Penkeri metai – tiek laiko praėjo nuo paskutinės žinios apie pėsčiųjų tilto per Nerį įrengimą. Per pastaruosius penkerius metus viltis vis blėso ir vis labiau buvo tikėtina, kad projektas bus užmirštas ir neįgyvendintas. Vis dėlto savivaldybė dalinasi gera žinia – tiltas bus, o jo įrengimo darbai gali prasidėti jau netrukus.
Vilniaus miesto savivaldybės administracija gegužės mėnesio pradžioje išdavė statybos leidimą.
„Alberto tilto, jungsiančio A. Goštauto ir Upės gatves, statybos turėtų prasidėti dar šiemet – ruošiamasi pirkti rangos darbus”, – informacija dalinasi Vilniaus miesto savivaldybė.
Naujas tiltas galėtų iškilti jau 2027 metais.
Šio tilto įrengimo planai anksčiau viešumoje sulaukė kritikos, kad netoli šios vietos yra net du – Žvėryno ir Geležinio Vilko tiltai, tad nauja jungtis per Nerį nėra racionali. Visgi dalyje Žvėryno ir Saltoniškių teritorijų per pastaruosius keletą metų pastatyti nauji biurų pastatai, padidėjo automobilių srautas, tad, įrengus tiltą, pėstieji ar dviratininkai senamiestį galės pasiekti nelaukdami spūstyse.
Tiltas tampa dar aktualesnis planuojant buvusio Edukologijos universiteto teritorijoje įkurdinti ministerijų miestelį.
Komfortiškesnė, greitesnė ir saugesnė jungtis
Projektuotojai (projekto vadovas Justas Petkevičius, architektai Algimantas Neniškis, Andrė Baldišiūtė, Gilma Teodora Gylytė, Sabina Daugėlienė, Ignas Uogintas), suplanavo 109 m ilgio, 13 m pločio pėstiesiems ir dviratininkams skirtą tiltą. Minimalistinės architektūrinės išraiškos medinis arkinės konstrukcijos tiltas tarsi sudarytas iš dviejų persipinančių elementų, jungia krantus keturiuose taškuose – apatines ir viršutines krantinių terasas. Toks išdėstymas natūraliai prisitaiko prie esamo Neries krantinių reljefo ir užtikrina maksimaliai patogų žmonių judėjimą – leidžia sklandžiai patekti tiek į viršutinę, tiek į apatinę Neries krantinės terasas.
Patogesniam dviratininkų, žmonių su judėjimo negalia ir šeimoms su vaikų vežimėliais skirtingų lygių dešiniajame upės krante patekimui į apatinę krantinės terasą pritaikoma esama nuovaža, o kairiajame krante šalia tilto numatoma nauja nuovaža, sujungianti viršutinę krantinės terasą su apatine.
Medinės klijuoto medžio konstrukcijos kuria dekoratyvų fasadą, apžvelgiamą ne tik iš tolimesnių perspektyvų, bet ir iš žemutinės krantinės terasos, – architektai šią medžiagą parinko atsižvelgdami į jautrų Žvėryno architektūros charakterį.
Tilto atramos numatomos monolitinės gelžbetoninės, atremtos ant gręžtinių polių. Gelžbetoninė arkinės konstrukcijos atraminė dalis įrengiama aukščiau, kad ledonešio metu medinė konstrukcija ir metalinės atraminės detalės būtų apsaugotos nuo tiesioginio poveikio. Tilto sprendiniuose įvertintos ir saugios laivybos upe galimybės. Apskaičiuota, kad farvaterio zonoje tilto konstrukcijų apačios aukštis yra pakankamas saugiai laivybai Neries upe vykdyti.
Primename, kad su pėsčiųjų ir dviračių tilto per Nerį architektūriniais projektais galite susipažinti čia.





