Už Lietuvos geležinkelių tinklo infrastruktūrą, saugumą, modernizavimą ir plėtrą atsakinga AB „LTG Infra“ skelbia oficialiai įgyvendinusi analogų Lietuvoje neturintį projektą. Į šalia geležinkelio linijos Kyviškės-Vaičiūnai linijos stovinčią triukšmo slopinimo sienelę buvo sumontuota saulės elektrinė. Pasiteisinus šiam projektui, tokios saulės elektrinės galėtų būti montuojamos daugelyje garsą slopinančių sienelių visoje šalyje.

 Anot LTG grupės Technologijų direktoriaus Vytauto Bitino, pilotinė 22,2 KW saulės elektrinė, į tinklą jau atidavė pirmąją elektros energiją, o iš viso per metus ji turėtų pagaminti iki 14 MWh elektros energijos. Taip pat šis sprendinys leis mažinti ir elektros tinklo apkrovą, nes energija bus pagaminama toje pačioje vietoje, kur ir suvartojama.

„Elektrifikuojant ruožus LTG grupė taps vienu didžiausių elektros energijos vartotojų Lietuvoje. Tikimės, kad šis, pirmasis, toks projektas Lietuvoje pasiteisins ir tokios saulės elektrinės ateityje ne tik leis patiems tvariai pasigaminti dalį reikalingos energijos, bet ir efektyviau išnaudoti garso slopinimo sienelių plotą. Šios elektrinės suprojektuotos taip, kad kokybiškai atliktų ir triukšmo slopinimo funkciją, tad du zuikiai vienu šūviu“, – sakė V. Bitinas.

Įdomus faktas, kad net tokia nedidelė saulės elektrinė per savo gyvavimo ciklą leistų sutaupyti 420 tonų CO2 ir išsaugoti daugiau nei 9 500 medžių.

„Džiaugiamės galėdami prisidėti prie didžiausios Baltijos šalyse geležinkelių grupės įmonės pilotinio projekto įgyvendinimo ir tokiu būdu padėti Lietuvai kryptingai judėti link energetinio efektyvumo, diegiant elektros energijos gamybą ir vartojimo našumą užtikrinančias priemones. Mūsų tyrimų ir technologinės plėtros specialistai bei inžinieriai kartu su partneriais StalCorp daugiau nei metus kūrė ir tobulino šiame pilotiniame projekte numatytą inovatyvų sprendimą“, – pasakoja lyderiaujančios saulės sprendimų kūrėjos „SoliTek“ vadovas Julius Sakalauskas.

Į triukšmą slopinančią sienelę buvo sumontuota 60 dvipusių 370W „SoliTek“ modulių, kurie ne tik surenka saulės spindulius iš priekinės ir galinės pusės, bet pasižymi dideliu tvirtumu, atsparumu ekstremalioms apkrovoms, krušai ir vėjui bei savarankišku išsivalymo efektu.

Dabar prasidės kitas projekto etapas – jame bus atliekama saulės elektrinės stebėsena: realiomis eksploatavimo sąlygomis specialistai vertins dvipusio saulės modulio efektyvumą gaminant elektros energiją ir kartu slopinant geležinkelio eismo keliamą triukšmą. Surinkti duomenys leis įvertinti šio projekto sėkmę bei inicijuoti naujus saulės elektrinių įrengimo garso sienelėse projektus.

Pažymėtina, kad šis Lietuvoje įgyvendintas pilotinis žaliasis projektas puikiai atspindi Europos Komisijos dar šių metų balandį priimtą „Europos saulės chartiją“ (ang. European Solar Charter), kuria siekiama skatinti tokių inovatyvių saulės energijos panaudojimo formų, kaip fotovoltinių sistemų integravimo į esamą infrastruktūrą, diegimą.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

7 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Kaip vertinate Vilniuje vykusį pirmąjį Braškių festivalį?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist