Švietimas

Mokyklos ruošiasi nuotoliniam mokslui

Šalies ugdymo įstaigose daugėjant naujų viruso plitimo atvejų, mokyklos vis aktyviau ruošiasi galimam nuotoliniam mokslui. Anot švietimo ekspertų, sklandžiam pasirengimui mokymui namuose koją kiša vėluojantis skaitmeninio turinio finansavimas.

Išmokusi karantino pamokas, švietimo bendruomenė siekia dar geriau pasiruošti galimai nuotolinio mokslo pradžiai. Pasak Rokiškio Juozo Tūbelio progimnazijos direktoriaus Zenono Pošiūno, mokyklos bendruomenė jau yra numačiusi platformas, kurias naudotų prasidėjus naujam karantinui. Aktyviai rūpinamasi mokytojų informacinių technologijų kvalifikacijos kėlimu, rengiami planai kompiuterinei technikai pirkti.

„Taip pat siekiame mokykloje įrengti STEAM klasę, joje įdiegtos technologijos sudarytų galimybę organizuoti hibridines pamokas: dalis moksleivių dalyvautų klasėje, likę moksleiviai pamoką galėtų stebėti nuotoliniu būdu”, – pranešime žiniasklaidai cituojamas Z. Pošiūnas.

 

Vilniaus Gedimino technikos universiteto inžinerijos licėjaus pradinių klasių mokytoja ekspertė Rūta Filončikienė tiki, kad vėl sugrįžus mokytis prie ekranų, tokios sumaišties kaip buvo pavasarį jau nebus. Ji akcentuoja mokinių psichologinio pasiruošimo svarbą.

„Turbūt svarbiausias – psichologinis mokinių nuteikimas, kad niekas nesikeis, pamokos nenutrūks, bendravimas vyks, susitiksim kasdien, tik vėl laikinai kitokia forma. Vaikai labai nenori vėl likti namuose“, – komentuoja R. Filončikienė.

Galimam nuotolinio mokslo scenarijui ruošiasi ir elektroninių mokymosi platformų vystytojai. Anot TAMO grupės vadovo Edgaro Jasalinio, visą vasarą įmonė atsakingai ruošėsi galimam antrajam karantinui, kad jo metu galėtų užtikrinti sklandų ir efektyvų mokymo procesą.

 

„Ne tik serverių resursus pritaikėme didesniems vartotojų srautams. Siekdami palengvinti mokytojų darbą taisant užduotis, elektroninės mokymosi aplinkos EMA temas papildėme automatiškai taisomomis užduotimis. O tam, kad komunikacija TAMO elektroniniame dienyne būtų efektyvesnė, netrukus įdiegsime ir patogesnį žinučių valdymo modulį“, – sako E. Jasalinis.

Jo teigimu, mokytojams greičiau pasiruošti pamokoms taip pat padės virtualiame pamokų tvarkaraštyje integruota „Microsoft Teams“ susitikimų kūrimo platforma.

Švietimo bendruomenė ne tik ruošiasi visiems galimiems mokslo metų scenarijams, tačiau ir laukia žadėto papildomo finansavimo skaitmeniniam turiniui. Praėjus pirmajam mokslo metų mėnesiui, numatyti pinigai mokyklų vis dar nėra pasiekę. Šiaulių rajono Aukštelkės mokyklos direktorius Vaidas Bacys nerimauja, kad taip gali nukentėti lėšų panaudojimo efektyvumas.

 

„Mokyklos jau dabar patiria nemažai iššūkių, ruošiasi visiems įmanomiems scenarijams. Stringantis finansavimas neleidžia išbandyti norimų skaitmeninių platformų ir tinkamai pasiruošti naujam nuotolinio mokslo etapui“, – pristato V. Bacys.

Stringant ministerijos mokėjimams, prie situacijos turi prisiderinti pačios mokyklos ir elektroninių mokymosi platformų kūrėjai. Pritaikę lanksčias atsiskaitymo sąlygas, verslininkai jau nuo mokslo metų pradžios suteikė mokykloms prieigas prie skaitmeninių mokymosi priemonių.

„Karantino laikotarpis mus išmokė greitai prisitaikyti prie pasikeitusių aplinkybių ir operatyviai pasiūlyti sprendimus. Nors finansavimas užtruko, pasirūpinome, kad mokytojai ir moksleiviai jau nuo mokslo metų pradžios galėtų naudoti kokybišką skaitmeninį turinį. O apmokėjimą mokyklos atliks tuomet, kai gaus numatytas lėšas“, – kalba TAMO grupės vadovas.

 

Eleonora Budzinauskienė (ELTA)

Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
4 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 
Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
0 Komentarai
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button