Miestas

Apeliacinis teismas: tunelio ties posūkiu į Tarandę rangovo konkursas gali tęstis

Automobilių tunelio ties posūkiu į Tarandę Vilniuje, magistralės Vilnius–Panevėžys pradžioje, statybos rangovo konkursas gali būti tęsiamas, nusprendė teismas.

Lietuvos apeliacinis teismas lapkričio 13 dieną atmetė bendrovės „Tilsta“ ieškinį ir panaikino Vilniaus apygardos teismo rugsėjį priimtą sprendimą, kuriuo konkurso organizatorė Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) buvo įpareigota nutraukti konkursą.

Apeliacinis teismas taip pat panaikino to paties teismo rugpjūtį pritaikytas konkursą stabdžiusias, laikinąsias apsaugos priemones.

 

Šįkart teismas nutarė, kad, skirtingai nei anksčiau teisme įrodinėjo „Tilsta“, pirkimo sąlygos dėl papildomų darbų yra aiškios.

„Aplinkybė, kad ieškovė („Tilsta“ – BNS) nesutinka prisiimti tokios rizikos, kokią nustato pirkimo sąlygos, nedaro šių sąlygų neaiškių“, – rašoma teismo nutartyje.

Teismas taip pat atkreipė dėmesį į tai, kad pirkime nustatyta fiksuoto įkainio su peržiūra kainodara, o techniniame projekte nurodyti preliminarūs darbų kiekiai, kuriuos potencialus tiekėjas turi pats įkainoti.

 

„Tokia kainodara nustatoma tada, kai pirkimo vykdytojas iš anksto nežino tikslaus numatomų pirkti prekių ar paslaugų kiekio, tačiau rengdamas pasiūlymą, tiekėjas turi realias galimybes iš anksto numatyti ir įvertinti sutarties vykdymo išlaidas bei prisiimti riziką dėl sutarties vykdymo“, – nurodė teismas. 

Konkursą teismui apskundusi „Tilsta“ teigė, jog dėl brėžinių neatitikimų techniniame darbo projekte tiekėjai negali įvertinti darbų kainos ir apimties.

Direkcija teismo dokumentuose nurodė, kad nei sprendime atmesti „Tilstos“ pretenziją, nei sutarties projekte nebuvo nurodyta, kad kainos padidėjimo rizika tenka bendrovei.

 

Tunelinio viaduko bei kelio trečios eismo juostos statybos konkursą LAKD paskelbė 2020 metų pabaigoje.

Kelių direkcija BNS yra patvirtinusi, kad neįvardijamos vertės konkursas iki jį apskundžiant teisme dar nebuvo pasibaigęs.  

Apie 5 tūkst. gyventojų vienijanti Tarandės bendruomenė jau anksčiau prašė valstybės institucijų ir Vilniaus miesto bei rajono savivaldybių skubiai spręsti jų susisiekimo problemą, kuri ypač paaštrėjo nutiesus vakarinį aplinkkelį. Vilniaus-Ukmergės kelio posūkyje į sparčiai augančią gyvenvietę susidaro didelės spūstys, čia didelė avarijų rizika.  

 

Abi savivaldybės bei LAKD dar 2019-aisiais pasirašė trišalę sutartį, pagal kurią numatyta iki 2024-ųjų įrengti dešinįjį posūkį su tuneliu po automagistrale ir gretima gatvele prie magistralės.

Autorius Remigijus Bielinskas

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
12 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 
Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
3 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Arvydas Norkūnas

Kaipgi savivaldybė padarys šiuos darbus laiku jei jai rūpi tokioms satyboms atimti visas lėšas. Jos skiriamos beprasmiškam gatvių siaurinimui bei mini žiedams greta esamų viadukų statyti, pvz Šeškinėje.

ne tas

O kuris čia viadukas? Man rodos LAKD stumia čia visai ne Tarandės tuneliuką o tolimesnį prie naujųjų Aprangos sandėlių. Kaži kaip čia taip nutiko jog tarnaujama ne žmonėms o verslui? Ir kodėl verslas nebuvo pats įpareigotas įsirengti sau tuneliuką kartu su leidimu tokioms statyboms? Kodėl viskas daroma valstybės sąskaita?

Vil

Kiek žinau verslas buvo sutaręs, kad padaro sujungimą ir nutiesia papildomas gatves. Jos yra padarytos prie aprangos pastato, o savivaldybė savo darbo neatliko ir tunelio nepadarė.

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button