Europos Sąjungos planams – priversti europiečius kuo greičiau atsisakyti taršių, kad ir ne paties seniausio tipo dyzelinių mašinų – kliūtys.

Beveik 3 milijonus gyventojų turinčios Italijos sostinės valdžia taip ir nepasiryžo uždrausti į Romos centrą įvažiuoti maždaug 300 tūkstančių vairuotojų, turinčių dyzelines mašinas.

Transporto kamščiais ir apskritai ganėtinai chaotišku eismu garsėjanti Italijos sostinė nusprendė atidėti ambicingo kovos su oro tarša miesto projekto įgyvendinimą mažiausiai metams.

Pagal „Žaliosios juostos“ planą į visą centrinę miesto zoną – daugiau kaip 200 kvadratinių kilometrų nebus įleidžiami dyzeliniai automobiliai, kurie yra senesni nei Euro 5 taršos standarto.

Labiausiai nukentėtų tie italai, kurie vis dar važinėja automobiliais su Euro 4 varikliais.

„Taip negalima“, – sakė vyras.

„Laimei, mes dirbame ne su nuosavais automobiliais. Tačiau, kai tai nutiks mūsų automobiliui, bus blogai“, – teigė vyras.

Euro 4 standartas, pagal kurį dyzeliams buvo pradėta riboti azoto oksido ir smulkiųjų dalelių išmetimus, įsigaliojo dar 2005 metais, bet Europoje dar labai daug tokių, apie 15 metų senumo dyzelių.

„Jums tektų keisti automobilį, vien todėl, kad jis nėra Euro 4 ar 5. Šiandien sunkiai besiverčiančiai šeimai tai nėra lengva“, – šnekėjo vyras.

Kita vertus, italų gamtosaugininkai ir konkrečiai tie, kuriems labai rūpi tai, kad Romoje kasmet oro tarša viršija normas po 20 ar 30 kartų per metus, ragina nedelsiant įvesti griežtesnius ribojimus.

„Romoje 100 gyventojų tenka daugiausia automobilių šalyje. Dabar tai beveik 64 automobiliai, o jei įskaičiuosime motorolerius ir motociklus, 100 gyventojų, įskaitant kūdikius ir senukus, teks net 85 transporto priemonės“, – aiškino gamtosaugininkas Roberto Scacchi.

Vis dėlto Romos beveik tris milijonus gyventojų turinčio miesto valdžia nepasiryžo uždrausti įvažiuoti į sostinės centrą maždaug 300 tūkstančių senesnių dyzelių.

Draudimas liks galioti tik patiems seniausiems – Euro 2 ir Euro 3 standarto.

Sprendimą atidėti tokius ribojimus iki kitų metų rudens lėmė senesnių dyzelių savininkų peticija, kurią labai greitai pasirašė 30 tūkstančių romiečių.

„Mes prašome, kad tik žiemos mėnesiais, kai tikrai yra taršos pavojus ir tik aplinkkelio viduje, galėtų veikti kai kurie eismo suvaržymai, o ne milžiniškoje 210 kvadratinių kilometrų ploto „Žaliojoje juostoje“. Nė vienas iš mūsų nėra nei prieš visuomenės sveikatos apsaugą, nei prieš švarų orą, tačiau norime sąžiningų priemonių“, – teigė judėjimo prieš „Žaliąją juostą“ koordinatorius Enrico Igami.

Kopijuoti, platinti, skelbti LNK.lt turinį be LNK.lt raštiško sutikimo draudžiama.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

19 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Kaip vertinate naująją Šnipiškių aikštę?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist