Nuo šių metų liepos 1 dienos priklausomai nuo teritorijos visiems vartotojams neplaninių atjungimų arba gedimų atvejais bus taikomi bendri elektros energijos atstatymo laikai. Juos viršijus, „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) mokės kompensaciją. Taip pat nuo minėtos dienos elektros energijos vartotojai nebus skirstomi į aprūpinimo elektros energija patikimumo kategorijas.    

Pokytis vykdomas remiantis Elektros energetikos įstatymo pakeitimais ir jis aktualiausias verslo klientams, kuriems už didesnį patikimumo aprūpinimą elektros energija suteikta I ar II patikimumo kategorija ir kurie šiuo metu moka patikimumo kategorijos dedamąją. Pagal keičiamą tvarką, II kategorijai elektros energijos tiekimo atstatymą privaloma užtikrinti ne ilgiau nei per 2,5 valandos.  

Vidutinis laikotarpis, per kurį ESO atstato elektros energijos tiekimą, – 1,6 val. Tokio paties elektros energijos atstatymo rodiklio bus siekiama ir ateityje, įsigaliojus naujoms įstatymo nuostatoms. 

„Naikiname dar sovietmečiu atsiradusias taip vadinamas patikimumo kategorijas. Pakeitus įstatyminę bazę, pereiname prie vakarietiško modelio, kai galime tikslingai investuoti į tinklą atliepdami rinkos poreikius ir leisti sutaupyti verslui, kuris moka už kategorijas, nors ESO elektros energijos tiekimo atstatymo laikas yra pastebimai sutrumpėjęs ir lenkia patikimumo kategorijose numatytas 2,5val.“, – sako ESO viešųjų ryšių projektų vadovė Rasa Juodkienė.      

Kada priklausys kompensacijos   

Nors ESO vidutinis elektros energijos tiekimo atstatymo laikas yra 1,6 valandos, susiklosčius išskirtinėms situacijoms, jis gali prailgėti. Anot ESO atstovės, naikinant patikimumo kategorijas, bendrovė įsipareigoja atstatyti elektros energijos persiuntimą ne vėliau kaip per 6 valandas po gedimo tiems vartotojams, kurių elektros įrenginiai įrengti didžiuosiuose Lietuvos miestuose, turinčiuose daugiau kaip 80 tūkst. gyventojų (Vilnius, Kaunas, Klaipėda, Šiauliai, Panevėžys). Įsigaliojus pokyčiui, ESO per 6 valandas energijos tiekimą turės atstatyti ir laisvųjų ekonominių zonų teritorijose.   

Kai vartotojų elektros įrenginiai, įrengti kitoje Lietuvos teritorijoje, atnaujinti elektros energijos tiekimą bus siekiama ne vėliau kaip per 12 valandų po gedimo. Jeigu nurodytas laikas bus viršytas, klientams taip pat bus mokamos kompensacijos.  

Elektros energijos atstatymo laikus pagal zonas galima pamatyti Elektros energijos tiekimo atstatymo laikų zonų žemėlapyje.  

Elektros energijos persiuntimui nutrūkus dėl gamtos reiškinių (potvynio, perkūnijos, apšalo, šlapdribos, audros, škvalo, ižo ar panašiai) sukeltos energetikos objektų ir įrenginių avarijos ar gaisro, ESO bus taikomas reikalavimas atnaujinti elektros energijos persiuntimą vartotojams per 72 valandas.  

ESO viešųjų ryšių projektų vadovė R. Juodkienė pažymi, kad ESO tikslas, – nutrūkus elektros energijos tiekimui, – jį atstatyti kuo operatyviau. Susiklosčius išskirtinėms gamtos sąlygoms ar nutikus sudėtingam  gedimui, ir neatstačius tiekimo per nurodytus terminus, vartotojams bus mokamos kompensacijos. Apie teisę į kompensaciją objektų savininkai bus informuojami el. laišku arba trumpąja SMS žinute arba paštu.  

Linijos ardomos nebus   

Svarbu žinoti, jog įgyvendinus pokyčius, I ir II patikimumo kategorijų klientams dabartinės linijos nebus išardomos – faktiškai lieka esamas patikimumas technologine ir infrastruktūros prasme. Prisitaikymui prie pokyčio šių kategorijų klientams bus taikomas pereinamasis laikotarpis, kuris baigsis 2025 m. gruodžio 31 d. Tačiau klientai, norintys atsisakyti patikimumo kategorijų ir sutaupyti, tai galės padaryti jau nuo 2023 m. liepos 1d.

Nebuitiniams vartotojams išliks galimybė užsitikrinti didesnį patikimumą, įsirengiant atskirą rezervinę liniją ir (ar) tiesioginę skirstymo liniją.  

Už rezervinių elektros energijos linijų tiesimą iki šiol lygiomis dalimis mokėdavo klientas ir ESO. Nuo šiol elektros energijos vartotojai, norintys užsitikrinti didesnio patikimumo aprūpinimą elektros energija, įsirengiant rezervinę liniją, turės sumokėti 100 proc. už linijos tiesimą patys. Pažymėtina, kad buitiniams vartotojams rezervinės linijos nebus įrengiamos.   

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

2 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist