Vilniaus senamiesčiui taikomoje darnaus judumo politikoje yra spragų, kurias būtina nedelsiant taisyti teisiniu reglamentavimu. Žmonių mobilumo problema sprendžiama suteikiant neproporcingai daug privilegijų elektrinių paspirtukų nuomos bendrovėms, ribojant kitų judumo dalyvių teises, t. y. pėsčiųjų ir  kitų eismo dalyvių.

Vilniaus miesto savivaldybės tarybos narys Tomas Seikalis pastebi, kad nuomojamų elektrinių paspirtukų statymui reikia nustatyti statymo stoteles, kad jie nebūtų numetami kur papuolę. Tam galima pasinaudoti Niujorko, San Francisko, Milano, Amsterdamo ar Tel Avivo miestų patirtimi. Negalima paspirtukus sandėliuoti senamiesčio aikštėse ir skveruose. Žalių Bolt paspirtukų krūvų vizualinė tarša darko senamiesčio vaizdą. Elektriniams automobiliams ir dviračiams galioja Kelių eismo taisyklės (KET) ir kitos tvarkos, o nuomojamiems elektriniams paspirtukams praktiškai ne.

Savivaldybės tarybos narė Rasa Baškienė pažymi, jog Vilniaus senamiestyje būtina dar labiau riboti paspirtukų greitį, nustatyti nevažinėjimo zonas pėsčiųjų gatvėse ir statymo (palikimo) stoteles. Neatsakingi paspirtukų naudotojai kelią grėsmę pėstiesiems, vairuotojams ir savo pačių sveikatai. Jie nesilaiko KET ir negerbia kitų darnaus judumo dalyvių. Būtina uždrausti paspirtukais važinėtis senamiesčio šaligatviais, kurie yra ir taip siauri bei užgrobti taip vadinamųjų lauko kavinių. Pastaruoju metu padaugėjo autoįvykių ir pėsčiųjų sužalojimų dėl paspirtukininkų kaltės, jau nekalbant apie pačių paspirtukininkų patiriamas didžiules traumas, apie ką jau ilgą laiką kalba medikai. Ne visi paspirtukai tamsiu paros metu turi veikiančius žibintus, dideliais greičiais lekia be šalmų. Savaitgaliais dažnai neblaivūs asmenys paspirtukais dideliu greičiu važiuoja gatvėmis nekreipdami dėmesio į eismo tvarką.

Senamiesčio bendruomenės šaukiasi Vyriausybės ir Vilniaus miesto savivaldybės pagalbos, kad būtų teisiškai sureguliuotos nuomojamų paspirtukų statymo (palikimo) ir naudojimo taisyklės. Visi darnaus judumo dalyviai turi atsakingai dalyvauti eisme, o elektrinius paspirtukus nuomojančios bendrovės neturi būti privilegijuojamos neatsakingai naudoti viešą infrastruktūrą savo pelno didinimui. Reikalingas teisinis reguliavimas kartu yra skirtas apsaugoti ir pačių paspirtukais važinėjančių asmenų sveikatą.

Vilniaus miesto savivaldybės tarybos nariai Tomas Seikalis, Rasa Baškienė ir Senamiesčio bendruomenės.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

22 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar per sakurų žydėjimą turi būti draudžiamas eismas Upės gatve?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist