Miestas

Vilnius imasi mašinomis pergrūstų gyvenamųjų rajonų

Vilnius siūlo gyventojams išlaisvinti savo kiemus nuo automobilių chaoso ir gyventi jaukesnėje aplinkoje. „Gyventojų zona“ – tai vieta, kur tvarkomos kiemų prieigos, apmokestinamas svečių automobilių stovėjimas, o gyventojai, pasinaudoję Kaimynijų programa, pačius kiemus gali tvarkyti taip, kaip jiems atrodo geriausiai. Siūlomi pakeitimai – dalis gegužę pristatytos programos MIESTAS+.

Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ atlikta analizė rodo, kad daugiau kaip 18 tūkst. automobilių Vilniuje vakarais stovi neleistinose vietose, o gyventojai dažniausiai skundžiasi stovėjimo vietų trūkumu bei netvarka kiemuose: užgrūstomis vaikų žaidimų aikštelėmis, pievelėmis. Problemą sukelia ne tik stovėjimo vietų trūkumas, augantis automobilių skaičius, bet ir apleisti automobiliai bei kiemuose paliekamos svečių mašinos. Dalį šių problemų, pasak Vilniaus miesto mero Remigijaus Šimašiaus, išspręstų gyventojų zona.

„Gyventojų zona – daugelio Europos miestų taikoma praktika. Jos esmė – vilniečiai įgalinami šeimininkauti savo kiemuose, o miestas sutvarko kiemų prieigas, įrengia žaliuosius korius, sužymi stovėjimo vietas bei įveda parkavimo rinkliavą svečiams“, – sako R. Šimašius.

 

Anot mero, miestas skatins į parkavimo problemos sprendimą įsitraukti ir verslą, ypač prekybos centrus. Taryba jau yra pritarusi sprendimams, pagal kuriuos prekybos centrams didėtų žemės mokestis, jei šie neįsileistų gyventojų automobilių į stovėjimo aikšteles po darbo valandų.

Kas ir kiek?

Tarybai bus siūloma Vilniuje įvesti gyventojų automobilių stovėjimo zoną – gyventojai joje gautų leidimus automobilių statymui, o svečiams parkavimas taptų mokamas ir kainuotų 0,3 Eur/val. Planuojama, kad vienam namų ūkiui tektų du gyventojų leidimai, pirmasis nemokamas, o antrasis kainuotų 5 Eur/mėn. Komercinėms patalpoms būtų numatomas vienas leidimas.

Vilnius taip pat skirs papildomą dėmesį nenaudojamų automobilių nutempimui. Tam planuojama stiprinti ir parkavimo kontrolės, viešosios tvarkos pajėgas.

 

Kada?

Gyventojų zonos koncepciją miesto tarybai ketinama pristatyti artimiausią posėdį liepos 14 d. Jei taryba pritartų ir tvarką jau rugpjūtį patvirtintų, „gyventojų automobilių stovėjimo zona“ galėtų pradėti veikti rudenį.

Pirmasis numatomas žingsnis – tai jau pateiktų gyventojų prašymų vertinimas, be to, ir papildomas gyventojų kvietimas teikti tokius prašymus. Kuo daugiau prašymų iš kaimynijų kvartalo, tuo greičiau zona galėtų būti įvesta.

Kur?

Gyventojų zona būtų įvedama kvartaliniu principu, sulaukus pačių gyventojų prašymų. Kaimynijų kvartalas – tai pagrindinėmis gatvėmis apribotos kelios kaimynijos (daugiabučių kiemai).

 

Jei gyventojai nenorėtų tokios tvarkos savo kieme (kaimynijoje), galėtų jos atsisakyti surinkę daugiau nei 50 proc. konkrečios kaimynijos butų balsų.

Kokia nauda gyventojams?

Gyventojų zona padėtų įvesti tvarką daugiabučių prieigose ir kiemuose – atlaisvinti žaidimų aikšteles, žaliąsias zonas, pėsčiųjų takus.

Įvedant gyventojų zoną, kartu atkeliautų ir miesto investicijos: būtų tvarkingai suženklinamos stovėjimo vietos, sutvarkomos vidinių pravažiavimų dangos, įrengiami žalieji koriai, šalia kurių atsirastų daugiau želdinių. Dalyje pagrindinių kvartalo gatvių atsirastų daugiau leistinų stovėjimo vietų.

 

Taip pat primename, kad gyventojai gali burtis į bendrijas ir formuoti savo kaimynijos sklypą bei gauti miesto paramą jo sutvarkymui pagal Kaimynijų programą: savivaldybė skiria 10 Eur kv. metrui neužstatytos teritorijos ir papildomai iki 5 Eur, arba tiek, kiek prisideda kaimynijos gyventojai.

Sėkmės istorijos: Vokiečių g. kiemai ir Žvėrynas

Vilniuje, gyventojų prašymu, jau veikia panašios sistemos į gyventojų zoną. Vokiečių g. kelių kaimynijų prašymu buvo įvestas stovėjimo mokestis kieme, kuris iš esmės išsprendė gyventojų parkingo problemą.

Panašiai prieš ketverius metus Žvėryne įvesta žalioji zona, suteikiant leidimus gyventojų automobiliams. Gatvėse ir kiemuose, pačių gyventojų nuomone, eismas tapo tvarkingesnis, atsirado daugiau vietų stovėjimui, ypač vakarais.

 

Judėjimas mieste keičiasi, bet automobilių taip pat daugėja

Nuo 2017 m. iki 2021 m. automobilių skaičius sostinėje išaugo apie 16 proc. Daugėja ir judančių kitaip – kelionių viešuoju transporto skaičius mieste augo. 2017 m. atlikta 191,2 mln., 2018 – 192,2 mln., 2019 – 196,6 mln. kelionių per metus.

Skatindamas darnų judumą Vilnius ir toliau gerins kelionių viešuoju transportu, dviračiais, pėsčiomis kokybę, iki 2023 m. siekiama turėti vientisą pagrindinių dviračių takų tinklą. Taip pat miestas plėtos dalinimosi paslaugas, numatyta plėsti elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą.

Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
55 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
8 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
MikrorajonVibes
MikrorajonVibes
20 dienas (-ų)

Neturi kompetencijų Šimašius ir co tokiam projektui. Kažkada atsimenu vienas iš jo sėbrų telike pozavo prie nutemptų automobilių ir sakė, kad blogam parkavimui – galas. Kas iš to gavosi matome visi – tas pats žmogelis Feisbuke rašinėja žmonėms, kad parkuotis ant žolės yra OK, o VMS parkingo neprižiūrės, nes yra svarbesnių dalykų. Dabar dar vienas panašus projektas iš kurio bus šnipštas.

Nida
Nida
20 dienas (-ų)

vienas auto išvažiuoja, kitas pasistato automobilį į tą vietą ir t.t. O dabar bus už vietą sumokėta, savininkas išvažiavęs kad ir atostogauti ir niekas į jo vietą negalės pastatyti? Vieta stovės tuščia? Arba neteisėtai užimta? Kažkaip visai neracionalu, kai automobilių 10 kartų daugiau negu gali tilpti kieme prie daugiabučių!!!

Jons
Jons
20 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Nida

Teksto suprasti taip ir nepavyko?

Tom
Tom
20 dienas (-ų)

Dar pinigėlių surinkti… jausmas kad visi turi tokios didelės pajamos kad gali tik ir moket visur.

...
...
20 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Tom

Pajamos mažos, bet mašinų kiekvienas turi bent po dvi. Įdomiai.

Bob
Bob
20 dienas (-ų)

Pagaliau, ilgai lauktas VMS sprendimas! Dar galėtų tą mokestį už antrą leidimą padidinti bent jau 10 kartų, nes 5 EUR/mėn. labai jau mažoka.

Matijus
Matijus
20 dienas (-ų)

Geriau įkurtų daugiau stovėjimo aikštelių, o ne kazkokiom nesamonem užsiimtų, daugelyje butu nuomotojai gyvena, svečiai, seneliai prižiūrėti anūkų atvažiuoja, patys į kirpyklas važiuoja į kitus kiemus ar šiaip su reikalais. Ir be to nesukontroliuos šių dalykų, nebent patys gyventojai slagbaumus pasistatytu.

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button