Facebook reklamos keičiasi. Vartotojai ne tik priprato prie jų – jie išmoko jas ignoruoti. Jie slenka per reklamas taip pat greitai, kaip per draugų įrašus, o bet koks dirbtinumo kvapas dažnai reiškia vieną dalyką – paspaudimo nebus.
Tačiau reklama, kuri neatrodo kaip reklama, turi galią. Ji sustabdo žvilgsnį, sužadina emociją ir skatina veikti – be spaudimo ir be įkyraus raginimo „pirk dabar“.
Būtent tokio tipo reklamas kuria UAB „Be reklamos negerai“. Jų marketingo vadovas Aurimas Skaržinskas atvirai pripažįsta: „Šiandien Facebook reklama turi būti tokia natūrali, kad ją norėtųsi pasidalinti. Kitaip – ji tiesiog nesuveiks“.
Vartotojas nori nuoširdumo, ne lozungų
Facebook’e pergalę laimi ne tas, kuris garsiausiai šaukia, o tas, kuris kalba taip, kad norisi jo klausytis. Tai viena pagrindinių taisyklių, kuria vadovaujasi UAB „Be reklamos negerai“ ir tai nėra tik estetinės reklamos pasirinkimas. Tai psichologija.
Skaitmeninės erdvės vartotojai išmoko gintis. Jie automatiškai ignoruoja rėkiančius šūkius, banalias nuolaidas, blizgančius kvietimus „pirk dabar“. Jie pasidarė atsparūs triukšmui.
Kaip teigia Aurimas Skaržinskas: „Jei reklama pradeda nuo šūkių ar siūlo „geriausią kainą rinkoje“ – ji tiesiog nugrimzta sraute. Tai kaip garsus žmogaus balsas perpildytame kambaryje – jis nepatraukia, jis erzina. Bet jei žmogus pamato situaciją, kurioje atpažįsta save – jis sustoja, įsitraukia, perskaito, reaguoja“.
Tokio tipo reakcijoms pasiekti reikia autentiškumo. O autentiškumas – tai ne išgalvoti reklamų personažai, bet tikros situacijos, kurias žmonės išgyvena kasdien. Tai gali būti mamos nuovargis, bandant suderinti darbą ir vaikų priežiūrą. Tai gali būti jauno žmogaus abejonė dėl pirmo būsto paskolos. Tai gali būti verslininko baimė, kad investicijos į reklamą vėl neduos rezultatų.
Reklama turi kalbėti apie tai, kas svarbu žmogui – o ne apie tai, ką nori pasakyti verslas.
Būtent dėl to „Be reklamos negerai“ komanda nuosekliai pereina nuo „parduodančio“ turinio prie „pasakojančio“. Jie kuria kampanijas, kuriose dominuoja ne produkto savybės, o istorijos.
Tai gali būti vaizdo įrašas, kuriame klientas trumpai pasakoja, kaip tam tikras sprendimas pakeitė jo kasdienybę. Tai gali būti tekstas, atkartojantis dažną baimę, abejonę ar klausimą, su kuriuo žmogus kovoja tyliai.
Vaizdas – tai, kas sustabdo slinkimą
Kai Facebook srautas pilnas spalvų, šriftų, animacijų – būtent paprastumas gali išsiskirti.
„Vienos iš mūsų geriausiai veikusių reklamų vizualas buvo… paprasta mobiliojo ekrano nuotrauka su kliento žinute. Jokios grafikos. Tikra, emocinga, asmeniška“, – pasakoja Aurimas.
UAB „Be reklamos negerai“ dažnai atsisako standartinių reklamos vizualų. Vietoj to kuriami autentiški, realiai atrodančios nuotraukos ar vaizdo siužetai. Net jei jie netobuli – jie gyvi.
Tekstas, kuris pasakoja
Tekstas yra esminis reklamos elementas, bet ne sausas, ne „produkto aprašymas“. Tai turėtų būti mini pokalbis, mintis, klausimas. Aurimas pabrėžia: „Gera Facebook reklama turi pasakyti – aš tave matau. Aš suprantu tavo situaciją. Ir turiu sprendimą, bet nesiūlau jo įkyriai“.
Pavyzdžiui:
- Ne „Ieškote geriausio automobilio draudimo?“
- O „Kai draudimas kainuoja tiek pat, bet neatsiliepia, kai tau reikia – ar verta?“
Tekstas, kuris įžiebia atpažinimo jausmą, padeda reklamai tapti asmeniška.
Reklama = turinys, kuris veikia
Šiuolaikinėje skaitmeninėje aplinkoje klasikinė reklama vis dažniau atsiduria užmarštyje. Rėksmingi šūkiai, techniniai produkto aprašymai ar dirbtinai surežisuoti video klipai paprasčiausiai praranda jėgą. Vietoje to veikia tai, kas atrodo… nereklamiška. Patarimai. Tikros istorijos. Įžvalgos. Netgi emociniai išgyvenimai.
Tokia reklama nebeprimena bandymo kažką įsiūlyti – ji tampa naudingu turiniu. Vartotojai ją priima kaip turinį, kuris praturtina, įtraukia, kartais net – įkvepia. O kai reklama tampa naudinga – ji pradeda veikti savaime (ne per spaudimą, o per pasitikėjimą).
Šį principą nuosekliai taiko UAB „Be reklamos negerai“, kurdami Facebook reklamos kampanijas tiek mažiems, tiek vidutinio dydžio verslams. Pasak marketingo vadovo Aurimo: „Mūsų darbe nėra vietos tuštiems pažadams ar šabloniškiems skelbimams. Reklama turi ne tik parodyti, bet ir pasakyti kažką vertingo. Kitu atveju – ji tiesiog triukšmas“.
Vietoj to, kad bandytų bet kokia kaina parduoti – jų kuriamos kampanijos pirmiausia ieško sąlyčio taškų su žmogumi.
Pavyzdžiui, kai reklamuojamas produktas, kuris yra skirtas miego kokybei gerinti – kampanijos akcentas nėra „nuolaida 25 %“ ar „naujas modelis“, bet istorija apie žmogų, kuris dėl streso ilgą laiką neišsimiegodavo, kol atrado sprendimą. Taip sukuriama emocinė jungtis, kurioje vartotojas gali atpažinti save. Šis „turinio-first“ požiūris reiškia ir tai, kad reklama dažnai neprimena reklamos – ir būtent todėl ji veikia.