Dabartinis miesto meras, Valdas Benkunskas, rinkiminės kampanijos metu žadėjo, kad Vilniuje bus pastatytas vienas naujas tunelis ir viadukas, dar vieno tunelio statybos prasidėtų jo kadencijos metu.
Nors nuo rinkimų praėjo jau beveik 2 metai, apie jokius panašius planus miestiečiai nieko negirdėjo. Savivaldybė aiškina, kad didžiausias dėmesys yra skiriamas esamos infrastruktūros sutvarkymui, o naujųjų projektų parengimas užtrunka ne vienerius metus.
„Esama gatvių infrastruktūra atnaujinama sparčiai, o artėjančiam gatvių remonto sezonui prastos būklės gatvių liko žymiai mažiau atkarpų, todėl baigiant tvarkyti esamą infrastruktūrą, vis labiau bus pereinama prie rekonstrukcijos ir naujos infrastruktūros kūrimo projektų, reikalaujančių daugiau laiko ir finansų.
Projektų parengimas įprastai trunka 1–2 metus, o tiek projektavimo, tiek rangos darbai planuojami pagal turimus finansinius išteklius”, – rašo savivaldybė.
Iš tiesų, mero rinkiminiuose pažaduose buvo minimas esamos infrastruktūros gerinimas. Tada V. Benkunskas žadėjo, kad 95 proc. Vilniaus miesto gatvių jo kadencijos metu bus sutvarkytos ir turės kokybišką dangą. Šie pažadai yra įgyvendinami ir netrukus miestas galės pasigirti, kad per kelerius metus atnaujino beveik 250 km gatvių. Šie pokyčiai buvo laukiami ir vilniečių yra giriami.
Visgi antras rinkiminis infrastruktūros gerinimo punktas numatė, kad Vilniuje bus įgyvendinami nauji projektai. Žemiau pateikiama ištrauka iš mero rinkiminių pažadų.
„Per ketverius metus pastatysime vieną naują tunelį, pradėsime viaduko ir dar vieno tunelio statybos darbus ir parengsime dviejų tunelių projektus. Taip pat rekonstruosime ir atnaujinsime Olandų žiedą Antakalnyje, Operos ir baleto teatro žiedą, taip pat Eišiškių plentą ir Žaliųjų ežerų gatvę”, – tąsyk rašyta 2023 m. rinkiminiuose pažaduose.
Dabar nei apie viadukus, nei apie tunelius kalbos nėra. Kalbos koncentruojasi labiau į dabartinių gatvių atnaujinimo projektus ir įvairių sankryžų rekonstrukcijas. Tokie projektai Vilniui irgi yra reikalingi, tačiau vilniečiai jau seniai laukia sprendimų, kurie galėtų iš esmės pakeisti dabartinę padėtį miesto gatvėse ir kurios, bent jau iš dalies, padėtų atsikratyti spūsčių.
Primename, kad 2023 metais dabartinis miesto meras žadėjo, kad prasidės net kelių transporto mazgų rekonstrukcijos darbai. Tuneliai turėjo būti įrengti Kalvarijų ir Ozo g. sankryžoje, Kareivių ir Žirmūnų g. sankryžoje, Geležinio vilko, Ukmergės ir Žalgirio g. sankryžoje, Mokslininkų ir Geležinio vilko g. sankryžoje, o viadukas turėjo sujungti Konstitucijos ir Narbuto gatves.
Visgi iš komentaro aišku, kad šios kadencijos metu Vilnius neturės nei naujo tilto, nei viaduko, vargu ar prasidės bent vieno projekto įgyvendinimo darbai. Vietoj to Vilnius turės sutvarkytas gatves ir bus įgyvendinti kelių gatvių rekonstrukcijos projektai.
„Dalis visuomenės ilgai lauktų ir svarbių rekonstrukcijos projektų jau yra prasidėję arba bus vykdomi per artimiausius kelerius metus. Tarp jų: Nemenčinės pl. rekonstrukcijos užbaigimas, Abiejų Tautų Respublikos plento rekonstrukcijai bei Gariūnų–Jočionių sankryžos rekonstrukcijai reikalingų žemės sklypų paėmimo visuomenės poreikiams procedūros, Tarandės g. rekonstrukcijos pabaiga, Mykolo Lietuvio g.–Mokslininkų g. ir Mokslininkų–Geležinio Vilko g. sankryžos rekonstrukcijoms reikalingų žemės sklypų paėmimo visuomenės poreikiams procedūros ir kt. Šiuo metu rengiamasi dar 54 sostinės gatvių rekonstrukcijai, ruošiami rekonstrukcijų projektai. Didžioji šių darbų dalis prasidės kitąmet, 2026-aisiais”, – skaitome savivaldybės komentare.
Suprantama, kad gatvės Vilniuje yra tvarkomos intensyviai – tą galima pastebėti ir pamatyti suremontuotų gatvių skaičius, kurie iš tiesų yra pozityvūs. Bet jeigu tiltų ir viadukų Vilnius nestatys, tai kokių projektų vilniečiai gali tikėtis ateityje?
Kol kas savivaldybė tikina, kad per šiuo metus bus rengiamos koncepcijos dėl planuojamų susisiekimo infrastruktūros pertvarkymų į dviejų lygių sankryžas. Tą numatyta padaryti Minsko plente ties Gurių g., Geležinio Vilko gatvėje ties Mokslininkų g. ir Kareivių gatvėje ties Žirmūnų g.
Projektavimo darbus planuojama pradėti kitais metais, o kada prasidės statybos – šis klausimas kol kas lieka neatsakytas.
