Vilnius iki 2027 metų planuoja įvesti 14 ramaus eismo zonų, dėl to artimiausiu metu bus pradėta konsultacija su gyventojais.
Anot miesto savivaldybės įmonės „Judu“, ramaus eismo zonos apims gyvenamųjų namų apsuptas gatves. Jas planuojama nustatyti Karoliniškėse, Pašilaičiuose, Jeruzalėje, Naujojoje Vilnioje, Antakalnyje, Pilaitėje, aplink M. K. Čiurlionio, Kazliškių bei Kražių gatves, Šiaurės Šnipiškėse, Naujininkuose, Žvėryne.
Pavienės ramaus eismo gatvės būtų – S. Stanevičiaus, Žirmūnų, Viršuliškių bei Didlaukio.
Šiose zonose bus pertvarkoma gatvių infrastruktūra. Anot „Judu“, tai bus daroma atsižvelgiant į gyventojų pasiūlymus ir poreikius.
„Šiose zonose leistinas greitis ir infrastruktūros sprendimai bus aptariami kartu su gyventojais. Organizuojamos ir ramaus eismo zonų dirbtuvės, kurių metu gyventojai galės siūlyti idėjas ir svarstyti tinkamiausias konkrečiai jų gatvei priemones“, – nurodo savivaldybės įmonė.
Šiuo metu projektas yra planavimo stadijoje, pirmieji rangos darbai numatomi 2026 metais.
Planuojamose ramaus eismo zonose daugelyje gatvių jau dabar greitis ribojamas iki 20–40 kilometrų per valandą, pažymint jas „Gyvenamoji zona“, „Riboto greičio zona 30“ ar „Riboto greičio zona 40“ kelio ženklais. Kitose tokiose gatvėse leistinas greitis dar nėra galutinai nustatytas – šis klausimas bus sprendžiamas dirbtuvių metu kartu su gyventojais.
Anot „Judu“, atsižvelgiant į gyventojų siūlymus ir eismo saugumo problemas, gali būti svarstomas greičio mažinimas iki 20–30 kilometrų per valandą.
Teigiama, kad pagal sovietinius standartus įrengtos gatvės neatitinka poreikių – jos skirtos tik transportui judėti, bet nėra tinkamai pritaikytos alternatyviems ir darniems keliavimo būdams, judėjimas jose dažnu atveju nėra patogus ir saugus.
„Esama gatvių erdvė gali būti panaudota želdinių, tvarkingų stovėjimo vietų automobiliams sukūrimui, patogios judėjimo pėsčiomis infrastruktūros gerinimui, saugaus eismo priemonių įvedimui. Šiuo metu kiemai ir juos jungiančios gatvės dažnu atveju yra naudojamos tranzitui, eismo dalyvių matomumas kartais būna itin ribotas, o šaligatviai užstatyti automobiliais“, – teigė „Judu“ atstovas Edgaras Stankevičius.
Ramaus eismo zonose didžiausias dėmesys bus skiriamas saugumo aspektui – matomumo sąlygoms gerinti.
„Siekiama, kad įgyvendinus pertvarkymus gatvės aplinka taps saugesnė ir patogesnė visiems eismo dalyviams, bus mažiau oro taršos ir triukšmo. Taip pat gatvių pertvarkymas prisideda prie miesto gatvių desovietizacijos, siekiant šias gatves padaryti gyvybingas ir sudaryti sąlygas jose patogiai keliauti darniais būdais“, – tvirtino E. Stankevičius.
Žemiau pateikiamos dirbtuvių datos ir registracijos nuorodos:
- Karoliniškės – sausio 6 d. Registracija
- Pašilaičiai – sausio 8 d. Registracija
- Jeruzalė – sausio 9 d. Registracija
- Naujoji Vilnia – sausio 13 d. Registracija
- Antakalnis – sausio 15 d. Registracija
- Pilaitė – sausio 16 d. Registracija
- M. K. Čiurlionio – sausio 21 d. Registracija
- Šiaurės Šnipiškės – sausio 22 d. Registracija
- Kazliškių – sausio 22 d. Registracija
- Naujininkai – sausio 23 d. Registracija
- Žvėrynas – sausio 27 d. Registracija
- Kražių – sausio 27 d. Registracija
- Pavienės ramaus eismo gatvės (S. Stanevičiaus g., Žirmūnų g., Viršuliškių g., Didlaukio g.) – sausio 28 d. Registracija
O man įdomu, gal VMS ir JUDU sugalvojo sau kokį iššūkį, pvz.: Kurie labiau Vilniečius dap*st sugebės? Nes sveiku protu sunku suvokti, kad šitie idiotai ant tiek atitrūkę nuo realybės ir tiesą sakant KIEKVIENA jų sugalvota “naujovė” šiuo metu tik dar labiau gadina miestiečiams nervus. Gal sekančią kadenciją pabandom išsirinkti Vilnietį, o ne kaimo japą su nerealistiškom fantazijom?
nezinau nei vieno EU miesto, kuris nusileistu iki tokio lygio, jog „svarsto” apie ramu eisma…. neturedami metro. Provincialumas pasieke pika
Kas ,sugalvojo ,kad automobilis yra netvari transporto priemonė,o pakistaniečio vairuojamas el.dviratis mopedas jau tvari?Mūsų klimate ir mūsų mieste (kuriame nėra greito visuomeninio transporto:metro,priemiestinių greitų traukinių)automobilis yra pati patogiausia transporto rūšis ir greičiausia.Siūlau pseudo tvarumo apologetams iš judu išvaryti savo žmonas su mažais vaikučiais dabar minti dviračių ar su paspirtukais vežiot juos į mokyklas ir būrelius.
Jau nusprendėm. Reikia 0 ramaus eismo zonų. Nustokite švaistyti pinigus! JUDU su savo paistalais plauna smegenis. Kažkokia antiautomobilininkų organizacija.
tiesiog gyvenamosios zonos ženklą pakabins, kurio niekas nesilaiko kaip Paupyje arba Senamestyje ir tada didžiuosis kad daug ko padarė
Manau toks pinigų įsisavinimo būdas jau paseno.,, desovietizavimo” vien gatvių siaurinimu ir ženklais neuzdengsit…..
Asanavičiūtės gatvėje dabar 40 kas pasikeis bus 30 !? Greitis !?
visi miesto keliai turetu buti 20km/h isskyrus tie, kuriuose nera sviesoforu ir pesciuju perejimu. visi vakaru europos miestai, kurie draugiski piestiesiems ir dviraciams, yra idiege taip.
tai mink savo dvirati i tuos vakaru europos miestus ir nep!sk mums cia proto
Tikrai ne visi, o net jei ir konsultuotis dėl vakarų Europos miestų, tai manau iškrenta iš bendro istorinio konteksto, kaip ir gyventojų tankio.
Šiaip tai visi. Nurodyk nors vieną, kuriame nebūtų ribojimo iki 20 km/h.
Net tam pačiam Amsterdame, standartinis nereguliuojamo eismo ir ne tik gatvių greitis yra 30km/h. Iš kur tokius 20km/h briedus trauki? Lyg visi sąmoningai pradės nuo Narbuto g. iki Žirmūnų pėstute vaikščiot lol. Apie viešąjį šitam savo nusipezėjime spėju irgi nepagalvota. Klasikinio sofkutės urbanisto mastymas.
per viena mulki visas miestas kentes