Lietuvos naujienos

Seimui rūpi saugus eismas: imsis elektrinių paspirtukų, riedžių ir riedlenčių

Susirūpinęs dėl saugaus eismo, Seimas imasi paspirtukininkų, riedlentininkų ir kitų elektra varomų transporto priemonių vairuotojų reglamentavimo. Antradienį Seimo darbotvarkėje įrašytos dvi iniciatyvos, kuriomis siekiama spręsti šią problemą.

Seimo pirmininko pavaduotojas socialdemokratas Julius Sabatauskas 12 parlamentarų grupės vardu ketina pateikti  Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, kuriomis siūlys įteisinti reikalavimus elektrinių paspirtukų vairuotojams.

Liberalų sąjūdžio frakcijos narys Andrius Bagdonas Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo ir Administracinių nusižengimų kodekso pakeitimo projektais siekia įtvirtinti mikromobilumo priemonių sąvoką ir apibrėžti pagrindinius reikalavimus judėjimui šiomis transporto priemonėmis. 

 

Pagal J. Sabatausko projektą, „elektrinis paspirtukas – elektra varoma dviratė motorinė transporto priemonė, skirta važiuoti vienam asmeniui, kurios galia neviršija 0,5 kW ir projektinis greitis ne didesnis nei 20 km/h.“

A. Bagdonas įstatyme siūlo  nustatyti, kad „mikromobilumo priemonės – elektra varomos dviratės ar keturratės motorinės transporto priemonės (pavyzdžiui, elektra varomi riedžiai, riedlentės, paspirtukai) skirtos važiuoti vienam asmeniui, kurių galia neviršija 0,5 kW ir projektinis greitis yra ne didesnis nei 25 km/h“.

Važiuoti važiuojamąja kelio dalimi, dviračių ir elektrinių paspirtukų juostomis, takais J. Sabatauskas siūlo leisti ne jaunesniems kaip 16 metų asmenims, o išklausiusiems Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos nustatytą mokymo kursą ir turintiems mokyklos išduotą pažymėjimą – ne jaunesniems kaip 14 metų asmenims.

 

Tą patį amžiaus cenzą ne tik paspirtukininkams, bet visiems mikromobilumo priemonių vairuotojams siūlo numatyti ir A. Bagdonas.

Įstatymų pataisų projektuose J. Sabatauskas  ir A. Bagdonas elektriniams paspirtukams ir kitoms panašioms elektra varomoms transporto priemonėms kelia reikalavimus dėl tvarkingų stabdžių, šalmų ir liemenių su šviesą atspindinčiais elementais.

Siūloma numatyti, kad elektrinių paspirtukų vairuotojams draudžiama važiuoti automagistralėmis ir greitkeliais; važiuoti šaligatviais ir pėsčiųjų takais; važiuoti per perėjas; vežti keleivius; kirsti kelią tam nepritaikytose vietose; važiuoti nelaikant bent viena ranka vairo; vežti, vilkti ar stumti krovinius, kurie trukdo vairuoti arba kelia pavojų kitiems eismo dalyviams; būti velkamiems kitų transporto priemonių; vilkti kitas transporto priemones; važiuoti įsikibus į kitas transporto priemones.

 

Panašius reikalavimus mikromobilumo priemonių vairuotojams siūloma numatyti ir kitame alternatyviame projekte.

Šiuo metu tokių transporto priemonių, kaip elektriniai paspirtukai, riedžiai ar riedlentės judėjimas teisės aktuose nėra aiškiai reglamentuotas.

Jadvyga Bieliavska (ELTA)

 
Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
21 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
1 Komentaras
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Darius
Darius
10 dienas (-ų)

Tai padarykite daugiau takelių Vilniaus apskritį ir aplink Vilnių

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button