Transportas

Baigiama svarbaus Molėtų plento ruožo rekonstrukcija

Iš Vilniaus ar į jį Molėtų plentu keliaujančius vairuotojus jau greitai pasitiks ne liūdnai pagarsėjęs „betoninis kelias“, bet vienas moderniausių kelio ruožų šalyje. Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos užsakymu darnios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ vykdo A14 kelio 4 km ilgio atkarpos šalia Vilniaus rekonstrukcijos darbus. Jų metu įrengtas modernus keturių eismo juostų kelias su dviem žiedinėmis sankryžomis ir lygiagrečiai abipus greitkelio einančiais vietinės reikšmės keliais su dviračių takais.

Siekiant užtikrinti visų eismo dalyvių saugumą per naująjį kelią taip pat nutiestas viadukas pėstiesiems ir dviratininkams, o po greitkeliu įrengta požeminė perėja. Pasirūpinta ne tik žmonių, bet ir gyvūnų saugumu – įrengtos laukiniams gyvūnams į greitkelį išbėgti neleidžiančios tvoros, rampos su galvijų barjerais ir netgi po keliu einantis specialus tunelis mažesniems gyvūnams. Pastarasis pramintas varlių taku, nes pagrindinė jo paskirtis – apsaugoti tarp skirtingose kelio pusėse esančių ežerų migruojančią varlių populiaciją. Abiejose šio tunelio pusėse įrengtos konstrukcijos nukreipia keliaujančias varles ar kitus mažus gyvūnus saugia kryptimi.

Tiesiant kelią panaudoti ir išmanūs aplinkosaugos sprendimai, kurie leidžia tausoti gamtą. Pavyzdžiui, dalis ant kelio patenkančio lietaus vandens yra nukreipiama į žaliąją liniją, iš kurios vanduo yra drenuojamas į naftos atliekų pašalinimo sistemą. Į aplinką grąžinamas išvalytas vanduo be teršalų. Eismo įvykio kelyje atveju vanduo ir išsilieję teršalai gali būti užlaikomi drenažo sistemoje, kad nepatektų į aplinką.

 

„Rekonstruota A14 kelio atkarpa inžineriniu ir pritaikytų infrastruktūros sprendimų požiūriu yra viena moderniausių šalyje. Dėl atliktos rekonstrukcijos eismo sąlygos važiuojant iš Vilniaus Utenos ir Molėtų kryptimi taps nepalyginamai geresnės. Kelių infrastruktūros modernizavimas yra itin svarbus siekiant didinti saugumą keliuose, mažinti eismo spūstis ir transporto poveikį aplinkai“, – sako bendrovės „YIT Lietuva“ vadovas Kęstutis Vanagas.

Efektyviai įgyvendinti projektą padėjo pirmą kartą tokio tipo infrastruktūros projekte išbandyti skaitmeninės statybos (BIM) sprendimai, kurie projekto dalyviams leido greičiau rasti ir analizuoti reikiamą informaciją, lengviau atlikti būtinus pakeitimus, geriau valdyti rizikas ir išvengti klaidų. BIM naudotas visoje projekto įgyvendinimo eigoje.

Naujai nutiesto kelio viršutiniam sluoksniui naudotas specialus „Mark SMA8“ rūšies asfaltas, kuris dėl savo struktūros ypatumų leidžia sumažinti eismo keliamą triukšmo lygį. Triukšmo lygiui mažinti taip pat panaudotos ir abipus kelio įrengtos garso izoliacinės sienelės.

 

Visas kelio tiesimui naudotas asfaltas buvo pagamintas „YIT Lietuva“ asfalto gamykloje Vilniuje. Įgyvendinant rekonstrukcijos projektą iš viso jo panaudota 67 tūkst. tonų.

Svarbi tarpmiestinio susisiekimo arterija – kelias A14 – ilgą buvo laikoma problemiška dėl prastos senojo kelio būklės, didelių jo remonto išlaidų, eismo saugumui grėsmę keliančių defektų bei per mažo eismo pralaidumo. Rekonstrukcijos darbai Molėtų plento ruože ties nusukimu į Raudondvarį buvo pradėti šių metų kovą ir bus baigti jau lapkričio pradžioje.

 
Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
40 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
8 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
zygis
zygis
1 metus

Kazkoks siaubas. Vaziavom su zmona nuo nemencines ili D.Rieses. Tamsiu paros metu moteriskiai sunku susigaudyti su kelininku padarytu bispridelu… Jokio zenklinimo apie galimas is priekio atvaziuojancias t.p. Tamsa ir ziaurus ziaurus bispridelas…. Xujava europa!!!! Toli mum iki lenkujos… Nekalbant apie kitas E.S. valstybelees.

sandra
sandra
1 metus

Patvarkė tik 4 km. o senąjį Molėtų kelią visai pribaigė, išdaužė kelkraščius, pasinaudojo ir visai pamiršo sutvarkyti .Graudu, nei vieno nei kito normalaus kelio neliko, iš Lenkų lai pasimoko kaip reikia kelius tiesti .

Aš A14
Aš A14
1 metus

Pėsčiųjų tiltas tai yra. Požeminės perėjos nematyti, gal įrengtas 4 kilometro pabaigoj.

Saulius Krasuckas
Saulius Krasuckas
1 metus

Blogai, kad nesigavo 4-ios juostos (dvi po dvi). Bus trys, jei teisingai suprantu, ir tada tų 4-ių km. bėgy pravažumo plotis keisis tai vienoj pusėj, tai kitoj.

Dad
Dad
1 metus

Tik primenu, kad iki Utenos yra beveik 100km, o sutvarkė 4km 🙂

Bence
Bence
1 metus
Atsakinėti į  Dad

kol baigs tvarkyti ties Utena, teks jau remontuoti ties Vilnium.

Ups
Ups
1 metus
Atsakinėti į  Bence

vilnius, nuo sovietų laikų, jau kelintą kartą savo prieigas susitvarko – Molėtų, Utenos…. ir kitų mažesnių kaimynų sąskaita !

Back to top button