MiestasVilniaus gatvės

Senamiesčio bendruomenė: būtinas paspirtukų eismo ir naudojimo taisyklių bendrasis teisinis reglamentavimas

Vilniaus senamiesčiui taikomoje darnaus judumo politikoje yra spragų, kurias būtina nedelsiant taisyti teisiniu reglamentavimu. Žmonių mobilumo problema sprendžiama suteikiant neproporcingai daug privilegijų elektrinių paspirtukų nuomos bendrovėms, ribojant kitų judumo dalyvių teises, t. y. pėsčiųjų ir  kitų eismo dalyvių.

Vilniaus miesto savivaldybės tarybos narys Tomas Seikalis pastebi, kad nuomojamų elektrinių paspirtukų statymui reikia nustatyti statymo stoteles, kad jie nebūtų numetami kur papuolę. Tam galima pasinaudoti Niujorko, San Francisko, Milano, Amsterdamo ar Tel Avivo miestų patirtimi. Negalima paspirtukus sandėliuoti senamiesčio aikštėse ir skveruose. Žalių Bolt paspirtukų krūvų vizualinė tarša darko senamiesčio vaizdą. Elektriniams automobiliams ir dviračiams galioja Kelių eismo taisyklės (KET) ir kitos tvarkos, o nuomojamiems elektriniams paspirtukams praktiškai ne.

Savivaldybės tarybos narė Rasa Baškienė pažymi, jog Vilniaus senamiestyje būtina dar labiau riboti paspirtukų greitį, nustatyti nevažinėjimo zonas pėsčiųjų gatvėse ir statymo (palikimo) stoteles. Neatsakingi paspirtukų naudotojai kelią grėsmę pėstiesiems, vairuotojams ir savo pačių sveikatai. Jie nesilaiko KET ir negerbia kitų darnaus judumo dalyvių. Būtina uždrausti paspirtukais važinėtis senamiesčio šaligatviais, kurie yra ir taip siauri bei užgrobti taip vadinamųjų lauko kavinių. Pastaruoju metu padaugėjo autoįvykių ir pėsčiųjų sužalojimų dėl paspirtukininkų kaltės, jau nekalbant apie pačių paspirtukininkų patiriamas didžiules traumas, apie ką jau ilgą laiką kalba medikai. Ne visi paspirtukai tamsiu paros metu turi veikiančius žibintus, dideliais greičiais lekia be šalmų. Savaitgaliais dažnai neblaivūs asmenys paspirtukais dideliu greičiu važiuoja gatvėmis nekreipdami dėmesio į eismo tvarką.

 

Senamiesčio bendruomenės šaukiasi Vyriausybės ir Vilniaus miesto savivaldybės pagalbos, kad būtų teisiškai sureguliuotos nuomojamų paspirtukų statymo (palikimo) ir naudojimo taisyklės. Visi darnaus judumo dalyviai turi atsakingai dalyvauti eisme, o elektrinius paspirtukus nuomojančios bendrovės neturi būti privilegijuojamos neatsakingai naudoti viešą infrastruktūrą savo pelno didinimui. Reikalingas teisinis reguliavimas kartu yra skirtas apsaugoti ir pačių paspirtukais važinėjančių asmenų sveikatą.

Vilniaus miesto savivaldybės tarybos nariai Tomas Seikalis, Rasa Baškienė ir Senamiesčio bendruomenės.

Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
22 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
8 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Super
Super
1 mėnesį

Paspirtukų esmė yra patogumas! Patogu rasti, patogu palikti, patogu judėti mieste. Taip, naudotojų etika turi būti, bet apie aikšteles nebesvaikite, nes pasidarys NEBEPATOGU ir naudotojai geįš į mašinas/taxi ir terš miestą. Bolt galėtų tiesiog galėtų įvesti pranešimo apie skersai tako numestą paspirtuką galimybę su kažkokiom sankcijom, kai pranešimai kartojasi.

lina
lina
1 mėnesį
Atsakinėti į  Super

jo, nes žmonės neturi ką veikti tik dirbti Bolto informatoriais.

Tai kad nesišaukia
Tai kad nesišaukia
1 mėnesį

Ponia politikė užvedė temą FB grupėje, ten vyksta diskusija, bet niekas nieko nesišaukia. Ponia jau toje diskusijoje nevengė įvairių manipuliacijų, o dabar, pasirodo, Senamiesčio bendruomenė kažko šaukiasi. Nežinau ko ji siekia, galbūt tyčia bando Senamiesčio bendruomenę parodyti kaip nuo pasaulio atitrūkusius ir norinčius izoliuotis pusgalvius, bet taip nėra.

lina
lina
1 mėnesį
Atsakinėti į  Tai kad nesišaukia

jokioje vakarų Europos valstybėje šios paspirtukų betvarkės nėra. O Lietuva yra nuo Ruskyno užsilikusi, dėl to čia jokiso tvarkos nėra. Labai teisingai “ponia” elgiasi. Ir labai tikiuosi, kad bus įvestos griežtois naudojimo taisyklės šiom miesto šiūkšlėm.

XooX
XooX
1 mėnesį

Uždarom senamiestį automobiliams. Tada paspirtukams uždraudžiam pėsčiųjų takais važiuoti (o kur daugiau važiuoti kai gatvės senamiestį net mašina sunkiai pravažiuojamos?). Gal meras arklius su vežimais planuoja ten paleisti. Na, kad bent kažkoks susisiekimas būtų?

Vytautas
Vytautas
1 mėnesį

Drausti juos reik, kaip tai padarė civilizuotos šalys! Leisti važinėti tik parkuose ar stadionuose.

Artūras
Artūras
1 mėnesį
Atsakinėti į  Vytautas

Nori daugiau automobilių gatvėje? Daugiau kamščių? Problema ne paspirtukai o dviračių takų nebuvimas. Jeigu nebūtų pėsčiųjų šaligatvių, tik asfaltuotos gatvės tai uzdraustume pėsčiomis vaikščioti, kad tik automobiliams netrukdyti?

miestietis
miestietis
1 mėnesį
Atsakinėti į  Artūras

Parkavimo (ir vairavimo) kultūra aktuali tiek automobiliams, tiek paspirtukams, klausimas kaip tą kultūrą stimuliuoti / drausminti. KET reikia pritaikyti naujai transporto rūšiai, turi būti aiškios taisyklės ir baudos.

Paskutinį kartą redaguota 1 mėnesį (miestietis)
Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button