Miestas

Unikali naujovė Vilniuje: vietoj automobilių – „keliaujantys kiemeliai“

Vilniaus miesto savivaldybė, siekianti plačias Naujamiesčio gatves paversti jaukesnėmis erdvėmis gyventojams, šiandien pristatė naujieną – „keliaujančius kiemelius“, kurie kol kas bus būtent šios miesto dalies išskirtiniu elementu. Tai mobilios platformos, suteikiančios gyventojams galimybę bent kuriam laikui užkariauti įprastai automobilių užimamas vietas, ir labai derėsiančios prie kitų čia vykstančių permainų ir taktinio urbanizmo priemonių – atnaujinamų želdynų, tvarkomų dviračių takų ir lėtinamo automobilių eismo: atsinaujinančios gatvės tampa vis patrauklesnės keliauti po Naujamiestį pėsčiomis ar dviratėmis transporto priemonėmis.  

Keliaujančios platformos, pastatytos automobilių stovėjimo vietose, galės būti naudojamos ir kaip poilsio erdvė, ir kaip žaidimų erdvė vaikams, ir kaip kaimynų pokalbių erdvė ar spontaniška kavinė. Šiuo metu pristatyti trys skirtingo dizaino „keliaujantys kiemeliai“, planuojama, kad artimiausiu metu jų atsiras dvylika.

„Gatvės ilgą laiką buvo skiriančios, dabar mes jas siekiame paversti ne tik susisiekimo, bet ir kaimyninę bendruomenę jungiančia erdve. Šis projektas – savotiškas „Lego“ mieste, nes „keliaujantys kiemeliai“ galės migruoti pagal gyventojų pageidavimus, juos galima statyti skirtingose Naujamiesčio vietose. Neabejoju, kad tai tikrai suteiks Naujamiesčiui daugiau jaukumo ir gyvybės“, – teigė Vilniaus meras Remigijus Šimašius.

Pasak mero, jei projektas bus sėkmingas, bus svarstoma jį išplėsti ir į kitus miesto rajonus.

„Keliaujančių kiemelių“ idėja gimė studijos „DO Architects“ architektams, kurie ją pasiūlė savivaldybei.


„Nuolat galvojame, kaip pagyvinti miesto erdvę, kurioje dirbame. Gatvės kiemai įkvepia pamatyti gatvę kaip viešąją erdvę žmogui. Taip parkingo vieta netikėtai virsta žaidimų aikštele ar amfiteatru pasimatymui ir praplečia gatvės naudojimo galimybes bei tampa patraukli žmogui. Kuo daugiau įvairių veiklų atsiranda gatvėje, tuo ji tampa įdomesnė, charakteringesnė ir gyvastingesnė viso kvartalo ar miesto mastu“, – sakė studijos „DO Architects“ įkūrėja Gilma Teodora Gylytė. 

Naugarduko gatvė yra centrinė Naujamiesčio gatvė, kuri gali tapti pagrindine šios kaimynystės viešąja erdve – joje būtų jauku ir žalia, gyva vakare, savaitgaliais vyktų turgūs, būtų kur prisėsti išgerti kavos saulėkaitoje, o dviračių takai ir paspirtukai Naugarduko kalną paverstų lengvai pasiekiamą. 

Vakare, 17–20 val., į „Keliaujančių kiemelių“ „inauguraciją“ kviečiami gyventojai. Ta proga automobilių eismui uždarytoje gatvės atkarpoje tarp Amatų ir Švitrigailos gatvių, šalia Naugarduko g. 41 pastato, skambės muzika, prekiaus maisto furgonėliai – dar viena galimybė įsitraukti į besikeičiantį Naugarduko gatvės gyvenimą. 

Ateityje kiemelių daugės, gyventojai galės specialioje svetainėje „užsiprenumeruoti“ labiausiai patikusį, kad kitą mėnesį jis atsirastų artimiausioje kaimynystėje ir būtų dar patogiau išbandyti kiemelių siūlomas miestietiškas veiklas.

„Keliaujantys kiemeliai“ – viena iš suplanuotų Naugarduko g. humanizacijos dalių. Šioje Naujamiesčio gatvėje taip pat tvarkomi dviračių takai, sodinama vis daugiau medžių ir krūmų, o sankryžose įrengiami skvereliai. 

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

35 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.


Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
9 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
miestietis
miestietis
1 mėnesį

O šitie kosmonautai, keldami “keliaujančius kiemelius” į važiuojamąją dalį žino kokio dydžio yra Naujamiesčio kvartalai, kokio dydžio jų kiemai ir kaip jie atrodo? Vietoj parodomosios iniciatyvos, būtų galima skirti dėmesį Naujamiesčio kiemų organizavimui (kur dabar yra chaosas) normaliai paskirstyti gatvės erdves: atskirti važiuojamąją dalį, dviračių taką, apželdinimą, šaligatvį ir parkavimo vietas…
Daug ką pasako apie savivaldybės darbą ir kokybės kontrolę “nuostabūs” apželdinimo darbai, matomi už besišypsančių pozuotojų nugarų, ypač palyginus su privataus kapitalo organizuotu apželdinimu kitoj gatvės pusėj.

BMW
BMW
1 mėnesį

O, pastatys BMWistams naujų taikinių! Valio, nes stotelės jau atsibodo.

vaidas
vaidas
1 mėnesį

Naugarduko gatvė tampa didžiausia ašarų pakalne užkietėjusiems automobilistams 🙂 Iš tikro – puikus pavyzdys, kuria linkme turi keistis miestas

Auksinis kardas
Auksinis kardas
1 mėnesį

Vilniaus savivaldybė bando žaisti vakarų Europos žaidimą su automobilių centruose naikinimu. Skirtumas tas, kad vakaruose yra statomos rimtos bėginės linijos, kurių viena neretai perveža daugiau žmonių į centrą nei visa Vilniaus VT sistema. Ketinimai geri, bet, be rimto transporto, perkamoji galia bus ištraukiama iš senamiesčio ir pasiliks ten, kur yra dabar. O ji tokio dydžio mieste turėtų būti žymiai didesnė. Tada gal pagaliau atsirastų Michelin star restoranų ar pan. vietų. Dabar joms neapsimoka į senamiestį keltis, nes pasiekiama per mažai žmonių.

to Kvailas kardas
to Kvailas kardas
1 mėnesį
Atsakinėti į  Auksinis kardas

Tu suvoki jog visas centrinis Vilnius yra persciom pereinamas, taip? Lyginti su tikais vakaru didmesciais yra absurdas.

Auksinis kardas
Auksinis kardas
1 mėnesį
Atsakinėti į  to Kvailas kardas

Matau savivaldybėje dar sovietinio visažinio dienos nesibaigė. Gali kalbėti ką nori. Ką gi, gaila, bet pabandykime. Pirma – Vilniaus centro dydis čia visiškai ne prie ko. Kalba eina apie patekimą į jį. Nėra nei vieno kito pusės milijono miesto ES, į kurio centrą užimtų tiek laiko patekti kaip į Vilniaus iš kokių Pašilaičių. NĖRA. NEI VIENO. Vilnius yra išskaidytas į mažus centrus su visokiais Akropoliais ir BIGais, nes žmonės negali per 15 minučių patekti į centrą, dėl ko centre perkamoji galia yra gerokai mažesnė nei ji turėtų būti, o gyvenimo kokybė žmonių, kurie nevažiuoja į centrą irgi yra smarkiai kritus.… Skaityti daugiau

Jonas
Jonas
1 mėnesį
Atsakinėti į  Auksinis kardas

Dėl restoranų nesutikčiau. Į restoranus (ypač aukštesnio lygio) retai važiuojama viešuoju transportu (čia ir apie Lietuvą, ir apie vakarų Europą). Kai kurie dėl to jog apskritai nesinaudoja viešuoju transportu – ar dėl to, kad pasiekia restoranus pėsčiomis, ar dėl to kad visur važiuoja su savo automobiliu ir negali pinigų parkingui ar įvažiavimo į centrinę dalį mokesčiams, ar gal net ir turi asmeninį ar darbovietės suteiktą vairuotoją. Net ir tie, kas įprastai naudojasi viešuoju transportu važiavimui į darbą ar pan, dažnai važiuos su taksi/pavežėjais į restoranus ir labiausiai dėl praktinių priežasčių – taksi pigesnis ne piko metu nes mažiau moki už… Skaityti daugiau

Auksinis kardas
Auksinis kardas
1 mėnesį
Atsakinėti į  Jonas

Europos sostinėse automobiliais į restoranus niekas nevažiuoja, tai yra visiškai absurdiškas teiginys, kuris būtų išjuoktas bet kur išskyrus gal posovietinę valstybėlę Lietuvoje. Ar tai būtų Amsterdamas, ar Viena, ar Paryžius, ar Londonas, į centrą valgyti visi važiuoja bėginiu transportu, važiuojančiu kas x minučių taškiniu tvarkaraščiu (kur x yra tarp 1 ir 5 dažniausia). Nejaukaus laukimo stotelėje ar suprakaitavimo galimybės yra įmanomos tik Vilniuje, kuriame nėra normalaus transporto, o tvarkaraščiai – per skysti. Ir taip, Vilniuje važiavimas su taksi į centrą yra vienintelė opcija kai eini į restoranus būtent dėl šitų priežasčių. Bet tai neprieštarauja mano teiginiui, kad Vilniuje nėra normalaus… Skaityti daugiau

Unikali naujovė
Unikali naujovė
1 mėnesį

tai bent unikalumas. nieko, po poros mėnesių nuims, kai kox lekdamas pro šalį nuneš šį architektūrinį šedevrą..

Back to top button