Naujienos

Kuro siurbliai ir dažniausi jų gedimai

Vairuoti automobilį tikrai smagu, kol transporto priemonės neužklumpa įvairios techninės problemos. Nuoširdžiai prisipažinsiu, jog greičiau perrinksiu kompiuterį nei suprasiu, kas iš tikrųjų sugedo automobilyje. Taip nutiko ir su mano transporto priemonei, kuriai sustreikavo kuro siurblys, kuris, pasirodo, irgi genda. Tad, ką daryti, kad jūsų automobilis nepyktų ir ilgai tarnautų?

Kas yra kuro siurblys ir kokie tipai būna?

Tad, kas nutinka, kuomet įsipilate į automobilio baką kurą ir jį užvedate? Įrenginys, kuris dažniausiai yra įmontuotas automobilio bake ir yra žinomas kuro siurblio vardu, pradeda dideliu slėgiu kurą iš bako paduoti į variklį. Degalai tuomet yra perpumpuojami į purkštukus, o šie įpurškia juos į variklio cilindrus.

 

Dyzelinių ir benzininių kuro siurblių tipai

Šiuolaikinėse benzinu ir dyzeliu varomose transporto priemonės yra naudojami kelių tipų siurbliai. Visi jie pasižymi skirtingu funkcionalumu, tačiau paskirtį turi tą pačią.

  •  Daugiaplunžeriniai skirstomieji (In-Line). Specialistai teigia, jog šio tipo siurbliai yra patikimi bei ilgaamžiai, retai genda, o tvarkymas nėra sudėtingas. Dažniausiai montuojami sunkvežimiuose, lengvosiose transporto priemonėse tai yra retas pasirinkimas (automobiliuose pagamintuose po 2000-ųjų metų šio tipo siurblių jau neberasite);
  • Vienplunžeriniai skirstomieji (Distributor). Šio tipo siurblių sistemos atlieka sukamuosius bei stumiamuosius judesius, o šie ir paskirsto kurą į purkštukus. Dažniausiai tokie siurbliai yra montuojami lengvosiose transporto priemonėse;
  • Siurblys-purkštukas (Unit-Injector-System/ Pumpe Dusse). Šio tipo siurbliai-purkštukai atlieka ne tik kuro suslėgimo, bet ir tuo pačiu įpurškimo funkciją;
  • Magistraliniai (Common-Rail). Naudojami Common Rail sistemose, kurios padeda ne tik padidinti galią, tačiau ir sumažinti kuro sąnaudas.

Kokios problemos gali signalizuoti, jog jūsų automobilio kuro siurblys negaluoja?

 

Išties pastebėti, jog jūsų automobilį kamuoja kuro siurblio problemos, galite per netikėtai padidėjusias kuro sąnaudas. Ši netvarkinga automobilio detalė gali degalų sąnaudas padidinti net iki 30 procentų. Tai tikras košmaras, kuomet degalinėse tokios nepadorios degalų kainos.

Automobilių entuziastai ir specialistai teigia, jog iš tikrųjų pats kuro siurblys neturi nurodyto veikimo limito. Pati akivaizdžiausia taisyklė, kuri leis išvengti problemų su jūsų automobilyje įmontuotu siurbliu – tai naudojamo kuro ar dyzelio kokybė bei taip pat automobilio naudojimo būdas. Pavyzdžiui, pigus kuras iš Baltarusijos gali baigtis didelėmis išlaidomis neplanuotai remontuojant jūsų automobilį. Griežtas ne ir pati nuoširdžiausia rekomendacija – nieku gyvu nevažinėti su beveik tuščiu kuro baku. Automobilis tiesiog yra kankinamas ir kuro siurblys pumpuoja degalus mažesniu slėgiu, nei yra numatęs gamintojas. Siekdamas kompensuoti kuro padavimo nuostolius, elektroninis automobilio blokas tuomet perprogramuoja variklį dirbti kitomis sąlygomis. Galiausiai, dėl tokio sistemos „optimizavimo“ labai kenčia vožtuvų lizdai ir stūmokliai. Galutiniame rezultate gali būti sugadintas visas variklis, o tuomet remonto kaštai piniginei būtų itin skausmingas.

Be anksčiau paminėtų „negalavimų“ galima paminėti ir šiuos pavojaus signalus, kurie laimingos pabaigos jūsų automobilio kuro siurbliui tikrai nežada:

 
  • Dar vienas tokių pavojaus signalų – tai sunkiai užsivedantis variklis. Užsivedimo kokybei visiškai neturi įtakos, ar variklis yra šaltas ar karštas;
  • Galiausiai užvedus variklį ir nuspaudus akseleratoriaus pedalą, automobilis visvien gęsta;
  • Transporto priemonė, nors ir veikdama laisvąja pavara, pradeda dirbti netolygiai – ima trūkčioti arba vibruoti;
  • Nuolatos girdimi pašaliniai iš automobilio sklindantys garsai.
  • Dar vienas pavojaus signalas būtų, kuomet automobilis apsipila tirštais, baltos spalvos dūmais, kurie neretai gali skleisti sudegusio kuro kvapą;
  • Spaudžiant greičio pedalą, nieko nekyla variklio sūkiai.

Kuro siurblio remontas ar keitimas

Kai sugenda kuro siurblys, yra du sprendimai – galima mėginti remontuoti, o antrasis – keisti nauju. Tikrai nesiūlau pulti ir ardyti dabar automobilio, o geriausias sprendimas – kreiptis į specialistus, kurie atliktų tinkamą transporto priemonės diagnostiką. Po šios diagnostikos patvirtintų arba paneigtų jūsų įtarimus, jog kuro siurblys streikuoja.

Nenuostabu, jog kuro siurblių remontas – viena iš sudėtingesnių procedūrų automobilio remonto srityje. Nors ir vėl pasikartosiu, kad kuro siurblys reguliuoja kuro padavimą į variklį reikiamu kiekiu reikiamu laiku. Savaime suprantama, jog dėl šių priežasčių sugedęs kuro siurblys gali rimtai paveikti viso variklio veikimą bei techninę būklę. Atidėliojimas irgi gali tapti kaltininku dėl jūsų transporto priemonės ilgesnio „atstatymo“ laiko ir remonto kaštų.

 

Dar vienas svarbus aspektas, galima sakyti taisyklė, kurios reikėtų laikytis: kuro filtrą būtina pakeisti kas 20-30 tūkstančių kilometrų. Na, nebent naudojate neaiškios kilmės kurą, tuomet tekti tokius veiksmus gali atlikti ir dažniau.

Kuro siurblio būklė tiesiogiai įtakoja jūsų transporto priemonės sveikatą

Belieka tikėtis, jog mano patirtis padės užkirsti kelią tokioms pačioms problemoms su kitais automobiliais. Tad jei pastebėjote simptomus, tai nedelskite ir kreipkitės kuo greičiau į specializuotus automobilių remonto centrus. Atminkite, jog „skūpus“ – moka du kartus. Paisymas paprastų rekomendacijų ir naudojimas produktų, kuriuos rekomenduoja specialistai, leis išvengti ne tik detalių išlaidų, bet ir leis jūsų automobiliui užtikrinti ilgą ir kokybišką gyvenimą.

 

Šaltiniai ir informacija:

https://www.automobiliudalys24.lt/autodalys/kuro-siurblys

https://www.vta.lt/kodel-vazineti-apytusciu-degalu-baku-yra-bloga-mintis

Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
2 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
0 Komentarai
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button