Kasdienės kelionės į darbą, mokyklą ar namo yra svarbi miesto gyvenimo dalis, lemianti gyventojų patogumą ir miesto erdvių veikimą. Žmogaus masteliui pritaikyta aplinka užtikrina jaukumą bei patrauklumą įvairiems judumo būdams. Judant pėsčiomis ar dviračiu, skatinamas saugumas, atsiranda galimybė mėgautis aplinka, užmegzti ryšius ir džiaugtis miesto erdvėmis. Judėjimas traukiniu suteikia greičiausią būdą pasiekti kelionės tikslą, sprendžia parkavimo problemas ir mažina transporto spūstis.
Gruodžio 10 d., 18:30 val., „Dūmų fabrike“ (Dūmų g. 5, Vilnius) vyks „Darnaus judumo forumas. Naujoji Vilnia 2024“. Šio renginio metu Naujosios Vilnios bendruomenė pristatys tris ambicingas vizijas, kurios yra reikšmingos Vilniaus miesto ateities plėtrai.
Renginio metu vyks diskusija „Kaip Naujoji Vilnia gali tapti pavyzdžiu sprendžiant judumo iššūkius?“. Diskusijoje dalyvaus Vilniaus miesto vyriausioji architektė Laura Kairienė, savivaldybės tvarumo vadovas Anton Nikitin, „LTG Link“ verslo vystymo vadovė Modesta Gusarovienė, „Susisiekimo paslaugos“ judumo transformacijos vadovas Jonas Damidavičius, judumo ekspertė Kristina Gaučė, bendruomenės atstovė Julija Čiapaitė-Jurevičienė ir kiti. Bus aptariamos miesto greitojo viešojo transporto plėtros perspektyvos, esamos geležinkelio infrastruktūros integravimo galimybės, pėsčiųjų ir dviračių tinklo plėtra bei N. Vilnios vaidmuo Vilniaus miesto ateities vizijoje. Diskusiją moderuos asociacijos „Naujosios Vilnios miesto bendruomenė“ pirmininkas Maksimas Zacharovas.
Naujoji Vilnia – kadaise buvęs pramonės ir geležinkelio centras, šiandien yra apie trisdešimt tūkstančių gyventojų turintis miestas mieste. 1903 m. tapusi pramonės miestu, o 1957 m. – Vilniaus miesto dalimi, Naujoji Vilnia išlaikė savitą identitetą ir pasižymi turtingu pramonės paveldu ir unikaliu Vilnios upės slėniu, apsuptu Pavilnių regioninio parko, kuris savo gamtiniais ypatumais išsiskiria visoje Europoje.
Pirmoji ambicija – „Pramonės paveldas – unikalus Vilniaus paveldas“, siekia atgaivinti istorinius XIX–XX a. pramonės kvartalus. Šios teritorijos galėtų tapti naujais kultūriniais ir ekonominiais traukos centrais, išlaikant jų autentiškumą ir skatinant tvarią miesto plėtrą.
Antroji ambicija – „Vilnia: kur prasideda miesto širdis“, orientuota į Vilnios upės slėnio atvėrimą vilniečiams. Tikslas – sukurti patrauklias pėsčiųjų ir dviračių takų jungtis visoje upės atkarpoje nuo Vilniaus senamiesčio iki rytinės miesto ribos.
Trečioji ambicija – „Geležinkelis – naujos miesto galimybės“, siekia integruoti miesto traukinį į Vilniaus viešojo transporto sistemą. Šis projektas šimtmečio perspektyvoje aptarnautų daugiau nei 100 000 pietryčių Vilniaus gyventojų, jungdamas Naująją Vilnią, Vilniaus pietinį besiformuojantį centrą „Vilnius Connect“ su konversijų teritorijomis Vilkpėdėje prie Neries ir Savanorių prospekto.
„Iškelti ambicingus tikslus paskatino tai, kad esame didžiausia gyvenvietė prie geležinkelio Vilniaus regione. Būtent judumas yra pirmas žingsnis siekiant mūsų idėjų Vilniaus miestui įgyvendinimo. Tikiu, kad atėjo laikas sukurti patrauklius traukos centrus ir ryšius, kurie prisidėtų prie subalansuotos Vilniaus plėtros,“ – teigia M. Zacharovas.
Bendruomenės surengti dviračių važiavimai, pėsčiųjų žygiai ir kūrybinės dirbtuvės parodė, kad aktyvus gyventojų įsitraukimas padeda geriau suprasti rajono poreikius ir rasti sprendimus atitinkančius vietinės bendruomenės ir tuo pačiu miesto poreikius. Šis metodas gali tapti įkvepiančiu pavyzdžiu kitoms Lietuvos miestų bendruomenėms.
Naujosios Vilnios miesto bendruomenė
Labai reikia pervažos per geležinkelį: nuo Linksmosios g. į Arimų g. reikia važiuoti tik per Kojelavičiaus g., gal galima kokį tunelį- trumpiau būtų, atsilaisvintų esamos sankryžos. Ar bus ir kada? Labai seniai laukiam
Nesugebėjo Naujininkuose padaryti stotelės iš oro uosto į geležinkelio stotį važiuojančiam vagonui nors gyventojai prašė. Sidabrinė pinigus projektams ir atia .
Nesvarbu ka nuspres, Naujosios Vilnios bendruomene ,vistiek Vilniaus miesto savivaldybes užsišikeliai vistiek nuspres savaip . Nes nesugeba padidinti tiek viešojo transporto ,savaitgaliais turi vos ne 1val stoveti stotelese ir laukti autobuso nesvarbu betkurio . Taip pat yra problema su LTG ,traukiniai retai važineja nuo Naujuosios Vilnios i Vilniu
Geležinkelis tai jau seniai galėjo miesto transporto dalimi. Ne kartą tekę taip improvizuoti, kai iš N.Vilnios traukiniu pasieki Vilniaus stotį aplenkdamas visas spūstis ir sutaupydamas laiko. Tiek, kad reikia suspėti dar bilietą nusipirkti. Tačiau kaip iš N.Vilnios stoties pasiekti namus pėstute, kai šaligatviai tiesiog išdaužyti jau iki pavojingo lygio?
Svarbi iniciatyva. Pažangu dėl geležinkelio. realu, kad pasitelkiamas gyventojų skaičius 100000. Reikėtų sieti ir su Paneriais bei Lentvariu ir Trakais. Vilnios slėnis labai svarbus miesto patrauklumui tobulinti. Konversijai pirmiausia tinka arčiau centro esantis dešinysis krantas tarp upės ir senosios autobusų jungties, ten tinkama vieta 3 – 6 aukštų gyvenamiesiems statiniams, nesunku krantinę pritaikyti pasivaikščiojimams… Trūksta rimtom žvilgsnio į esamas Vilnios marias vieta gali būti labai perspektyvi ir graži. Trūkumu gali būti nepastebėjimas, kad reikia tobulinti centro įvaizdį, regimą vykstant pro centrą traukiniu, tai lyg sostinės rytų vartai ir esamas įvaizdis ne iš patraukliausių. Kaip būdinga pastaraisiais metais, visai nebandoma kalbėti… Skaityti daugiau
Labai praverstų traukinys Bezdonys – Paneriai
Jūs čia vien apie jaunimą. Ir susisiekimą su kitais miesto rajonais. O labai didelė dalis yra pensininkų, kuriems reikia patogumų cia – n.vinioje. kiek važiuoja autobusais i Vichy parka. . Ten bendrauja, būtų toks baseinas ar panašu. Be to nori ir kiną, gal kokį restoraną nueiti. Kokios jiems yra pramogos. Biblioteka, sodai, daržai.ar anūkų priežiūra. 😡
Gerų norų neužtenka. Jei apsimokėtų, seniai būtų atsiradę. Jūs, matyt, visą gyvenimą valdiškoje įstaigoje pradirbęs, gaudamas nuo rezultatų nepriklausantį atlyginimą, todėl jums taip ir atrodo?
Šiaip miesto geležinkelis visame pasaulyje vadinasi metropolitenas. Nuo N. Vilnios galėtų prasidėti Vilniaus metro idėjos realizavimas. Kodėl ne?
Aš pirmas pasinaudosiu traukiniu nuo Vilkpedes iki Naujosios Vilnios! Ir jeigu dar kažkoks naujesnis butu traukinis…
Durniu laivas is akmenu.
Naujoji Vilnia turi viską, ko reikia, kad taptų pavyzdžiu Vilniui – gamta, erdvė, geležinkelis! Kodėl nestartuoti nuo čia su geresniu judumu ir modernesniu rajonu? Su tokiais projektais šis rajonas gali tapti ne tik patogesniu gyventi, bet ir traukos tašku visam Vilniui. Judam pirmyn!
Kaip vietinis, galiu užtikrinti, kad su tokiu Vilniaus savivaldybės požiūriu, kai valdininkų tiesiog globojamas ir „stoguojamas” netoli nuo treninguotų reketininkų pažengęs pagrindinis daugiabučių administratorius mikrorajone UAB „Priemiestis”, jokių šviesių perspektyvų N.Vilnia pasmerkta neturėti.