SEO – procesas, kurio tikslas yra pagerinti svetainės matomumą ir pozicijas paieškos sistemose. Nuolat besikeičiančios paieškos sistemų algoritmų taisyklės ir vartotojų elgsenos pokyčiai daro įtaką SEO paslaugų tendencijoms.
Plačiau apie ateinančių metų SEO tendencijas prognozėmis ir įžvalgomis dalinasi ilgametis SEO specialistas Lukas Juodagalvis.
Dirbtinis intelektas ir jo galimybės
Dirbtinis intelektas tampa vis svarbesni SEO pasaulyje. Google, kaip viena iš dominuojančių paieškos sistemų, jau dabar naudoja dirbtinį intelektą, kad pagerintų paieškos rezultatus ir tai tik augs ateityje. 2025 m. tikėtina, kad DI technologijos taps dar įvairesnės ir galingesnės, leis paieškos sistemoms dar tiksliau suprasti vartotojų užklausas ir pateikti jiems tinkamesnę informaciją. Pavyzdžiui, „Google RankBrain“ – tai algoritmas, kurį „Google“ naudoja norėdama suprasti vartotojo užklausas, net jei jos yra neįprastos ar neaiškios. Jis veikia remiantis mašininio mokymosi metodais ir sugeba patobulinti paieškos rezultatus atsižvelgiant į vartotojo elgseną ir tikslus. 2025 m. šie algoritmai gali tapti dar pažangesni, jie leis paieškos sistemoms dar greičiau prisitaikyti prie naujų tendencijų.
„AI-powered SEO įrankiai jau dabar leidžia analizuoti duomenis ir prognozuoti, kokie raktiniai žodžiai gali tapti populiarūs. Tikimasi, kad iki 2025 m. apie 50% SEO procesų bus automatizuoti naudojant dirbtinį intelektą, kuris suteiks daugiau galimybių optimizuoti turinį realiuoju laiku“,- teigia Lukas.
Balsinės paieškos optimizavimas
Balsinė paieška, kurią galima aktyvuoti per išmaniuosius įrenginius (tokius kaip „Google Assistant“, „Siri“ ar „Alexa“) – jau dabar įgauna pagreitį. Tai viena iš pagrindinių tendencijų, kuri toliau augs iki 2025 metų, kai vis daugiau vartotojų pereis prie balsinio paieškos naudojimo kasdienėse užklausose. „Balsinė paieška iš esmės keičia paieškos užklausų pobūdį – vartotojai dažnai užduoda natūralias kalbos frazes, kurios skiriasi nuo tradicinių, tekstiniu būdu suformuluotų užklausų“,- pasakoja SEO specialistas.
„Jei tradiciškai vartotojas gali įvesti „geriausi restoranai Vilniuje“ – balsinėje paieškoje jis greičiausiai pasakys „Kokie restoranai Vilniuje yra geriausi?“. Tai reiškia, kad SEO specialistams reikės optimizuoti svetaines taip, kad jos galėtų atsakyti į ilgas ir natūralias klausimų formas“,- priduria.
Pagal Statista duomenis – 2025 metais balsinė paieška sudarys apie 30% visų internetinių paieškų. Tai reiškia, kad optimizacija balsinėms užklausoms taps esmine SEO strategijos dalimi.
Mobilusis SEO ir puslapio greitis
Nuo 2015 metų „Google“ pradėjo taikyti „mobilų pirmumo“ (mobile-first) indeksavimą ir tai tik auga. 2025 m. mobiliojo SEO taps dar svarbesniu nei šiandien, nes vis daugiau vartotojų naršo internete naudodamiesi išmaniaisiais telefonais.
Remiantis Statista duomenimis, 2025 metais daugiau nei 70% internetinių užklausų bus atliekama per mobiliuosius įrenginius. Tai reiškia, kad svetainės turi būti pritaikytos mobiliesiems įrenginiams, žinoma, privalo užtikrinti greitą įkėlimą, patogią navigaciją ir puikią vartotojo patirtį.
„Naudokite tokius įrankius kaip „Google PageSpeed Insights“, kad patikrintumėte ir optimizuotumėte puslapio greitį, įdiekite paslaugas kaip „AMP“ (Accelerated Mobile Pages), kad užtikrintumėte greitesnį puslapio įkėlimą mobiliuosiuose įrenginiuose“.
Turinio kokybė ir ilgalaikiai SEO rezultatai
Turinio kokybė ir jos aktualumas bus ir toliau vienas svarbiausių SEO veiksnių 2025 metais. Paieškos sistemos tobulins savo algoritmus, kad dar geriau vertintų turinį pagal jo vertę ir aktualumą vartotojui. 2025 m. labai svarbus bus vartotojo intencijų supratimas – paieškos sistemos bandys nustatyti, kokią informaciją vartotojas iš tikrųjų nori gauti ir atitinkamai teiks paieškos rezultatus.
Video SEO ir vizualinis turinys
Galiausiai, video turinys tampa vis svarbesniu paieškos rezultatų optimizavimo veiksniu. Pagal Cisco prognozes, 2025 m. video sudarys apie 80% viso internetinio srauto. Paieškos sistemos, ypač „YouTube“ (kuris priklauso „Google“), yra optimizuojamos taip, kad galėtų geriau atpažinti ir įvertinti video turinį. Tai reiškia, kad SEO specialistai turės vis daugiau dėmesio skirti video SEO.
„Pavyzdžiui, Nike ir Red Bull – tai dvi kompanijos, kurios puikiai išnaudojo video turinio galią savo prekių ženklui stiprinti. Jų vaizdo įrašai yra optimizuoti pagal „YouTube“ paieškos algoritmus, todėl jie dažnai užima aukštas pozicijas tiek „YouTube“, tiek Google paieškos rezultatuose. Optimizuokite video įrašus, naudodami tinkamus pavadinimus, aprašymus, raktinius žodžius ir subtitrus. Integruokite video turinį į savo svetainę ir socialinius kanalus, kad pritrauktumėte daugiau vartotojų“,- pataria SEO specialistas.
Platesnė informaciją apie SEO paslaugas rasite čia -> https://mediapartner.lt/