Lietuvos naujienos

Tyrimas: šalmus naudoja mažiau nei pusė dviratininkų ir vos 6 proc. paspirtukininkų

Draudimo bendrovės BTA atliktas tyrimas parodė, kad paspirtukų naudotojai itin atsainiai vertina savo saugumą. Vilniuje vykdyto stebėjimo metu tik 5 iš 82 (6 proc.) šių transporto priemonių naudotojų buvo su šalmais. Dviratininkai šalmus naudoja dažniau – tokių buvo 32 iš 81 (39,5 proc.).

Vieni spontaniški, kiti – pasirengę

„Mūsų stebėjimo metu surinkti duomenys aiškiai rodo, kad paspirtukų naudotojams saugumas yra toli nuo svarbiausių prioritetų. Ir tą parodo ne tik požiūris į šalmus. Net ir šio trumpo stebėjimo metu užfiksuoti du atvejai, kuomet vienu paspirtuku važiavo du žmonės“, – sako BTA draudimo Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

„Iš dalies tai yra natūralu – trumpam paspirtukus išsinuomojantys žmonės šalmų kuprinėje nesinešios. Tuo tarpu rečiau pasitaikančių galingesnių, greitesnių, akivaizdžiai ne nuomojamų, o nuosavų paspirtukų naudotojai savo saugumu pasirūpina įsigydami ir kokybiškus šalmus, kurie saugo visą galvą, įskaitant apatinį žandikaulį“, – priduria ekspertas.

 

Kaip parodė tyrimo rezultatas, dviratininkų požiūris į saugumą yra kur kas brandesnis. Nors važiavimo dviračiais taisyklės dėvėti šalmus reikalauja tik iš jaunesnių nei 18 m. eismo dalyvių, o vyresniems dviratininkams šalmas tik rekomenduojamas, nustatyta, jog beveik 40 proc. dviratininkų šalmus naudoja.

„Dviračių naudojimas yra kur kas mažiau spontaniškas nei paspirtukų. Sportuoti ar kelionėms į darbą ir į namus dviračius naudojantys žmonės būna geriau pasiruošę ir dažniau naudoja ne nuomojamas, o nuosavas transporto priemones. Atitinkamai kitoks požiūris būna ir į saugumą didinančią įrangą“, – situaciją vertina A. Žiukelis.

Paspirtukų „laukinių vakarų“ pabaiga

Paspirtukininkų požiūrį į saugumą netrukus padės keisti teisinis reglamentavimas. Šią savaitę Vyriausybei pritarus elektrinių paspirtukų naudojimo taisyklėms tolesnio reguliavimų svarstymo imsis Seimas. Priėmus šiuos pakeitimus kelionės paspirtukais būtų reglamentuojamos panašiai, kaip ir važiavimas dviračiais.

 

Tai reiškia, kad asmenys iki 18 metų važiuodami paspirtuku privalės dėvėti šalmą, o kelių važiuojamąja dalimi, dviračių juostomis ir dviračių takais paspirtuku galės važiuoti tik asmenys nuo 16 metų (išklausius mokymo kursą – nuo 14). Taip pat siekiama įvesti reikalavimą dėvėti šviesą atspindinčią liemenę arba įjungti priekinę ir galinę paspirtuko šviesas važiuojant kelio važiuojamąja dalimi. Atsirastų draudimas vienu paspirtuku važiuoti dviese.

„Iki šiol teisine prasme ignoruotų eismo dalyvių judėjimo miesto gatvėmis reglamentavimas yra sveikintinas dalykas. Reikia tikėtis, tai padės sudrausminti ir saugumą atsakingiau vertinti dabar savotišką laukinių vakarų fazę išgyvenančius paspirtukininkus, kurių sparčiai gausėja. Atitinkamai kartu gausėja ir skausmingų įvykių kiekis. Traumatologai ir ypač veido chirurgijos specialistai kasdien susiduria su nesėkmingų kelionių paspirtukais pasekmėmis“ – sako A. Žiukelis.

Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
5 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
1 Komentaras
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
tetris
tetris
10 dienas (-ų)

40% yra labai daug, Olandijoje kur dviračiai populiarūs tas procentas turbūt 4 nesiekia. Šita stigma jog jei nori būti saugus privalai važiuoti dviračiu su šalmu tik riboja dviračio kaip transporto priemonės populiarumą ir tuo pačiu saugumą, nes kuo daugiau dviratininkų tuo labiau prie jų pripratę automobilių vairuotojai ir tuo atsargiau jie vairuoja ten kur dviratininkų pirmenybė. SAFETY IN NUMBERS. Saugu pirmiausia turi būti ne dėl šalmo o dėl to kad infrastruktūra yra saugi ir automobilių vairuotojai nevairuoja kaip bepročiai ir nežudo kitų eismo dalyvių, nes jei tave taranuoja automobilis dideliu greičiu tai šalmas tik apsaugos nuo skalpo nubrozdinimo, bet lavoną… Skaityti daugiau

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button