Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija (VTPSI) pirmadienį paskelbė, kad nutraukia ruošiamo Vilniaus bendrojo plano tikrinimą ir lauks, kol savivaldybė pakoreguos dokumentą pagal inspekcijos pateiktas pastabas. Anot inspekcijos, visuomenei viešinimo metu buvo pateikti ne visi sprendiniai.

Tradiciniame Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos (LNTPA) ir Vilniaus miesto savivaldybės administracijos susitikimo metu miesto vyriausias architektas Mindaugas Pakalnis teigė, kad Bendrasis planas bus viešinamas iš naujo, o sprendiniai keičiami nebus. Nauja viešinimo procedūra gali užtrukti apie porą mėnesių, o procesas iki patvirtinimo – pusmetį.

LNTPA valdybos narė, advokatų kontoros „Sorainen“ partnerė Aušra Mudėnaitė atkreipė dėmesį, kad Bendrajame plane yra ir daugiau sąvokų, kurios neatitinka įstatymų, ne vien tos, kurias savo išvadose nurodė VTPSI. Pavyzdžiui, aukštų skaičiavimo tvarka pagal Statybos įstatymą ir poįstatyminius aktus yra kitokia nei aptarta Bendrajame plane.

„Būtų geriau, jeigu šis klausimas būtų išspręstas iš karto ir neužsisuktų dar vienas derinimo ratas dėl nesuderintų sąvokų“, – sakė LNTPA valdybos narė.

Advokatė taip pat atkreipė dėmesį, kad Bendrajame plane numatytas konkretus 100 EUR / kv. m. mokestis už naujų objektų vystymą tam tikrose miesto dalyse, nors Konstitucija sako, kad „mokesčius, kitas įmokas į biudžetus ir rinkliavas nustato Lietuvos Respublikos įstatymai“.

„Rekomendacinius, socialinio konsensuso pagrindu mokamus mokesčius galima nustatyti miesto tarybos sprendimu, nepaverčiant Bendrojo plano teisinių atakų taikiniu. Ypač, kai Konstitucija numato, kad mokesčius nustato įstatymai“, – sakė A. Mudėnaitė.

Siūlyta miesto vadovams pamėginti sutarti su Kultūros ministerija, kad ji įsakymu nustatytų, jog patvirtintus Bendrąjį planą, Kultūros ministro įsakymu patvirtintas Vilniaus Senamiesčio Reglamentas (VSAR) būtų taikomas tik tiek, kiek jis neprieštarauja Bendrojo plano paveldosauginės dalies sprendiniams. Kitu atveju Bendrojo plano dalys, kurios Senamiestyje nesusiformavusių ar pakitusių urbanistinių struktūrų teritorijose numato šiek tiek liberalesnius sprendinius nei 2003 m. parengtas VSAR, liks bevertės ir kels painiavą.

M. Pakalnis argumentavo, kad mokestis numatytas plėtrai sovietiniuose rajonuose, kur investicijos dėl išvystytos infrastruktūros sąlyginai pigios, tačiau plėtros sovietmečiu statytuose rajonuose atveju būtų būtina tobulinti greta esančią infrastruktūrą. Anot vyriausiojo architekto, apmokestinant plėtrą senuosiuose rajonuose tikimasi skatinti konversijas mieste.

M. Pakalnis paaiškino, kad su Kultūros paveldo departamentu aptarta, jog VSAR ir daugybė kitų veiklą Senamiestyje skirtingai reglamentuojančių dokumentų baigs galioti patvirtinus Vilniaus Senamiesčio ir jo apsaugos zonos specialųjį planą. Kada jis bus parengtas ir patvirtintas – neaišku, nes rengimas prasidėjo dar 2007 m. ir pastaraisiais metais yra sustojęs. Jei paveldo apsaugos institucijos šio plano ir toliau nerengs, Savivaldybė svarstys galimybę Senamiesčio teritorijai parengti detalųjį planą.

Šaltinis: Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos (LNTPA)

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

9 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist