Miestas

Naujas Neries krantinės tvarkymo etapas: atėjo laikas atnaujinti šlaitus ir terasas

Vilnius tęsia Neries krantinės atnaujinimo darbus: prieš kelerius metus atnaujinus žemutinę krantinės dalį, vyksta ir šlaitų bei viršutinės krantinės terasos bei viešųjų erdvių šalia upės tvarkymo darbai. 

Šiomis dienomis pradedami darbai krantinės atkarpoje nuo Tuskulėnų rimties parko memorialinio komplekso iki Žirmūnų tilto. Čia prie įrengto dviračių ir pėsčiųjų tako projektuojamas apšviestas, 2,25 m pločio pėsčiųjų takas. Jis bus apšviestas, 2,25 m pločio. Šalia tako suprojektuoti suoliukai, šiukšliadėžės, minimali vaikų žaidimo aikštelė. Dviračių takui naudojama esama trinkelių danga, tačiau numatomas naujas ženklinimas. Dviračių tako plotis – 3 m. Bus tvarkomas ir beveik pusės kilometro ilgio esamas gruntinis takas link upės. Likus 60 metrų iki Žirmūnų tilto projektuojamas naujas dviračių takas. Jis numatytas raudono asfalto dangos, 2,5 m pločio. Pėsčiųjų tako plotis – 2,10 m. Pėsčiųjų ir dviračių taką skirs 1,40 m pločio gatvės želdinių juosta. 

Atkarpoje nuo Žirmūnų tilto iki Mindaugo tilto dviračių takas bus iš raudonų plytų asfaltbetonio dangos, jo plotis – 2,5 m. Taką nuo gatvės skirsiančioje 0,90–1,50 m pločio gatvės eksploatavimo juostoje iš trinkelių  išdėstytas gatvės apšvietimas, eismo ženklai. Pėsčiųjų taką nuo dviračių skirs 1,40 m žalioji juosta. Pėsčiųjų takas bus iš betono trinkelių, 2,10 m pločio. Olimpiečių gatvėje prie Sporto rūmų dviračių ir pėsčiųjų takai bus sujungti, nes priartėjama prie Vilniaus žydų Šnipiškių senųjų kapinių vietos, kur negalimi jokie žemės judinimo darbai. Šioje vietoje asfaltbetonio dangą suplanuota pakeisti į trinkelių. Dviračių takas čia įsijungs į esamą taką. Už senųjų kapinių teritorijos dviračių ir pėsčiųjų takai išsiskirs, o prie Mindaugo tilto vėl bus apjungti. Vyraujantis pėsčiųjų takų plotis bus 2,25 m, dviračių – 2,5 m. Prie Mindaugo tilto dviračių tako plotis susiaurės iki 2,0 m, pėsčiųjų – 1,50 m.

 

Šiame ruože Olimpiečių gatvės pradžioje projektuojami dveji laiptai patekimui į krantinę. Šalia Lietuvos sporto draugijos „Žalgiris“ krantinėje remontuojami esami laiptai bei projektuojamas pandusas laivų nuleidimui į vandenį. Čia po gatve yra įrengtas praėjimas, kuriuo aktyviai naudojasi sportininkai. Praėjimas apjungia irklavimo bazės teritoriją su krantine. Ši vieša erdvė skirta aktyvaus laisvalaikio gerbėjams ir mėgėjams, orientuota į vandens sporto ( irkluotojų, baidarininkų ir t.t.) dalyvius. Šalia atraminės sienos projektuojama saugykla valčių laikymui. Pats šlaitas suskaidytas į kelias terasas, kuriose vasarą laiką mielai leidžia miestiečiai, todėl rengiant projektą pasiūlyta šią vietą praturtinti papildoma sporto įranga, mažąja architektūra. Numatyta ir vieta sezoninei lauko kavinei. Ši teritorija natūraliai susiformavo aukščiau ir yra apsaugota nuo gresiančių gamtos rizikų (potvynių, ledonešių, stovinčio vandens potvynių metu ir t.t.). Dalis atraminės sienutės skiriama alpinizmo mėgėjams – bus įrengta laipiojimo sienutė. 

Atkarpoje nuo Žirmūnų tilto iki Mindaugo tilto suprojektuoti keturi nauji pandusai, kurių vyraujantis plotis apie 2,0 m. Numatytas ir dviejų esamų nuovažų remontas (jos platesnės – 2,8–4,0 m). Šioje atkarpoje suprojektuotos 7 naujos terasos, šlaitas skaidomas į smulkesnes plokštumas – taip sukuriamas amfiteatro įspūdis. Dalyje jų, atsižvelgiant į užliejimo grėsmes, suplanuota įrengti apšvietimą. 

Tvarkant visą atkarpą tarp Tuskulėnų rimties parko memorialinio komplekso iki Žirmūnų tilto numatyta šalinti 16 prastos būklės medžių, dar 12-os teks atsisakyti dėl infrastruktūros įrengimo. 

 

„Medžių šalinimui ryžomės tik tais atvejais, kai tai buvo neišvengiama dėl naujos infrastruktūros įrengimo. Pavyzdžiui, projektuojant nuovažas, kurios būtų pritaikytos žmonių su negalia, šeimų su vaikų vežimėliais reikmėms, ar įrengiant naujus laiptus ir terasas. Tačiau kur tik buvo įmanoma, projekto sprendinius pritaikėme taip, kad būtų galima išsaugoti kuo daugiau esamų medžių. Tarkime, 2,5 m pločio dviračių tako konfigūracija buvo pakeista siekiant taką atitraukti nuo esamų medžių. Be to, buvo atsakingai įvertinta esama medžių būklė ir šalinami avarinės būklės, žūstantys ar neprigiję ir savaiminiai medžiai, kurių šaknynas įaugęs į krantinių betoną“, – komentavo Neries krantinių rekonstrukcijos projekto vadovė architektė Lolita Vileikienė.

Želdynų tvarkymo planą įvertinusi visuomeninė Želdynų ir želdinių apsaugos ir priežiūros komisija prie Vilniaus miesto savivaldybės administracijos konstatavo, kad želdinių būklė teritorijoje išties labai įvairi, o rangovams didžiausias iššūkis bus kvalifikuotai atlikti darbus nesutrikdant išsaugomų medžių augimo. Laukinio paupio zonoje komisija rekomendavo palikti krituolių ar jų lūžusių dalių, kad būtų formuojamas savitas paupio charakteris ir praturtinta ekosistema.

Projekto rangovai įspėti statybos darbų metu itin atidžiai dirbti greta pagal projektą išsaugomų medžių, dalį jų reikės papildomai tvarkyti surišant lają, nugenint, užtikrinant stabilumą ir išsaugant charakteringą lajos formą. Rangovai įsipareigojo vengti kasti medžių polajo zonoje, jei kasama šaknyno zonoje, saugoti šaknis nuo pažeidimo. Medžių kamienai nuo smūgių ir pažeidimų bus apsaugomi kietais apdangalais.  

 
Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
56 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
16 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
XXX
XXX
1 metus

Krūvą metų žadama, kad P. Vileišio gatvėje (Nuo Šilo iki Žirmūnų tilto) pagaliau atsiras šaligatviai. Žadėjo ir dviračių taką (“raudono asfalto”, kaip dabar atsimenu), žadėjo bent jau sumažinti automobilių eismą toje gatvėje iki minimumo – nieko nedaroma. Viskas dešiniajam krantui, nors jo padėtis tikrai nepalyginamai geresnė už visiškai apleistą kairįjį, jis pakankamai tvarkingas yra.

Ona
Ona
1 metus

O labai idomu kada bus sutvarkyta krantine ties VCUP? kiek tesis tas jovalas ir KAS ten numatyt? jau trys imones laimejusios konkursus bankrutavo, tai kas dabar?

Rokas
Rokas
1 metus
Atsakinėti į  Ona

Pas mus visuomet menkas projektas laiko užima ilgiausiai. Verslas per tą laiką dangoraižį pastato, o savivaldybės administracija kol visus pinigus išsiplauna, tai laiko daugiau kainuoja. Nu Ruskynas totalus.

hmm
hmm
1 metus
Atsakinėti į  Rokas

tas pats verslas ir tvarko baltąjį tiltą du metus, nes bankrutuoja viena po kitos įmonėlės, nes pagal VPĮ savivaldybė turi samdyti pigiausią (turbūt ir prasčiausią) įmonę darbams.. tai šimtą kartų rašyta ir skelbta visur, bet atsiranda pusgalvių, kuriems atrodo, kad visi tik vagia ir vagia be sustojimo (matyt patys įpratę buvo tai “ruskyne” daryti, kitaip iš kur tokios mintys, patirties neturint)

Reporteris
Reporteris
1 metus

Reiktų ne tik plyteles keisti, bet ir naują krantinę pastatyti ties Goštauto gatve prie pedagoginio tilto.
Labai jau didelis kontrastas: čia plytutės naujos , čia krūmynai……

vyuyuy
vyuyuy
1 metus

1) isvalykit upe, kad butu imanoma atplaukti nuo Kauno iki Vilniaus. Tai yra pagilinti vietas, kad butu imanoma laivyba, bent jau su kateriais, ar burlaiviais kad tuo paciu galetum nukeliautu iki pat Baltijos juros, irengti prasilenkimo vietas upeje. 2) irengti svartavimo vietas, tokie mazi kabliukai prie zemes ir po vandeniu, jie skirti tam, kad laivas negautu zalos nuo krantines kai prisvartuotas stovi. 3) irengti vietas kur galetum ileisti savo laiva, kateri, vandens motocikla i upe. Betonine rampa kur vaziuodamas atbulas panardini priekaba po vandeniu. Prasom po sito mieste atsirastu nauji verslai, darbo vietos, upeje atsirastu laivai, nors ir mazi, bent… Skaityti daugiau

Dzonis
Dzonis
1 metus
Atsakinėti į  vyuyuy

Nebus to niekad. Aplinkosauga neleidžia, upė lasisom, o ne vandens mocam palikta

Rokas
Rokas
1 metus

Nesugeba Vilniaus mikrorajonuose kelių patiesti ir apšvietimo sutvarkyti, o čia vis remontuoja kas ir taip tvarkinga. Iš kur ten tokia laivyba? 😀 komedija. Žinot toks įspūdis, kad tik centre gyvenantys žmonės mokesčius moka. Deja dažniau ten gyvenantys būtent jų ir nemoka..bet kažkodėl kitur nuo ruso niekas nesikeičia, jau nekalbu apie nuosavų namų kvartalus, kur nei šaligatvio, nei šviesos, nei padorių gatvių. Kada pas mus baigsis šitas kvailių valdymo etapas? nuo ruso tiek metų, o mentalitetas ir suvokimas, tai nesiskiria.

hmm
hmm
1 metus
Atsakinėti į  Rokas

kas sakė, kad čia remontas? į paveikslėlius bent pažiūrėk.. nieks nesako, kad lygiai taip bus, bet atgaivint upę ir prieigas gal irgi svarbu, a? ar visą savo laisvalaikį sėdi savo neapšviestame “mikrorajone”?

Rokas
Rokas
1 metus
Atsakinėti į  hmm

Plūge tu plūge. Atgaivins upę patiesus naują dangą? o sakyti kas čia yra man nereikia, savivaldybės puslapyje yra detalūs planai ir visa kita, taip, kad nueik ir pats paskaityk. O savivaldybės tvarkymąsi matome puikiai prie balto tilto. Tai šūdiną projektą kuris įgyvendinamas per tris mėnesius daro du metus. Ploju. O gyvenu ne rajone. Taip, kad..

hmm
hmm
1 metus
Atsakinėti į  Rokas

tai kažkaip jokio blaivaus atsakymo ir neišgirdau, tik maždaug antroko lygio “pats kvailas”… bet nieko ir nesitikėjau iš tokio subjekto, kurio didžiausia vertybė parodyt, kad visi aplinkiniai menkystos:) tai be jokios abejonės, ne “rajone” jis gyvena, kaip čia nesusireikšminsi 😀 o tai kas yra upės gaivinimas?? vandens iš jūros atvežimas? bent jau aš nusileidęs ir dabar prie tos pačios upės matau sutvarkytas erdves, jaukesnę aplinką ir žmonių gausėjimą.. kas su tuo negerai? kas sakė, kad valstybinės įstaigos gerai dirba ir kada jos, ir kur jos tai darė? tam privačios ir yra, kad susemtų protus… tai dabar reikia aplamai viską mesti… Skaityti daugiau

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button