„Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) profesinės sąjungos vadovas Algirdas Markevičius teigia, kad derybos su VVT vadovybe, turėjusios vykti ir antrąją viešojo transporto vairuotojų streiko dieną, stringa. Anot jo, kiekvieną kartą bandant siekti kompromiso, VVT vadovybė kelia naujas sąlygas ir reikalavimus.

„Bendrovė kreipėsi į teismą. Ir dėl to derybinis posėdis yra atidėtas, nes reikia dalyvauti eiliniame teismo procese, o ne ieškoti sutarimo, kaip pasirašyti naują kolektyvinę sutartį. Bendrovė yra kėlusi šį konfliktą į teisminį lygi jau anksčiau, ir kaip pažymėtina, visus kartus yra pralaimėjusi“, – Eltai antradienį teigė A. Markevičius.

„Profesinė sąjunga naujų kažkokių reikalavimų ar naujų kažkokių sąlygų įgyvendinimo nekelia ir nekels. Priešingai, matome, kad būtent bendrovė kelia naujas sąlygas, grįžta prie jau sutartų punktų ir keičia juos“, – pridėjo jis.

VVT profsąjungos vadovas tvirtina, kad VVT vadovybė siekia pabloginti darbo sąlygas ir pašalinti tam tikrus įprastus darbo standartus ir darbuotojų teises.

„Bendrovė siekia, visomis pastangomis pabloginti nuo 2018 metų egzistuojančią ir daugelį metų taikomą kolektyvinę sutartį, kurioje nustatytos elementarūs darbo ir socialiniai standartai, bei darbuotojų teisinė padėtis“, – tvirtino A. Markevičius.

A. Markevičius taip pat paminėjo, kad Vilniaus mero Remigijaus Šimašiaus pasisakymai apie VVT vairuotojų streiką, parodo žinių trūkumą. Anot jo, mero pozicija, kad daugelis streikuojančiųjų reikalavimų yra patenkinti, rodo susipažinimo su situacija stoką.

„Vilniaus miesto meras yra arba netinkamai supažindintas su padėtimi įmonėje su kolektyvinės sutarties sandara ir kolektyvinių derybų eiga. Arba jis tiesiog visiškai ignoruoja esamą situacija“, – tvirtino jis.

ELTA primena, kad pirmadienį prasidėjo neterminuotas „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) darbuotojų streikas. Skaičiuojama, kad streike planuoja dalyvauti 35 proc. VVT vairuotojų.

VVT tuo tarpu antradienį pranešė, kad naujausiais duomenimis, streikuojančių darbuotojų yra 472.

VVT atstovai pažymi, kad troleibusų išvyko daugiau, nei buvo planuota, ir sostinės gyventojus ramina, kad susisiekimas jais yra geresnis. Labiausiai paveiktos kelionės autobusų maršrutais.

Pagal teismo nutartį VVT ir profesinės sąjungos atstovai, atsakingi už streiko organizavimą, turi užtikrinti ne mažiau kaip 50 proc. minimalių paslaugų teikimą miestiečiams. Kilus grėsmei dėl šios nutarties neįvykdymo, profesinė sąjunga įsipareigojo bendrovei nedelsdama reaguoti į susidariusią situaciją ir garantuoti reikiamą skaičių darbuotojų, kad būtų susisiekimas mieste keleiviams būtų užtikrintas. Abi streiko dienas, VVT aptarnaujamuose maršrutuose autobusų reisų sumažinta perpus. Dėl šios priežasties, VVT antradienį prašė stabdyti streiką motyvuodama, kad profesinė sąjunga nesilaiko teismo nustatytų streiko sąlygų – streiko metu užtikrinti bent pusę maršrutų.

Streikas turėjo vykti spalio mėnesį, bet buvo atidėtas, nes buvo pasiektas susitarimas nuo lapkričio vidurio VVT darbuotojų atlyginimą kelti 10 proc. Bet nebuvo sutarta dėl reikalavimo įtraukti darbo apmokėjimo sistemą į kolektyvinę sutartį.

Pasak VVT A. Markevičiaus, nesusikalbėjimas tarp darbuotojų ir įmonės lemia prastėjančią paslaugų kokybę vilniečiams – vis daugiau vairuotojų VVT palieka, esą vien birželį įmonėje buvo virš 200 laisvų vairuotojų etatų.

R. Šimašius rugsėjo mėnesį teigė, kad didžioji dalis VVT profesinės sąjungos reikalavimų jau buvo patenkinti, o dalies įgyvendinimas neįmanomas ir streikui nėra pagrindo. Pasak jo, atlyginimai vairuotojams jau pakelti šį pavasarį. Meras taip pat teigė, kad darbuotojų streikas taptų dideliu smūgiu šio sektoriaus prestižui ir pasiūlymams, kuriais siekiama dar gerinti VVT kokybę.

Žygimantas Šilobritas (ELTA)

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

11 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Kitas pranešimas

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

TAIP PAT SKAITYKITE

Reklama

Kaip vertinate, jog buvo atsisakyta įgyvendinti grandiozinį Baltojo tilto rekonstrukcijos projektą?

Welcome Back!

Login to your account below

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.