Artėjant Vilniaus mero rinkimams, toliau kyla audros ir aršios diskusijos dėl susiaurintų, o pasak savivaldybės – humanizuotų kai kurių Vilniaus gatvių. Vieni kandidatai į merus žada Šimašiaus darbus tęsti, kiti, priešingai – gatves palikti plačias.

Tiesa, pats Šimašius teigia Vilniaus gatvių niekada nesiaurinęs, o jas platinęs. Tik vargu, ar žmonės su tokiais teiginiais sutiktų – jie pyksta ir dėl nuplėštų automobilių veidrodėlių, ir dėl prasto matomumo, apibraižytų automobilių susiaurintose Vilniaus gatvėse.

Visai neseniai įvyko avarija Saulėtekio alėjoje, susiaurintoje gatvėje ties troleibusų žiedu. Automobiliai susidūrė tokioje gatvės vietoje, kurioje yra vingis ir naujai įrengta skiriamoji veja, tad automobiliui nebuvo vietos, kur trauktis.

Ir nors avarijos metu žmonės nenukentėjo, tačiau lengvasis automobilis sumaitotas: „Užmesta ant skiriamosios vejos. Jos čia anksčiau nebuvo šitos skiriamosios vejos. Susiaurėjusi gatvė, posūkis, stotelė. Iš tiesų, tokia komplikuota vieta.“

Algirdo ir Ševčenkos gatvės kampas. Žmonės filmuoja, kaip negali prasilenkti ir pravažiuoti du krovininiai automobiliai. Vienas jų netgi nulaužia priparkuotos mašinos veidrodėlį.

Tad kai kurie žmonės keikia Šimašiaus humanizuotas – susiaurintas – Algirdo, Naugarduko, Ševčenkos gatves ir vadina tai didžiausia mero nesąmone:

„Yra muzikos mokykla, daug koncertuoja vaikai. Seniau autobusą išnuomuodavom prie mokyklos, atvažiuodavo. Dabar autobusą statom Mindaugo gatvėj. Vaikai su akordeono pultais, su violončelėm neša į kitą gatvę. Tada pro langus matom, kaip mašinom veidrodėliai lūžta prasilenkiant, pafilmuojame, prifotografuojame, ypač, kai būna pasnigę, o ir tėvai nebegali mokinių išleisti prie mokyklos, nes būdavo platesnės, bent jau sustoji vietoj, išlaipina, o dabar ratus suka.“

„Pamėginkit žiemą vat iš anos pusės, iš tos pusės važiuojat, padaryt dešinį posūkį, užsimot nėra kur.“

„Jeigu vat kur stovi dabar prisiparkavę tie mašinukai ne visai teisingai, o čiut čiut į gatvės pusę, nebetelpa du, prasilenkto negali automobiliai. Tai čia mažiukai automobiliai. – Bortukai va. Pamėginkit į kiemą įsukt per tokius bortukus. O juos pastatyt ir nuimt nekainuoja?“

O štai kiti, kurie važinėja dviračiais ar paspirtukais, vaikšto šaligatviais, susiaurintomis gatvėmis labai patenkinti:

„Aš džiaugiuosi, kad su dviračiu galima važinėti. – Tai tegu siaurina? – Tegul siaurina.“

„Žymiai patogesniam keliavimui, sveikesniam keliavimui, o tie kurie galvoja apie mašinas, tai turi pamiršti, nes tai yra praeities transporto būdas mieste. Miestas turi būti pėstiesiems žmonėms, bėgikams, šunims.“

„Aš tai čia pėstysis, šiuo atveju, būnu, tai man kaip tik fainiai. Kažkada va ateis šiltas oras, gal dviratį dar išsitrauksiu. Man tai yra gerai.“ 

„Būtų gerai po sprindį iš šonų, po kokį 20 centimetrų platesnes palikt. Aišku lengviau pravažiuot būtų. – Prasilenkt lengviau būtų. – Prasilenkt, jo ten pristato ir prasilenkt reik sulėtinti labai greitį, bet pravažiuojama. Šiaip gražu va, krūmai auga. Aš laimingas.“

Tiesa, sausio 18-ąją TV3 Žinioms kalbėjęs Šimašius teigia, kad Vilniuje gatvės niekada siaurinamos ir nebuvo.   

„Patikslinsiu. Vilniuje nėra susiaurinta nei viena gatvė, nors kai kurias gal ir reikėtų, bet nėra susiaurinta nei viena. Yra paplatinti dviračių takai, paplatinti pėščiųjų takai, paplatintos žalios juostos, įvedamos naujos parkavimo juostos. Yra sąskaita perteklinių negu reikalaujama pločio juostose eismui. Daug yra paplatinama“, – tikina R. Šimašius.

Tiesa, susiaurintose gatvėse fiksuojami ir eismo įvykiai, kuomet vairuotojai nepastebi į gatvę išbėgusių vaikų.

Puikus pavyzdys – dar pernai rugpjūtį įvykusi avarija. Tuomet „Mersedes“ vairuotojas partrenkė 10-ies ir 12-os metų mergaites po Naugarduko gatvės rekonstrukcijos. Pirminiais duomenimis, vairuotojas per gatvės viduryje pastatytus automobilius negalėjo pamatyti draudžiamoje vietoje į kelią išbėgusių mažųjų pėsčiųjų.

Policijos duomenimis, Naugarduko gatvėje 2021 m. įvyko 36 eismo įvykiai, kuomet buvo apgadinti automobiliai ar nukentėjo žmonės, 2022-aisiais jų buvo 29. O štai susiaurintoje Didlaukio gatvėje 2021 m. eismo įvykių buvo 39, o pernai – dar daugiau – 45.

Anot policijos, daugiausia pažeidimų fiksuojama dėl apgadintų automobilių ir pasišalinimo iš įvykio vietos, mat vairuotojai dėl susiaurintų gatvių prastai mato ir atsitrenkia į kitus automobilius.

„Galbūt tai yra siauras pravažiavimas. Apgadinama transporto priemonė, tai įbraukiama, atbuline eiga įvažiuojama, į tą patį valstybinį numerį, apdaužomas, žibintai“, – komentuoja kelių policijos skyriaus atstovė Inga Šablinskienė.

Pasak pareigūnės, susiaurintose gatvėse vairuotojai priversti ne tik sumažinti greitį, bet dar ir atidžiai vairuoti. Mat pėstieji čia gali iššokti nematomoje zonoje, pavyzdžiui, iš viduryje gatvės pastatytų automobilių. 

„Laviruoti tiek, kad neužkabinti tiek šalikelės, bordiūro arba kitos transporto priemonės. Be abejo, reikia nepamiršti ir pėsčiųjų, nes ir jie būna kartais netyčiom pralekia“, – kalba I. Šablinskienė.

Vienos draudimo įmonės duomenimis, 2021 m. Naugarduko gatvėje užfiksuota 16 eismo įvykių, pernai daugiau – 20. Didlaukio gatvėje 2021 m. įvyko 2 eismo įvykiai, pernai – 13. Ir visgi vienareikšmiškai įvertinti avaringumą susiaurintose Vilniaus gatvėse sunku – vienose skaičius nežymiai augo, kitose mažėjo.

Šaltinis: TV3.lt

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

50 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist