Lietuviai yra labiausiai aplinką tausojantys vartotojai Baltijos šalyse ir geriausiai atpažįsta prekių ekologiškumą simbolizuojančius ženklus bei supranta poreikio keisti kasdienius įpročius stabdant klimato kaitą svarbą. Tą rodo kompanijos „Tetra Pak“ šiemet atliktos vartotojų apklausos duomenys.

„Beveik 40 proc. lietuvių yra išsiugdę aplinką tausojančius įgūdžius, yra susirūpinę ir siekia saugoti supančią gamtą. Šis rodiklis yra žymiai aukštesnis nei Latvijoje ar Estijoje. Lietuviai daugiausiai žino apie ekologiją ir aplinkosaugą, čia yra geriausia infrastruktūra, palaikanti aplinką tausojančius veiksmus, pavyzdžiui, atliekų rūšiavimą ir perdirbimą”, – teigia „Tetra Pak“ aplinkosaugos vadovė Baltijos regione Ilze Maskalāne.

Jos teigimu, maisto ir gėrimų pakuotės ir jų sudėtis turi įtakos ne tik vartotojų sveikatai, bet ir klimato kaitai. Todėl, atsižvelgdama į vartotojų lūkesčius, pramonė pereina prie vis tvaresnių sprendimų.

„Kaip labiausiai aplinkai draugišką pakuotę 75 proc. lietuvių įvardija kartono pakuotę. Pagrindinė tokios pakuotės sudedamoji dalis gaunama iš atsinaujinančio šaltinio – miško.  Pastaruoju metu taip pat sparčiai augo augalinės kilmės plastmasės paklausa. Gamybos metu nafta gali būti pakeista tokiais ištekliais kaip cukranendrės. Apskritai maisto pramonė transformuojasi ir pereina prie visiškai atsinaujinančių pakuočių“, – sako I. Maskalāne.

Dėmesys ženklams ir pakuotėms

Tyrimo duomenys rodo, kad vis daugiau lietuvių tampa aktualus ekologiškas vartojimas. 82 proc. respondentų galvoja, jog skatinant aplinką tausojantį vartojimą per artimiausius 5 metus bus skiriamas didesnis dėmesys produktų įpakavimui.

Baltijos šalių gyventojai įsitikinę, kad didžiausią teigiamą poveikį aplinkosaugai turi būtent pakuočių rūšiavimas ir perdirbimas bei perdirbimui tinkamų pakuočių gamyba.

Apklausa taip pat atskleidė, kad lietuviams iš visų Baltijos šalių geriausiai pažįstami ekologiškumą, atsakingą ūkininkavimą ar atsakingą miškininkystę reiškiantys ženklai ant produktų pakuočių. Geriausiai tautiečiams pažįstami simboliai yra „Local Organic“ (liet. „Ekologinis žemės ūkis“) ir žalias „Eu Eco“ lapelis, nurodantis, kad gaminys visapusiškai atitinka Europos ekologiško ūkininkavimo reikalavimus.

Dažniau valgo vegetariškai

„Tetra Pak“ apklausa atskleidžia, kad lietuviai po truputį ima koreguoti ir savo mitybos įpročius. Apklausos dalyviai tvirtino vegetariškus patiekalus dažniau į racioną įtraukiantys todėl, kad mano, jog toks maistas yra sveikas. Antra dažniausia priežastis, kodėl respondentai dažniau renkasi vegetarišką maistą – įsitikinimas, kad vegetarinė mityba yra draugiška gamtai ir prisideda prie klimato pokyčių mažinimo.

„Ryšys tarp maisto ir mūsų kasdienės aplinkos kiekvienais metais tampa vis glaudesnis. Tai, ką mes valgome ar geriame, kaip supakuotas mūsų maistas ir kaip šios pakuotės perdirbamos ne tik turi įtakos kiekvieno iš mūsų gerovei, bet ir mus supančiai aplinkai. Džiaugiamės matydami realius pokyčius, o ne tik girdėdami teorinius svarstymus – tą patvirtina ir kintantys vartotojų įpročiai“, – teigia I. Maskalāne.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

0 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist