Optimizuodami interneto puslapius paieškos sistemoms ir lankytojams, visuomet galvojame, kaip paruošti tokį tekstą, kuris būtų idealus SEO prasme. Ir čia susiduriame su keliais iššūkiais, nes tikslą pasiekti trukdo vis dar gajūs mitai apie tai, koks turėtų būti geras SEO tekstas.

Mitas Nr. 1: SEO tekstas turi būti 300 žodžių ir ilgesnis.

Tie 300 žodžių tapo savotišku SEO rinkos standartu, nors yra absoliutus mitas.

Google nekelia jokių reikalavimų teksto ilgiui.

Pagal Google logiką, tekstas tiesiog turi būti tokio ilgio, kad būtų patenkinti kliento poreikiai gauti informacijos arba atlikti tam tikrą veiksmą. Dirbtiniu būdu teksto prifarširuotas puslapis šiais laikais tik pakenks, o ne padės. Be to ir sociologai pastebi naują reiškinį – žmonių atsparumą reklaminei informacijai.

Todėl jeigu Jūs internete radote „solidžių“ kompanijų atliktų tyrimų, kad tekstas svetainėje turi būti vidutiniškai 1459 žodžių ar 2000 žodžių, netikėkite tuo aklai. Tai tik manipuliacijos skaičiais, neturinčios nieko bendro su Google reitingavimu ir išimtos iš konteksto. Nes kartais tikrai reikia išsamių ir ilgų tekstų, tačiau kai kuriais atvejais ilgi tekstai yra visiškai nepriimtini, neskaitomi ir tiesiog kelia atstūmimą klientui, o Google dirbtiniam intelektui įtarimą, kad siekiama manipuliuoti pozicijomis paieškoje.

Kitaip tariant – Google į pirmą vietą gali iškelti puslapį tiek su 100 žodžių teksto, tiek su 100 000 žodžių, jei tik konkretus puslapis tenkina lankytojų poreikius ir tame tekste yra reikalinga logika.

Kodėl apskritai atsirado 300 žodžių reikalavimas? Kodėl būtent 300, o ne 500 ar 650 žodžių?

Tiesiog 300 žodžių, tai tekstas, kurį skaitytojas perskaito per 3 minutes. Dar kai kur galima rasti ir kitą skaičių – 250 žodžių. Tai standartinis mašinraštis (tekstas, spausdintas rašymo mašinėle), kuris dar naudojamas skaičiuojant vertimų tekstų apimtis. Mašinraštis yra tie 1800 spaudos ženklų su tarpais arba 250-300 žodžių. Tuo tarpu naudojantis teksto redagavimo programomis (Word), šis skaičiavimas yra niekinis, nes 12 šriftu parašyto teksto į Word puslapį telpa daugiau – apie 500 žodžių.

Tiesiog 300 žodžių yra tekstas, kuriam lankytojas galbūt nepagailės 3 minučių jį perskaitydamas. Tuo tarpu ilgesnis tekstas jau turi būti „kabinantis“ savo išvaizda, formatavimu ir žinoma turiniu.

Jei norite geriau suprasti kaip kuriami tekstai, kurie turi „pardavimų galią“ rekomenduojame apsilankyti tinklaraštyje https://www.viliamas.com/ kur rasite absoliučiai nemokamų ir vertingų patarimų „copywriting‘ tema.

Mitas Nr. 2: Raktažodis SEO tekste turi būti daug kartų paminėtas

SEO tekstų rašytojams dažnai keliama užduotis tikslius raktažodžius paminėti tekste 2 arba 3 kartus, arba 1 raktažodį, kas 100 žodžių. Jeigu tekstas yra 500 žodžių, reiškia raktažodis tekste turi būti minimas 5 kartus. Taip atsirado ir SEO terminas – raktažodžių tankis (keyword density), kuris įvairiais SEO evoliucijos tarpsniais buvo laikomas norma 1-3 proc. ribose.

Esmė ta, kad Google nebekreipia dėmesio į tikslius raktažodžius ir jų tankį tekste jau keletą metų. Dabar svarbiausia kontekstas. Dėl to su raktiniais žodžiais tekste persistengti tikrai nereikėtų. Pati nekalčiausia raktažodžių optimizavimo tekste schema yra 3 raktiniai žodžiai puslapyje:

  1. URL adrese;
  2. Puslapio pavadinime, kuris paprastai turi HTML tag‘ą H1;
  3. Tekste.

Dar visai neseniai tokių vietų buvo keturios, o ne trys, bet raktažodis puslapio MetaAprašyme dabar nėra toks aktualus, nes Google visai neseniai nusprendė patys generuoti MetaAprašymus iš teksto.

Kurdami konkretų puslapį tiesiog pasirūpinkite, kad reikalingas raktinis žodis ar frazė būtų trijose vietose ir viskas – daugiau persistengti tikrai nereikia.

Mitas Nr. 3: Kuo mažiau išeinančių nuorodų puslapyje

Straipsnyje, kurio apimtis yra 300 žodžių, gali būti tik 2 išeinančios nuorodos. Mitas! Google niekada neribojo išeinančių nuorodų skaičiaus. Kiek norite, tiek ir dėkite jei tai Jums patiems atrodo natūraliai.

Tuo tarpu rašant SEO tekstus buvo taikoma dar ir kita praktika. Tekste standartiškai buvo įdedamos 3 nuorodos: viena į reklamuojamą puslapį, o dar dvi į autoritetingus puslapius, pavyzdžiui, Wikipedia arba Yahoo. Taip buvo sudaromas įspūdis, kad tekstas pateikia nuorodas į labai gerus šaltinius. Deja tai yra absoliuti SEO atgyvena, atrodanti absoliučiai nenatūraliai, nes šią schemą jau ilgą laiką naudojo visi.

Google praktiškai jau nevertina, kiek išeinančių nuorodų ir į kokios vertės šaltinius turite. Tai reiškia, kad išeinančios nuorodos į senus ir visiems žinomus tinklalapius SEO rezultatams įtakos neturi. Mitas sugriautas, bet kai kas ir toliau bando apgaudinėti lankytojus bandant jiems įrodyti, kad puslapis kokybiškas.

SEO rinkoje mitų apstu. Taip yra todėl, kad SEO – ne tikslusis mokslas. Viskas daroma eksperimentų būdu. Tačiau blogiausia tai, kad kai kurie SEO specialistai praeityje gautus rezultatus laiko nenuginčijama tiesa ir laikosi įsikibę pasenusių SEO taktikų, kurios dirbtinio intelekto laikais tapo neveiksmingos ir žalingos.

Turėjote karčios patirties su nevykusiais SEO specialistais? Turite kitų SEO problemų ir klausimų? Būtinai pasidomėkite tuo, ką Jums patars SEO generolai. Geriausia žinia, kad pirminis SEO situacijos vertinimas Jums nieko nekainuos. Tad pasikalbėti tikrai verta.

SEO generolai – ne iš tų, kurie žada, o vėliau ieško pasiteisinimų. Jie veda į tikras pergales, kurių rezultatas – išlieka. Tuo įsitikino daugybė sėkmingų Lietuvos ir užsienio verslų.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

0 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar karinių pratybų metu Vilniuje turi būti skelbiama komendanto valanda?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist