Nuo gruodžio 2 d. pradedamas vykdyti Vilniaus mažos taršos zonos pilotinis projektas, kuris sieks išbandyti mažos taršos zonos veikimo principus ir naudingumą dalyje Senamiesčio teritorijos, praneša JUDU.
Pilotinio projekto metu bus atliekami oro taršos tyrimai, ŠESD (šiltnamio efektą sukeliančių dujų) skaičiavimai, transporto srautų tyrimai ir kamerų sistemos testavimas. Projekto metu bus ruošiamasi mažos taršos zonos įsigaliojimo pradžiai 2025 m. sausio 1 d.
Vilniaus miesto taryba trečiadienį pritarė mažos taršos zonos įvedimui ir jos ribų nustatymui teritorijoje, apribotoje šiomis gatvėmis. Islandijos g., Vilniaus g. (nuo Islandijos g. iki Trakų g.), Klaipėdos g., Liejyklos g. (nuo Vilniaus g. iki Totorių g.) ir Benediktinių g. (nuo Vilniaus g. iki Šv. Ignoto g.).
Pranešime teigiama, kad šios gatvės buvo pasirinktos atsižvelgiant į transporto intensyvumą, jose vyraujančią didelę oro ir triukšmo taršą bei aktyvų pėsčiųjų ir dviratininkų eismą.
Dominykas Datkūnas (ELTA)
O kaip „smagu” dėl tokių savivaldybės sprendimų… Štai ir vėl mokesčiai, ir vėl sudėtingėja žmonėms gyvenimas. Visa šios gražios ‘mažos taršos’ zonų iniciatyva yra tik tai, kad apmokestinti, o gal net ir visai uždrausti taršių automobilių patekimą į miesto centrą. Suinstaliuotos kameros nuskanuos auto nr, tada iš regitros paims kiek CO išmeta tas auto ir tada arba įleis įvažiuoti, arba įvažiuoti bus beprotiškai brangu ir apsisuksi, nebevažiuosi į centrą. Na idėja kaip pasipinigauti yra gera aišku, lengva prisidengti ta ‘ekologija’, kaip kad ir visur kitur. Tik kyla natūralus klausimas – kas vairuoja tuos taršius auto? Ats., paprasti, mažesnes pajamas gaunantys… Skaityti daugiau
Tik nereikia šitų graudžių nesąmonių. Jei pas „paprastą” žmogų nebus pinigų žieminėms padangoms, tai leist jam plikom važinėti? Ta zona kokie pora kilometrų, jei taip reikės nueisi ir pėsčias, kojos nenukris. Turim neblogą senamiestį, kurio nei pigios nei brangios mašinos nepuošia, tai kuo jų ten mažiau, tuo geriau.
daugiau info butu faina. Ar automobiliu eismas bus uzdraustas? Jei taip, tai ar visi isskyrus euro6?