Lietuvos sklandytojai Algirdas Šimoliūnas, Sakalas Uždavinys ir Ignas Bitinaitis šįmet vasarą sieks sklandytuvais be motoro per dešimt dienų perskristi Europą.

Kaip rašoma ketvirtadienį iniciatyvos atstovų išplatintame pranešime, pilotai sklandytuvais planuoja pasiekti Portugalijos krantus skalaujantį Atlanto vandenyną ir tapti pirmaisiais lietuviais, perskridusiais Europą be motoro. Atstumas, kurį planuojama nuskristi – 4000 kilometrų. 

Skrydį sklandytojai pradės šįmet rugpjūtį. Jie planuoja skristi maršrutu: Lietuva (Kauno Dariaus ir Girėno aerodromas)–Lenkija–Vokietija–Prancūzija–Ispanija–Portugalija. 

Sklandytojai planuoja skristi nuo aerodromo iki aerodromo. Sklandytuvas, anot skrydžio atstovės Aistės Audickaitės, gali skristi 400-500 kilometrų, o esant geroms sąlygoms ir tūkstantį kilometrų.

„Tikslas yra skristi nuo aerodromo iki aerodromo, bet jeigu taip nepavyktų, tai tada jie tūpia į bet kokį lauką, kur mato, kad sąlygos yra tinkamos, ir tada antžeminė komanda juos susirenka, sumontuoja į dideles priekabas sklandytuvus ir tada jau važiuojame link kito aerodromo ir kitą dieną kylame iš jo“, – BNS sakė ji.

Skrydžio atstovė patikslino, kad iniciatyvoje dalyvaus dar 6-7 žmonių komanda.

„Mažai sklandytojų ryžtasi ilgiems skrydžiams nuo aerodromo į kitą aerodromą kertant valstybių sienas, nes pasiruošimas jiems pareikalauja daug laiko, jėgų ir ryžto, skrydžiai yra sunkiai prognozuojami. Pasiryžę perskristi Europą mes norime parodyti sklandymo galimybes ir, kad sklandytuvu galima nuskristi ilgus atstumus: 500 km ir daugiau“, – pranešime cituojamas komandos kapitonas A. Šimoliūnas.

Anot S. Uždavinio, skrydžiu norima paminėti Dariaus ir Girėno skrydžio per Atlantą 90-metį, šią liepą Lietuvoje vyksiantį NATO viršūnių susitikimą.

„Šis įvykis pažymi, kad Lietuva yra nepriklausomo pasaulio valstybė ir tai, kad mes NATO erdvėje galime skraidyti be apribojimų yra nuostabu. Man, kuris augo Sovietų Sąjungoje, laisvė, kurią turime, yra didelis pasiekimas“, – kalbėjo pilotas.

Anot pranešimo, skrydžio maršrutas kelionės metu gali kisti priklausomai nuo oro sąlygų. Jei oras bus palankesnis Vidurio Europoje, pilotai svarsto skristi per Čekiją, Austriją ir Italiją.

„Didžiausias iššūkis laukia ties Prancūzija, kur skrisime virš kalnų. Mes visi esame sklandę virš kalnų, tačiau nedaug. Taip pat, mums mažai pažįstamas Ispanijos kraštovaizdis ir klimatas. Manau, jog skrydis virš Ispanijos bus labai nenuspėjamas ne tik mums, bet antžeminei komandai, kuri mus seks su automobiliais ir priekabomis ant žemės“, – kalbėjo A. Šimoliūnas.

Šie pilotai jau yra sklandytuvais skridę per Baltijos šalis 2016 metais ir skrydį iki Juodosios jūros Ukrainoje 2018 metais.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

7 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar per sakurų žydėjimą turi būti draudžiamas eismas Upės gatve?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist