Miestas

Atgimsta dar vienas kvartalas: Verkių autobuso parkui ieškoma ateities vizija

9 ha teritorija Vilniuje, kurioje dabar įsikūręs Verkių autobusų parkas, artimiausiais metais taps didžiausia pokyčių erdve visame mieste. Planuojama, kad dabartinis autobusų parkas iš teritorijos išsikels 2023-iaisiais, todėl jau svarstoma, kokią didžiausią vertę miestui sukurtų šios teritorijos konversija į daugiafunkcinę erdvę su viešosiomis erdvėmis, kūrybinei veiklai, viešosioms paslaugoms ir gyvenamajai funkcijai skirtais pastatais.

„Turime unikalią galimybę iki šiol buvusioje uždaroje teritorijoje sukurti naują kvartalą, kuriame viešos erdvės ir viešosios paslaugos derės su gyvenamąja paskirtimi, kartu išlaikant ir senojo autobusų parko elementų. Turime dvejus metus sukurti vizijai, vos tik teritorija atsilaisvins – imsimės jos įgyvendinimo“, – teigė Vilniaus meras Remigijus Šimašius.

Autobusų parke esantis 22 tūkst. kv. m angaras yra unikalus dėl savo dydžio ir vidinių erdvių panaudojimo galimybių. Nors pastatų būklė nėra gera, tačiau tam tikri jų elementai galėtų būti palikti ir įtraukti į naują kvartalą. Artimiausiu metu bus ieškoma idėjų, kas gali atsirasti angaro vietoje, o pirmiausia – socialinių partnerių, kurie galėtų įveiklinti šį pastatą.

 

Verkių autobusų parkas įsikūręs miesto dalyje, kuri anksčiau buvo skirta pramonei, o pastaraisiais metais pasižymi dideliais pokyčių tempais – vystomos privačios teritorijos, vyksta esamų gamybinių pastatų konversijos į studijas, loftus ar kūrybines erdves, numatoma Šiaurinės gatvės plėtra, statomi nauji daugiabučiai ir verslo centrai. 

„Pagrindinė mūsų užduotis dabar – užtikrinti, kad šis naujasis kvartalas būtų patrauklus vilniečiams ir pakeltų visos šios miesto dalies urbanistinę bei architektūros kokybę. Jau galvojame dalį teritorijos paskirti eksperimentiniams projektams, čia galėtų įsikurti ir švietimo įstaiga, bendruomenei skirtos erdvės. Apie tai jau pradėjome kalbas tiek su aplinkinių teritorijų gyventojais, tiek su verslu, kuriam galėtų būti įdomu prisidėti prie didžiulių pokyčių įgyvendinimo“, – sakė R. Šimašius.

Vakar vykusiame susitikime šio projekto vadovas, Vilniaus vyriausiojo architekto patarėjas Tadas Jonauskis esamą kvartalo situaciją ir galimas vystymo kryptis kartu su gerais užsienio pavyzdžiais pristatė seniūnaičiams, greta įsikūrusioms įmonėms, sklypus įsigijusiems vystytojams.

 

Planuojama, kad viešasis transportas iš dabartinio Verkių autobusų parko persikeltų į toliau nuo miesto centro sukurtus du naujus autobusų parkus Pilaitėje ir Liepkalnyje. Vilniaus miesto savivaldybė ir savivaldybės įmonė „Vilniaus viešasis transportas“ jau planuoja šiuos pokyčius.

Verkių autobusų parkas pastatytas 1964 m. Tuo metu ši teritorija buvo Vilniaus užmiestyje, pagal baigiamą derinti miesto Bendrąjį planą šiame sklypas patenka į Miesto dalies (rajonų) centro zoną. 

Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
34 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
2 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Vytautas
Vytautas
1 mėnesį

Na, kadangi Remigijus dar “nežino” kas ten gali atsirasti, aš jam padėsiu. O gi gali atsirasti ir tikriausiai atsiras verslo centras, žinomo statytojo gyvenamujų namų kvartalas ir kreivai-šleivai ir labai nebrangiai įrengtas skveras (kad nekiltų klausimų). Pažiūrėsime ar atspėjau… 😉
P. S. Aišku vieną, olimpinio stadiono toje vietoje nebus 😄

Eduardas
Eduardas
1 mėnesį
Atsakinėti į  Vytautas

Ir dar labai siauros gatvelės

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button