Medijos šiandien yra neatsiejama mūsų gyvenimo dalis. Pasak Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Kūrybinių industrijų fakulteto dekanės doc. dr. Živilės Sederevičiūtės-Pačiauskienės, medijų raštingumas siejamas ne tik su tinkamu medijų vartojimu, bet ir kokybiško medijų turinio kūrimu. „Tie, kurie geba tinkamai pasitelkti komunikacijos kanalus, moka gerai formuluoti mintis bei naudoti žinių formavimo strategijas, turi galimybę paskleisti norimą informaciją ir būti išgirsti. Šiame procese ne mažiau svarbi yra ir socialinė atsakomybė, autorinės teisės, kūrybos kultūra. Siekiant neteršti interneto neprasmingu, pigiu ir nekorektišku turiniu, medijų raštingumas turėtų būti natūralus bendrojo ugdymo rezultatas“, – sako Ž. Sederevičiūtė-Pačiauskienė.

Sutikdama su idėja, kad medijų raštingumas turėtų tapti šiuolaikiško ugdymo proceso dalimi, Vilniaus Salomėjos Nėries gimnazija, bendradarbiaudama su VGTU Kūrybinių industrijų fakultetu, jau nuo ateinančių mokslo metų atveria pirmąją Lietuvoje medijų klasę.

Galimybė ugdyti asmenybes

Vilniaus Salomėjos Nėries gimnazijos direktorė Jolita Marcinkevičienė pasakoja, kad jau nuo 2018 m. rugsėjo bus suformuota trečia gimnazijos – vienuoliktokų – medijų krypties klasė. „Mokiniams buvo pasiūlyta rinktis naują specializaciją – medijų kryptį. Jau dabar matome, kad pagal individualius ugdymo planus susiformavo tikslinė mokinių grupė. Mokiniams, pasirinkusiems šią kryptį, gryninant specializaciją papildomai siūloma mokytis grafinio dizaino, fotografijos, filmų kūrimo, žurnalistikos principų“, – pasakoja ji.

Taip pat nuo rugsėjo pirmoje gimnazijos klasėje – devintokams – bus pradėta medijų integracija į mokymosi procesą: „Medijų“ klasių mokiniai mokysis privalomą dalyką „Medijos ir visuomenė“, kurio tikslas – supažindinti mokinius su medijų poveikiu, mokyti kurti medijas ir atsakingai panaudoti jas žinutės perdavimui, saviraiškai. „Medijų mokymasis suteiks galimybes mokytojui kartu su mokiniais tyrinėti įvairių formų, žanrų informacinius šaltinius ir aplinkas. Kadangi medijų raštingumo mokymasis yra neatsiejama bendrųjų kompetencijų ugdymo dalis, mokiniai tobulins komunikavimo, kultūrinio sąmoningumo, kūrybiškumo, socialinę, pilietinę ir kt. bendrąsias kompetencijas“, – pasakoja J. Marcinkevičienė.

Gimnazijos direktorės teigimu, medijų klasė bus orientuota nebūtinai į aukštų akademinių pasiekimų mokinius. „Medijų klasę galės rinktis ir santūresni, norintys pasireikšti, ir drąsesni, nebijantys iššūkių, ir tie, kuriems reikia palaikymo, įkvėpimo, padrąsinimo, mokiniai. Medijų klasėje atsivers puikios galimybės asmenybei atsiskleisti ir vystytis, nes tinkamos kiekvienam mokiniui sąlygos personifikuoja ugdymo procesą. Juk medijų formos yra labai įvairios, o mokinys galės jas rinktis pats“, – pasakoja J. Marcinkevičienė.

Direktorė akcentuoja, kad į medijų – 1 ir 3 gimnazijos klases (9 bei 11 klasę) – kviečiami visi Vilniaus miesto moksleiviai, kurie ieško individualios saviraiškos, yra kūrybiški, smalsūs, nori kurti ir parodyti save pasauliui bei mokytis tai daryti atsakingai ir profesionaliai. Išlaikydama užsienio (anglų) kalbos ugdymo tradicijas, medijų turinį gimnazija skatins kurti ne tik lietuviškai, bet ir užsienio kalbomis.

Ateities planuose – medijų gimnazija

Gimnazijos direktorės teigimu, trečiokų (11 kl.) medijų kryptis ir pirmokų (9 kl.) medijų klasės yra tik pirmas medijų sampratos atėjimo į mokyklą etapas. „Šiemet startuosime su medijų klasėmis ir pradėsime medijos dalyko integraciją į mokymosi procesą, tačiau manome, kad medijų pažinimas ir mokymasis turėtų būti nuoseklus ir diegiamas nuo jaunesnio amžiaus – penktos klasės. Tad įžvalgos ateičiai – penktas klases pradėti ugdyti medijų ir skaitmeninio raštingumo aplinkoje. Taip pamažu galėtų užaugti medijų gimnazija“, – ateities planais dalijasi gimnazijos vadovė.

J. Marcinkevičienė pasakoja, kad kuriant pirmąją Lietuvoje medijų klasę aktyviai bendradarbiaujama su įvairiomis organizacijomis: „Dirbame su nevyriausybine organizacija VšĮ „Meno avilys“, kuri užsiima medijų edukacija ir įgyvendina su kinu susijusias iniciatyvas, taip pat užmegzti ryšiai su Ugdymo plėtotės centru, UNESCO, medijas studijuojančiais ir šiose srityse dirbančiais buvusiais gimnazijos mokiniais. Siekdami, kad medijų mokykla kuo greičiau įgytų pagreitį ieškome mokytojų, kurie galėtų sėkmingai įgyvendinti numatytus tikslus. Dalyvaudami ir labai pasitikėdami projektu „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“, tikimės pritraukti inovatyvius, kūrybiškus medijų dalyko mokytojus. Pagrindinis mūsų partneris įgyvendinant šią idėją yra VGTU Kūrybinių industrijų fakultetas“.

Medijos – visose pamokose

VGTU Kūrybinių industrijų fakulteto dekanės Ž. Sederevičiūtės-Pačiauskienės teigimu, viena iš svarbiausių gimnazijos bendradarbiavimo su VGTU sričių – mokytojų kvalifikacijos tobulinimas, nes medijų taikymo, naudojimo bei kūrimo elementai turėtų atsirasti ne tik atskiruose papildomuose dalykuose.

„Ateities planuose numatyta tai, kad medijų klasėse mokymasis bus grindžiamas realių problemų sprendimu, kai į dalykinį turinį bus integruojami medijų turinio kūrimo elementai. Pavyzdžiui, per lietuvių kalbos pamokas bus mokoma žinutės formavimo strategijų, ugdomi gebėjimai kurti turinį internetui, socialiniams tinklams; per technologijų pamokas mokomasi kurti audiovizualinį turinį ir pan. Mokiniai gaus verslumo pagrindų, ugdys komunikacinius gebėjimus, mokysis taikyti rinkodaros principus, analizuoti auditoriją ir jai pritaikyti žinią, kurti savo asmeninį brendą“, – pasakoja VGTU Kūrybinių industrijų fakulteto dekanė.

Pasak jos, medijų klasės mokiniai bus labiau pasirengę toliau studijuoti medijas, jie įgis bendrųjų kompetencijų, kurios labai vertinamos rinkoje – komunikacija, tikslinės auditorijos suvokimas ir analizė, žinios perdavimas, medijų produkto sukūrimas ir jo pardavimas. Šių gebėjimų, pasak Ž. Sederevičiūtės-Pačiauskienės, šiandien jau reikia kiekviename darbe.

Mokysis ne tik mokiniai, bet ir mokytojai

VGTU Kūrybinių industrijų fakulteto dekanės pasakojimu, dėl plano medijas integruoti į visą mokymosi procesą, mokymai ir gilesnis medijų pažinimas būtinas ir mokytojams. „Jau turėjome įvadinių susitikimų, kuriuose buvo pristatyta medijų samprata, istorija, kalbėta, kaip jos vystėsi, kokį poveikį daro žmogui. Vyko keletas seminarų mokytojams, susitikimai su gimnazijos administracija bei mokinių tėvais, buvo kalbama apie medijų klasės naudą ir galimybes. Kartu su gimnazija parengėme Erasmus+ paraišką – mokytojų medijų kompetencijų plėtros projektą, kuris skirtas mokytojų medijų srities žinių tobulinimui. Bus parengtos ir atskirų dalykų programos“, – pasakojo Ž. Sederevičiūtė-Pačiauskienė.

Gimnazijos ir universiteto susitelkimas bendram projektui atvers mokiniams dar daugiau galimybių. „Medijų klasės moksleiviai galės lankytis VGTU užsienio lektorių paskaitose, studentų organizuojamuose renginiuose, prisijungti prie jų atliekamų mokslinių tyrimų, kompleksinių projekto grupių. Tai ženkliai praplės medijų klasės suteikiamas galimybes“, – akcentuoja VGTU Kūrybinių industrijų fakulteto dekanė.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

0 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist