Premjero Gintauto Palucko patarėjas ekonomikos klausimais Gediminas Černiauskas kritikuoja Vilniaus savivaldybės tarybos planus kelti viešojo transporto bilietų kainas. Pasak jo, sostinės politikai neįvertino kitų finansavimo galimybių, siekiant subalansuoti 90 mln. eurų sieksiančias išlaidas miesto transporto parko atnaujinimui.
„Truputį neramina, kad iš karto norima dvigubai branginti ir diskusijų nelabai buvo. Mums atrodo, kad savivaldybė nepakankamai įvertino kitas galimybes, kaip pritraukti pinigų į visuomeninio sektoriaus vystymą, įskaitant Europos Sąjungos (ES) pinigus (…) Mūsų galva, buvo galima tą spręsti ir kitokiais būdais“, – Eltai teigė G. Černiauskas.
„Patarimas savivaldybei, kad savo žmonėmis rūpintųsi atsakingiau, juolab, kad visuomeniniu transportu važinėja santykinai daugiau nepasiturinti miestiečių dalis, tai bus didelis smūgis jų biudžetams. Tenka apgailestauti, kad siūlomi tokie sprendimai ir galbūt po ateities diskusijų juos dar pavyks sušvelninti“, – akcentavo jis.
Trečiadienį Vilniaus miesto savivaldybės taryba po pateikimo pritarė siūlymui nuo liepos mėnesio kelti viešojo transporto bilietų kainas. Galutinis balsavimas numatytas kovo mėnesio posėdyje, prieš tai korekcijos bus svarstomos komitetuose.
Bilietai branginami nuo 2027-ųjų sostinėje planuojant pradėti didelį viešojo transporto infrastruktūros atnaujinimą. Savivaldybės teigimu, nepakeitus kainodaros, miestui tai kainuotų papildomus 90 mln. eurų su tomis pačiomis pajamomis, todėl didesnis lėšų surinkimas iš bilietų šias išlaidas padėtų „balansuoti“.
Pagal bazinį siūlymą vienkartinio 30 minučių bilieto kaina būtų didinama nuo 0,65 iki 1,25 euro, o 60 minučių – nuo 0,9 iki 1,75 euro.
Ilgalaikis 30 dienų bilietas bilietas brangtų nuo 29 iki 45 eurų, 30 dienų (tik darbo dienomis) – nuo 26 iki 40 eurų. 1 dienos bilieto kaina nuo 5 eurų kiltų iki 7,5 euro, 3 dienų – nuo 8 iki 13,5 eurų, 3 mėnesių – nuo 81 iki 125 eurų, 12 mėnesių – nuo 310 iki 480 eurų.
Taip pat ketinama įvesti naujas bilietų rūšis – šeimos, grupinius, didelių grupių ir bilietus dviems kelionėms.
Planuojama išlaikyti esamas lengvatas, numatytas įstatyme, išskyrus metinius bilietus senjorams – jiems kaina būtų didinama nuo 2,9 iki 10 eurų.
Savivaldybė argumentuoja, kad naujoji kainodara miestiečius skatins pereiti nuo trumpalaikių iki ilgalaikių bilietų.
Tarybai galutiniams siūlymams pritarus kovo mėnesį, naujoji kainodara įsigaliotų nuo šių metų liepos 1 d.
Martyna Pikelytė (ELTA)
Branginti galima proto ribose nes brangsta kuras, bet ne tiek kiek dabar. Dešimt metų nebrangino, o dabar bac sugalvojo, kad reikia. O anksčiau nereikėjo?
Tikra nesamonė!Tiesiog absurdas.Taip suprantu,kad brangsta kuras,dėl to logiška,kad neišvengiamai brangs ,bet tai proto ribose reikia tai daryti o ne taip drastiškai.Suprasčiau 5 eurais nuolatinis na ir sakykim 15-20cnt pusvalaninis ir tiek pat valandinis būtų logiška bet ne taip
Tai tikra kova su žaliųjų programa
Ka norėjo ta ir išsirinko.
O palucko socdemai kaip balsavo
Kaip galima taip drastiškai kelti kainas? Nejaugi nesuprantate, kad labiausiai nukentės mažiausias pajamas gaunantys miestiečiai. Juk yra ir kitų būdų papildyti miesto biudžetą. Ką tada reiškia savivaldybės raginimas persėsti iš nuosavo transporto į viešąjį transportą? Kur jūsų logika..?