Miestas

Savivaldybė iš naujo viešina miesto bendrąjį planą

Sostinės savivaldybė pradėjo pakartotinį naujo miesto bendrojo plano viešinimą.

„Visiškai kartojame viešinimo procedūrą. Bus ir ekspozicija, ir sukelta į informacinę sistemą, ir viešas pristatymas bei aptarimas. Yra paskelbta savivaldybės tinklalapyje, galima pasižiūrėti lyginamąjį variantą. Priimsime prašymus, pageidavimus ir pasiūlymus“, – BNS sakė miesto vyriausiasis architektas Mindaugas Pakalnis.

Esminį sostinės planavimo dokumentą viešinti iš naujo įpareigojo Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija. Pastabas ir pasiūlymus dėl bendrojo plano sprendinių savivaldybei galima teikti iki kovo 6 dienos, kada numatytas viešas svarstymas su visuomene.

 

Pasak M. Pakalnio, plane nebus esminių pakeitimų.

„Kadangi planas jau buvo vieną kartą viešintas ir suderintas, nesitikime, kad darysime didelių pakeitimų. Teisės aktai tokie keisti, kad jei mes kažką rimtai pakeisime, vėl turėsime viską iš naujo viešinti. Tai pakliūsime į nesibaigiantį procesą“, – kalbėjo vyriausiasis architektas.

M. Pakalnis sako, kad jau sulaukta daugiau nei dvidešimties pasiūlymų, į kuriuos savivaldybė privalės atsakyti. Savivaldybė tikisi, kad plano derinimas bus baigtas vėliausiai iki rugsėjo pabaigos.

 

„Tapome įkaitais, nes tai nesibaigiantis procesas. Planas yra labai detalus, tai užkliudai kažkieno interesus ir gauname daug skundų. Kita vertus, planas yra sudėtingas ir tikslus, bet nuo to visiems tik geriau, nes ir žmonėms, ir plėtotojams aišku, kas bus ir aiškūs apribojimai, mažiau vietos spekuliacijoms“, – teigė jis.

Anot M. Pakalnio, nors vis dar galioja senasis bendrasis planas, derindama plėtros planus savivaldybė jau atsižvelgia į naujojo plano sprendinius.

„Dabar sulaukiame papildomų pastangų suspėti pasidaryti tai, ko nebus galima pagal naują bendrąjį planą. Naujame plane rodikliai daug kur mažėja, ypač užstatymo intensyvumo, tai sulaukiame nemažai projektinių pasiūlymų, kuriais norima pasitvirtinti rodiklius, kurių nebebus pagal naują planą. Mes (projektus – red. past.) vertiname atsižvelgdami, kas numatyta naujajame plane“, – sakė miesto architektas.

 

Pernai gruodį Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija nutraukė Vilniaus bendrojo plano tikrinimą ir įpareigojo miesto savivaldybę iš naujo atlikti jo viešinimo procedūras. Tuomet inspektoriai teigė, kad savivaldybės interneto svetainėje ir patalpose nebuvo paviešinti visi privalomi plano sprendiniai, o dalis buvo pakeisti po pristatymo visuomenei.

Inspekcija taip pat konstatavo, kad ne visi savivaldybės atsakymai į pasiūlymus dėl plano sprendinių buvo išsamūs ir tinkamai motyvuoti, patys sprendiniai nepateikti Teritorijų planavimo ir dokumentų rengimo informacinėje sistemoje, nors tai yra privaloma.

Savivaldybės atstovai nurodė, kad sistema nuolat strigo, todėl nuspręsta dokumentus viešinti savivaldybės tinklalapyje, o dėl to priekaištų iš visuomenės nebuvo sulaukta. Naujojo Vilniaus miesto bendrojo plano, kuris keičiamas baigus galioti senajam, rengimo procedūras savivaldybė pradėjo 2016-aisiais ir planavo baigti iki 2018 metų, tačiau jis baigtas rengti 2019-ųjų rugsėjį.

 

Autorė Evelina Povilaitytė

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
13 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 
Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
4 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Va čia tai kyšiukas.

Rekreacines teritorijas perdaro į daugiabučių namų teritorijas, ten kur mero šutvė supirko sklypus. Nesuėtingas būdas praturtėti.

Auksinis kardas

Ką gi – kokie žmonės sėdi savivaldybėje, tokių rezultatų ir galima tikėtis. Transporto srityje – nieko naujo, vėl ta pati ‘BRT’ (greitieji autobusai) panacėja. Toliau Vilnius liks vieninteliu tokio dydžio miestu Europoje, kuris neturi bėginio transporto ir jo net neplanuoja statyti (pažiūrėkite žemėlapį Urban Rail . net > Europe). Vėl visi juoksis kai Vilnius bandys tapti vieninteliu miestu ES, kuris pasirinko BRT kaip pagrindinę transporto priemonę ir transporto tinklo stuburą (daugiau Europoje tokių naivuolių ir kvailių nėra). Apie šitą BRT nesąmonę, beje, mūsų ‘urbanistai’ kalba nuo pat nepriklausomybės pradžios. Kaip jiems sekasi matome patys. Vienintelė prošvaistė buvo atsiradus kai Zuokas… Skaityti daugiau

Mare

😀 na negalima teigti, kad systros rekomendaciju niekas nesilaike. Pasiziurekite kaip siandien atrodo dazna stotele miesto centre, kai ten suvaziuoja vienas paskui kita grafikiniai- negrafikiniai autobusai ir troleibusai. Kaip vienas ilgas metro traukinys. Tik metro peronas paprastai talpina visus metro vagonus, o musu stoteles tik pirmus 2-3… Visko tada buna, visaip nutinka 😁

Arnas

Visiskai teisingas komentaras

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button