2025-ųjų vasarą sostinėje planuojant paleisti viešąjį vandens transportą Nerimi, Vilniaus savivaldybė už 1,85 mln. eurų perka 4 laivus iš Latvijos elektrinių laivų gamintojos „BIC“.
Kaip pranešė savivaldybė, sutartis su latvių įmonių grupe pasirašyta baigus rugsėjo-lapkričio mėnesiais vykdytą konkursą, skirtą pirmajam viešojo transporto Nerimi etapui įgyvendinti.
„BIC“ grupė užsiima aliuminio konstrukcijų ir laivų gamyba, šiuo metu įgyvendina Rygos viešojo transporto projektą Dauguvos upe ir yra pagaminusi apie 400 įvairaus tipo laivų.
„Šis projektas išskirtinis tiek savo pobūdžiu bei apimtimi, tiek įgyvendinimo terminais. Tikime, kad konkursą laimėjęs elektrinių laivų gamintojas leis užtikrintai pradėti pirmuosius darbus – suderinti technines detales, dizainą ir pradėti gaminti laivus“, – pranešime teigė savivaldybės įmonės „Vilniaus viešojo transporto“ direktorius Ignas Degutis.
Anot jo, tuo pačiu metu kitos savivaldybės bendrovės projektuoja laivybai reikalingą infrastruktūrą.
Nauji elektriniai laivai turės bendrą erdvę iki 70 proc. dengtame denyje, talpins 30–40 keleivių, kursuos iki 25 km/h greičiu, bus pritaikyti neįgaliesiems ir dviratininkams.
Norą dalyvauti pirmajame konkurso etape – kvalifikacijos atitikimo konkurse – buvo pareiškusios įmonės iš Lietuvos, Latvijos, Suomijos ir Prancūzijos.
„Vilniaus viešasis transportas“ darbui naujuose laivuose jau ieško ir darbuotojų, kviečia prisijungti patyrusius kapitonus ir laivavedžius.
Į sostinės viešojo transporto sistemą laivai bus integruoti trimis etapais – kitąmet pirmasis maršrutas numatomas nuo Žirmūnų paplūdimio per Šilo, Karaliaus Mindaugo, Baltąjį tiltus iki šalia Seimo esančios Nepriklausomybės aikštės (susisiekimo jungtis Žirmūnai–Žvėrynas) su 7 prieplaukomis-stotelėmis.
Skaičiuojama, kad kelionė pilnu pirmo etapo maršrutu Žirmūnų paplūdimys-Verslo trikampis (Jasinskio g.) truks 45-55 min, priklausomai nuo upės srovės.
Antruoju etapu jų tinklas šioje jungtyje bus plečiamas, įrengiant papildomai dar 6, trečiuoju etapu bus kuriama jungtis Žvėrynas–Vingio parkas, įrengiant papildomas 2 stoteles. Iš viso ketinama įrengti bent 15 naujų prieplaukų.
Tikimasi, kad baigus pirmą etapą per sezoną laivais bus pervežama virš 69 tūkst. keleivių, antrąjį – virš 83 tūkst., o įrengus visas jungtis – apie 95 tūkst. keleivių.
Anot savivaldybės, visuomeninė laivyba augins sostinės turizmo sektorių, gerins susisiekimą ir prisidės prie taršos mažinimo – iki 2030 m. Vilnius yra įsipareigojęs 80 proc. sumažinti anglies dvideginio emisijas.
Sostinės taryba šį mėnesį pritarė specialiojo upės prieplaukų plėtros plano parengimui, jame turės būti numatyta susisiekimo komunikacijų infrastruktūros plėtra, jų teritorijų naudojimo ir apsaugos sąlygos bei reglamentai, upės susisiekimo transporto infrastruktūros modernizavimas.
Taryba taip pat yra patvirtinusi sutartį tarp Vilniaus miesto savivaldybės ir „Vidaus vandens kelių direkcijos“. Sutarta visuomeninei laivybai paruošti 10,5 kilometrų Neries upės ruožą Vilniaus miesto savivaldybės ribose nuo Valakampių II paplūdimio iki Vingio parko.
O atėjus dienai X, netikėliai štai už tokius ir eis mirti.
Neries gylis iki 2 metru, vasara buna upe nusenka, ka jie sau galvoja, beprociai?
Vienas laivelis tetalpins 30-40 žmonių? Ir kelionė nuo taško A iki taško Z truks 55 min.???… Kažkurie turistai gal ir sutiks kartelį sumokėti už tokią atrakciją, jei laive fizinis ar automatinis gidas bus….
Bet jei tikslas – bandyti gerinti susisiekimą mieste ir mažinti automobilių/kamsčių kiekį, tai tuomet vienas laivelis turėtų talpinti bent 150-200 žmonių, ir kelionės laikas pvz. su trimis stotelėmis Žirmūnai-Baltas tiltas-Lazdynų tiltas turėtų trukti max 15-20 min. Tik tada būtų bent šioks toks realesnis šansas, kad paprasti vilniečiai naudotųsi šia susisiekimo priemone kasdieniams reikalams.
Mokesi 5 eurous???
Patikslinimas: Į vieną pusę 3€ ir į kitą 3€ viso 6 € už pramogą..
Jūms bent kartą teko plaukti laivu per šią atkarpą? Tai puiki pramoga, Vilnius iš ūpės labai gražus. Šie laivai skirti turizmui vystyti, kas tikrai pasiteisins ir yra labai geras ir naudingas Vilniui projektas. Nei greičio čia nereikia, nei pusantro šimto žmonių talpinti – iškart dings visa prasmė.
O negatyvumo srautas yra neurozės trečios stadijos simptomas, kaip specialistas galiu pareikšti.
Stvai kuek moka uz trolinga laisveciai? Tai dar vienas butaforinis projektas pinigu isisavininui, po grazia priedanga! Jau tiek prisigrobe, kada bus gana?
MILIJONAI I BALA….
Ne į balą, o į mafijos kišenę