Tarp Baltojo ir Žvėryno tiltų pradėjus Neries krantinės atkarpos tvarkymo darbus, rastos istorinio mūro liekanos, kurias teks ištirti specialistams.

Kairiojoje Neries krantinėje šiuo metu rekonstruojami dviračių ir pėsčiųjų takai, tvarkomi kratinės šlaitai, želdiniai, įrengiamas apšvietimas, mažosios architektūros elementai. Krantinės dalyje ties A. Goštauto gatve daromas priėjimas prie vandens, remontuojamos esamos nuovažos, viena jų pritaikyta žmonėms, turintiems individualių poreikių.

Projektą vystančios „Vilniaus vystymo kompanijos“ Projektų valdymo departamento projektų vadovas Linas Urba sako, kad darbai ten, kur nėra radinių, judės pirmyn, bet rangovui lygiagrečiai teks atlikti žvalgomuosius tyrimus, o „Vilniaus vystymo kompanijai“ – užsakyti architektūrinius tyrimus.

„Ką daryti su radiniais, gavęs architektūrinių tyrimų ataskaitą, spręs Kultūros paveldo departamentas. Tikėtina, kad visos atkarpos užbaigimo terminas nusikels į 2023 metų vidurį“, – sakė L. Urba.

Archeologiniai radiniai prieš pusantrų metų pakoregavo ir darbų dešiniajame Neries krante eigą. Netoli Mindaugo tilto 2020 m. rudenį vykdant archeologinius tyrimus taip pat buvo atidengtas mūras. Ikonografija iškart leido susieti jį su XIX a. pirmoje statytu artileristų kareivinių pastatu, tyrimai tą patvirtino. Archeologinis radinys tuomet pakoregavo suprojektuotus sprendinius. Šįkart specialistai dar neturi spėjimo, kam priklauso kairiojoje Neries krantinės pusėje rastasis mūras.

Šiais metais numatomų tvarkyti abiejų Neries krantinės atkarpų nuo Brolių Vileišių skvero iki Šilo tilto (1 km 950 m) ir tarp Baltojo ir Žvėryno tiltų (1 km 300 m) teritorijos plotas yra apie 10 ha.

Prie Šilo tilto rangovai darbus ketina pradėti gegužės antroje pusėje. P. Vileišio gatvėje numatyti eismo ribojimai, apie juos vilniečiai bus informuoti papildomai.

Atkarpoje tarp Brolių Vileišių skvero ir Šilo tilto prieigų (apie 700 metrų ) bus pagerintos sąlygos pėstiesiems ir dviratininkams, ypač Sluškų ir P. Vileišio gatvių prieigose, kur iki šiol judėjimo galimybės buvo ribotos. Suprojektuotų dviračių takų plotas – 3140 kv. m, pėsčiųjų takų – 11 463 kv. m. Dviračių gatvės (tarp P. Vileišio ir Sluškų g.) dangos plotas – 8925 kv. m. Taip pat bus sutvarkyti lietaus nuotekų tinklai, didinamas jų veikimo efektyvumas liūčių metu, papildomai įrengti tinklai ten, kur šiuo metu jų trūksta.

Projekte numatyta gausinti želdinius. Upės šlaitai bus apsodinti Neries paupio aplinkai tinkamais augalais: juodalksniais, baltalksniais, uosiais, klevais, beržais, ievomis, gudobelėmis. Bus formuojami krūmų masyvai, atraminės struktūros želdinamos vijokliais. Iš viso šiuo Neries tvarkymo etapu bus pasodinti 285 medžiai, 129 akcentiniai ir 28 797 kitokie krūmai, 655 vijokliai.

Krantinės atnaujinimo darbų užsakovas – Vilniaus savivaldybė, projektuotojas – įmonė „Vilniaus planas“, rangovas – bendrovė „Žilinskis ir Co“. Krantinės atnaujinimo darbai didžiąja dalimi finansuojami Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis, 15 procentų projekto vertės skiriama iš valstybės ir Vilniaus miesto savivaldybės biudžetų.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

18 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist