Kauno savivaldybės užsakyta viešojo transporto galimybių studija parodė, kad įrengti tramvajų mieste kainuotų apie 240 mln. eurų, šeštadienį skelbia naujienų portalas „Delfi“.
Kauno meras Visvaldas Matijošaitis portalui nurodė, kad vertinant tramvajaus įrengimo galimybes buvo analizuota Brešos miesto Italijoje ir Torunės Lenkijoje tramvajų infrastruktūra, kurios įrengimą didžiąją dalimi dengia valstybė ir Europos Sąjunga (ES).
To miesto vadovas tikėtųsi ir Kaune.
„Žinau, kad tramvajaus infrastruktūros įrengimas nėra pigus. Kaunas galimybę įsirengti tramvajų svarstys, jeigu bus užtikrintas finansavimas iš valstybės lėšų arba sulaukta Europos Sąjungos paramos – taip, kaip daroma visoje Europoje“, – „Delfi“ cituoja V. Matijošaitį.
Jo teigimu, dėl galimo ES lėšų skyrimo bus kalbamasi su centrine valdžia.
Savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius naujienų portalui sakė, kad remiantis galimybių studija, tramvajus yra viena iš viešojo transporto rūšių, kuri mieste užtikrintų tvarų ir sklandų susisiekimą.
Studijoje vertintos keturios tramvajaus trasos, skirtingais maršrutais jungiančios Eigulių mikrorajoną su miesto centru. Tarp šių Kauno dalių tramvajus iš esmės judėtų Savanorių arba Pramonės prospektais.
Anot studijos rengėjų, vienos tramvajaus linijos, depo, inžinerinės infrastruktūros įrengimas su transporto priemonių įsigijimu kainuotų apie 240 mln. eurų.
M. Matusevičius „Delfi“ teigė, kad projektą ėmus įgyvendinti tuoj pat, tramvajus galėtų pradėti funkcionuoti 2032-aisiais. Pasak savivaldybės atstovo, įrengus liniją bendra automobilių rida mieste sumažėtų iki 10,8 mln. kilometrų per metus.
Daugiau nei 216 tūkst. eurų vertės sutartį dėl visuomeninio transporto galimybių studijos su „Smart Continent LT“ ir Austrijos įmonės „MC Mobility Consultants GmbH“ konsorciumu Kauno savivaldybė sudarė pernai vasarį.
Didžioji dalis pirkimo finansuota iš miesto biudžeto, 60 tūkst. eurų – ES lėšomis.
Vertinant viešojo transporto galimybes planuota apklausti 10 tūkst. kauniečių, analizuoti esamą susisiekimo būklę, parengti didelio našumo visuomeninio transporto alternatyvas su preliminariu lėšų poreikiu joms.
2019 metais savivaldybės tarybos patvirtintame Kauno darnaus judumo plane numatytos trys preliminarios skirtingas miesto vietas turinčios sujungti linijos, kuriomis turėtų kursuoti naujos rūšies viešojo transporto priemonės.
Didelio našumo viešuoju transportu galimybių studijos pirkimo dokumentuose įvardijama tokia transporto forma, kuri per valandą gali pervežti ne mažiau kaip 3,6 tūkst. keleivių.

Čiuku čiuku traukinuku, per tarybinius laukus…kažkada mažas dainavo meras ir visą Kauną sugražins į vaikystės laikus.
Vilniaus svaipata perbrendamoje Neryje kaip Petras Pirmasis laivyną kurs, Kauno, miestą gelškelio stotim paverst nori, Neringos tiltą į dangų statys….
Mano nuomone, tai geriau nieko nepadarys, iš mano šeimos narių, kurie yra jau suaugę su tramvajum greičiausiai važiuosim 0 kartų per metus, ir dauguma kolegų, pažįstamų tokios nuomonės. Dienos metu dirbu ir reikalingas darbinis auto, tad nesėsiu į tramvajų. O po darbo važiuoti už Kauno ribų tramvajus nepadės. Tad bereikalingas apsikrovimas. Pigiau būtų troleibusus naujinti ir jų infrastruktūrą updaitinti.
XIX a. transporto priemonė nori įsprausti į XXI a. miesto gatves. Nu-nu….
Nori pasakyti, kad visa Europa gyvena XIX amžiuje?
Jau visas pasaulis gyvena XXI a., jeigu pastebėjai. Noriu pasakyti, kad tramvajus turi augti kartu su miestu.Nori tramvajaus – nupirk sau modeliuką.
Per tuos tramvajus žmonės ramybės neturės,drebės su visa lova
garsas eina toli
Oij baisi nesąmonė
paskiau dar prašys valstybės pašalpos tramvajų išlaikyti, kai bus gerokai per mažas važiuojančiųjų srautas
O kam to reik? Kodel esamo troleibusu parko nepraplecia?
Kažkokie cirkai!!! Kaune išvis nepažįstu nei vieno, kuris neturetu savo automobilio, vaikai ir pensininkai tik viesuoju važinėja. Kam tas tramvajus reikalingas, kodėl nevyksta gatvių platinimas ir tvarkymas?
O mes ,vilniečiai,žiemą su dviračiais važinėsim,o vasarą po nerį plaukiosim,tvaru bus😃.
Žiemą jei būt geros, kaip Olandijoje su paciuzom po Nerį
Kas geriau už 240 mln EUR – 1 tramvajaus linija ar 500 naujų troleibusų?
Tramvajaus linija, nes troleibusai stovi kamštyje
Kaip ir tramvajai 😉
Ir ją su jais darysite. Vietoj taksi važinės. Dabar aišku dar Gulbinų rajoną kurs su 20000 gyventojų, ten linijas ties🤔😂🤣