Darbuotojų paieška šiandien – jau ne vien procesas, kai įmonė ieško tinkamų kandidatų užimti tam tikras pozicijas. Tai – svarbi strategija, kuri neatsiejama nuo įmonės įvaizdžio formavimo. Natūralu, kad stiprūs, talentingi darbuotojai nori dirbti organizacijose, kurios turi patrauklų įvaizdį, skleidžia aiškią misiją ir vertybes. Įmonės įvaizdis veikia ne tik tai, ar kandidatai apskritai domėsis darbo pasiūlymais, bet ir tai, kaip jie vertins įmonę kaip potencialią darbdavę. Jei reputacija teigiama, tai tampa stipriu magnetu talentams ir priešingai, jei įmonė garsėja neigiamais atsiliepimais, darbuotojų paieška tampa itin sudėtinga užduotimi.
Kaip įmonės įvaizdis veikia darbuotojų paiešką?
Įmonės įvaizdis – tai pirmas dalykas, kuriuo paprastai kandidatai pasidomi pamatę darbo skelbimą. Jei įmonė garsėja kaip moderni, rūpestinga ir atvira inovacijoms, potencialūs darbuotojai dažniau rinksis būtent ją. O neigiama reputacija gali atbaidyti net ir itin motyvuotus profesionalus. Vis daugiau žmonių, prieš siųsdami CV susipažinus su darbo pasiūlymu, tikrina įmonės socialinius tinklus, darbuotojų atsiliepimus internetiniuose portaluose ir netgi domisi, kaip įmonė dalyvauja socialinės atsakomybės projektuose. Kiekvienas iš šių aspektų tampa reikšmingu, kai vykdoma darbuotojų paieška.
Skaitmeninė era suteikia dar daugiau skaidrumo
Socialiniai tinklai ir įvairios platformos – pavyzdžiui „LinkedIn“ ar „Glassdoor“ – pakeitė žaidimo taisykles. Kandidatai tikisi ne tik darbo skelbimo su formaliais reikalavimais, bet ir gyvo, autentiško dialogo su darbdaviu. Skaitmeninis pasaulis atveria galimybę parodyti įmonės kultūrą, supažindinti su kolektyvu ir net papasakoti istorijas apie darbuotojų sėkmę organizacijoje. Tuo pačiu, skaidrumas tampa būtinybe. Pavyzdžiui, jei įmonė skelbia, kad vertina darbuotojų gerovę, o kandidatai sužino, jog realybė kitokia – tai gali labai pakenkti reputacijai. Todėl svarbu užtikrinti, kad komunikacija iš išorės atitiktų tikrovę.
Įmonės vertybės – kertinis aspektas
Įmonės, kurios aiškiai apibrėžia savo vertybes ir aktyviai jas propaguoja, dažnai turi daug didesnį pranašumą darbuotojų paieškoje. Pavyzdžiui, darbuotojai renkasi įmones, kurios palaiko tvarumą, socialinę atsakomybę arba pasižymi draugiška darbo aplinka. Vertybės tampa savotišku filtru, padedančiu atrasti tinkamus kandidatus, kurie ne tik atliks savo darbą, bet ir taps natūralia organizacijos dalimi.
Kodėl tai duetas, o ne du atskiri procesai?
Įmonė, kuri skiria dėmesį tik įvaizdžiui arba tik darbuotojų paieškai, neišnaudoja viso savo potencialo. Tik tuomet, kai šios dvi sritys veikia sinergiškai, įmonė gali pasiekti geriausių rezultatų. Įvaizdis pritraukia, o kokybiška paieškos strategija užtikrina, kad kandidatai atitiks lūkesčius. Pavyzdžiui, jeigu įmonė siekia įdarbinti technologijų ekspertus, bet jos įvaizdis vis dar siejamas su pasenusiais metodais, bus sunku pritraukti jaunus specialistus. Kita vertus, modernus įvaizdis pritrauks daugiau kandidatų, bet be aiškios strategijos šis srautas gali likti neišnaudotas.
Ar įmanoma įvaizdį pagerinti greitai?
Gera žinia ta, kad investicijos į įmonės įvaizdį duoda gana greitus rezultatus. Netgi keli paprasti žingsniai, kaip teigiamos istorijos apie dabartinius darbuotojus, skaidrus atlyginimų nurodymas ar kokybiškas karjeros puslapis, gali smarkiai pagerinti įmonės patrauklumą. Tačiau verta prisiminti, kad geras įvaizdis nėra trumpalaikis projektas. Jį reikia nuolat puoselėti, pradedant nuo mažų detalių ir baigiant dideliais strateginiais pokyčiais.
Kartais atrodo, kad darbuotojų paieška – tai tik dar vienas uždavinys organizacijos darbų sąraše. Bet jei pažvelgsime giliau, suprasime, jog kiekviena detalė – kaip įmonė save pristato, kiek rūpinasi savo įvaizdžiu ir darbuotojų gerove – daro didelę įtaką ne tik pačiai paieškai, bet ir visam organizacijos gyvenimui. O galbūt būtent dabar yra tinkamas metas atverti naują puslapį ir leisti savo įmonei tapti dar patrauklesne vieta dirbti?