Dešimt antradienių iš eilės trukusi projekto „Susitikim, mieli senjorai“ dalis – žygiai 100 km taku aplink Vilnių – pasiekė savo finišą. Antradienį aktyviausi miesto senjorai įveikė paskutinę 10 km atkarpą ir sugrįžo ten, kur buvo duotas projekto startas – Bernardinų sodo paplūdimyje.

Simboliška, kad į šį projektą įsitraukė net 100 žmonių. Vyriausiai dalyvei – 82 metai. Visi, per projektą nuėję 90 arba 100 km, buvo apdovanoti rėmėjų ir partnerių dovanomis. Smulkesnius prizus gavo ir visi finišavusieji.

Paskutinė 10 km atkarpa pareikalavo nemažai pastangų, bet didelis būrys senjorų nuotaikingai įveikė paskutinį etapą ir kirto simbolišką finišo liniją. Juos pasitiko ir pasveikino sostinės meras Remigijus Šimašius. Būtent mero iniciatyva Vilniuje buvo paruošta 100 km trasa.

„Norėčiau padėkoti visiems šio projekto organizatoriams bei tiems, kas prisidėjo prie Vilniaus 100 km tako atsiradimo. Pagarba visiems senjorams, kurie įveikė visą ar bent dalį trasos. Norėčiau papasakoti, kaip šis takas atsirado. Jį mums padovanojo antrasis ledynmetis. Jis suformavo Neries vagą ir visą nuostabų kraštovaizdį. Turime du regioninius parkus, daug miškų, draustinių, upių slėnių. Pats labai mėgstu vaikščioti ir man iškilo klausimas, ką padaryti, kad vilniečiai suprastų, jog gyvena tikrai žaliame mieste. Labai džiaugiuosi, kad dabar turime tokią trasą. Neįtikėtina, kad tiek daug žmonių jau yra ją įveikę visą“, – kalbėjo R. Šimašius.

Pasak mero, tako populiarumui savotiškai padėjo ir pandemija, nes žmonės vietoje uždarų renginių pradėjo rinktis judėjimą gamtoje. Dabar Vilniuje yra jau virš 20 pažintinių takų, o visų jų ilgis perkopia 150 km.

„Nuostabu, kad tiek daug senjorų išbandė taką. Dabar jūs turite paraginti savo anūkus, kad jie irgi išbandytų taką. Pavyzdį reikia rodyti“, – šypsojosi R. Šimašius.

Projekto „Susitikim, mieli senjorai“ vadovė Jelena Narūnienė džiaugėsi, kad pasiteisino idėja pasiūlyti senjorams aktyvų ir gana sudėtingą išbandymą, nes judėjimas yra vertybė.

„Tikrai nesigailime, kad ėmėmės tokios iniciatyvos. Šis projektas truko 2,5 mėnesio ir suaktyvino net 100 senjorų. Žmonės tikrai buvo išsiilgę bendravimo. Jie atrado ne tik Vilnių, bet ir vienas kitą. Kai kas rado naujus draugus, kai kas – buvusį klasioką. Išsiskiriame kaip komanda ir draugų būrys“, – pasakojo J. Narūnienė.

Vilniaus 100 km trasa skirta sportininkams ir bekelės bėgikams. Projekto organizatoriai pasistengė, kad senjorams nereikėtų įveikti sudėtingiausių kalnų, todėl yra sukurti specialūs žemėlapiai.

„Mes siekėme įrodyti, kad šią gražią trasą, kurią įrengė miestas, gali įveikti visi. Taip, ji yra pritaikyta „trail“ bėgikams, bet mes ją modifikavome ir padarėme saugią. Paruošėme žemėlapius, kuriais naudojantis galima rasti saugesnius kelius, apeinant sudėtingus kalnus. Pamatėme, kad mūsų senjorai yra labai aktyvūs ir 10 km dienai nėra kažkoks didelis atstumas. Senjorai verčia mus nesustoti ir judėti į priekį“, – teigė J. Narūnienė.

Šią iniciatyvą globojo ilgametis projekto partneris – odontologijos klinikų tinklas CLINIC | DPC.

„Kadangi esame medicinos įstaiga, mums labai rūpi sveikata ir sveikas gyvenimo būdas. Tarp mūsų klientų yra nemažai senjorų, todėl nusprendėme prisidėti prie šio projekto, kuris rūpinasi vyresniais žmonėmis ir suteikia jiems naudingos veiklos, – kalbėjo klinikos atstovė Laura Bukaveckienė. – Iššūkis senjorams įveikti 100 km taką atrodė nemažas, bet pabendravus su jais, pamatėme, kad jie yra aktyvūs žmonės, kurie viską gali. Aktyvūs žmonės gali ir sveikai gyventi, ir pasirūpinti savimi, ir užsiimti sau patinkančia veikla.“

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

20 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.