To dar nebuvo: Vilniaus Vakarinio aplinkkelio ir Neries krantinės šlaituose šeimininkauja žolę šienaujantis robotas. Pusė tonos sveriantis naujas robotas žoliapjovė vidutiniškai per valandą nušienauja daugiau kaip 5 tūkst. kv. m teritorijos, per visą dieną įveikia apie 40 tūkst. kv. metrų – tai prilygsta 6 futbolo aikštėms. 

Robotizuotos vejapjovės privalumas – juda visomis kryptimis ir gali nušienauti didesnius nei 60 laipsnių statumo šlaitus, kuriuose žmogui dirbti sudėtinga ir neretai pavojinga. 

„Neries krantinėje bioįvairovės vardan vasaros pradžioje buvome palikę nešienautus šlaitus. Dabar jau nužydėję ir nuvytę jie šienaujami roboto. Kaip džiugu, kad atrandama vis naujų, efektyvesnių technologijų teritorijų priežiūrai ir jos pasiteisina“, – sako Administracijos direktorius Povilas  Poderskis. 

Nuotr.: Kastyčio Mačiūno

Robotas ne tik nupjauna, bet ir susmulkina žolę. Paliekama vejoje žolė leidžia palaikyti vejos drėgnumą ir tampa natūralia trąša. Vikšrinį robotą įsigijo už miesto želdinių priežiūrą atsakinga bendrovė „Mano aplinka“. 

„Ieškome būdų kaip efektyvinti savo veiklą visose srityse, taip siekiame palengvinti ar net eliminuoti pačius sunkiausius, labiausiai varginančius darbus darbuotojams, taip suteikdami patrauklesnes darbo sąlygas, ieškome vis greitesnių ir našesnių technologijų. Vien per praeitus metus investavome į tai beveik 1 mln. Eur. Tai jau nebe pirmas mūsų robotas. Nuolat ieškome naujų technologijų, nors jos šioje sferoje yra ganėtinai vangios: sniego valymo, lapų surinkimo, smėlio surinkimo, IT sistemų  ir kt.“, – teigia bendrovės „Mano aplinka“ grupių vadovė  Diana Lubė. 

Nuotr.: Kastyčio Mačiūno

Savivaldybės įmonės „Grinda“ ir „Vilniaus planas“ sostinės infrastruktūros priežiūrai jau metus naudoja bepilotes skraidykles su stebėjimo įranga.  Dronai gelbsti, kai reikia įvertinti avarinės situacijos mastą, aptikti  nelegalias statybas ar sąvartynus. Miesto transporto specialistai pasitelkia skraidykles stebėti eismo situaciją, parkavimo užimtumą, jos naudingos, kai reikia įsivertinti spūsčių apimtis, priežastis, jų pašalinimo galimybes ir modeliuoti  transporto srautus. 

Gatvių apšvietimo specialistams bepilotės skraidyklės padeda fiksuoti gatvių apšvietimo gedimus, miesto viešąją tvarką prižiūrintiems pareigūnams – aptikti žolės ir šakų deginimo atvejus  sodų  bendrijų  teritorijose. Žiemos metu bepilotės skraidyklės galės būti naudojamos ir kitose srityse: žiemą kontroliuojant, kaip miestą prižiūrinčios įmonės valo šaligatvius ar gatves, ar apžiūrint šilumos trasų gedimus.

https://www.facebook.com/vilnius.lt/videos/vb.114848315210173/212350159683210/?type=2&theater

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

9 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar per sakurų žydėjimą turi būti draudžiamas eismas Upės gatve?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist