tempais ,,dirbant” šitas kelias fiziškai taps nepravažiuojamas, nes jau dabar kelio būklė vietomis yra tragiška. Kelias nutiestas 1987, o betoninių kelių tarnavimo laikas yra apie 30 metų (taip, jis tarnauja žymiai ilgiau nei asfaltinis, bet kai reikia remonto, tai reikia, ypač, kad sovietai nutiesė su rimtais techniniais pažeidimais). 2030… Skaityti daugiau

Gyvenantjis
Skaitytojas
Gyvenantjis

Dakniso remontas, nera jokios garso sieneles, namas skilineja tuoj gaus rangovas ieskini

Panašūs pranešimai

Automobilių taršą netrukus matuos nuotoliniu būdu

ELTA

Pokyčiai magistralėje Vilnius-Kaunas: skirtingo lygio sankryžos, naujos požeminės perėjos bei didesnis leisitinas greitis

Made in Vilnius

Gyventojų nuomonė: žalių rodyklių atsisakymas apsunkins eismo sąlygas

Made in Vilnius

Darbai baigti: atnaujintos kelių linijos didins saugumą keliuose

Made in Vilnius

Kitų metų viduryje Lietuvoje bus apie 500 elektromobilių įkrovimo jungčių

BNS

Policija įsigijo 128 naujus automobilius

Made in Vilnius

Šis internetinis portalas naudoja slapukus (angl. cookies), kad pagerintų jūsų naršymo kokybę. Slapukus galite atšaukti bet kada. Sutinku Skaityti daugiau

Privatumo ir slapukų politika