Aktualijos

Vyriausybė planuoja taršos mokesčio ir akcizo degalams pokyčius

Aplinkos ministro Simono Gentvilo teigimu,  atsižvelgiant į EBPO rekomendacijas, Lietuvoje bus siekiama keisti taršos mokesčius.  Pasak jo, ketinama didinti registravimo mokestį taršiausiems automobiliams bei įvesti metinį taršos mokestį. Taip pat žadama didinti akcizo mokestį degalams.

S. Gentvilo teigimu, dabartinės taikomos priemonės nėra pakankamos siekiant mažinti transporto priemonių taršą. Tą savo ataskaitoje pabrėžė ir Ekonomikos bendradarbiavimo ir plėtros organizacija (EBPO). Anot ministro, naujasis mokestis bus dvilypis – didės atvežamų automobilių registracijos mokestis taršiems automobiliams, turėtų būti įvestas metinis taršos mokestis.

„Čia turi būti priemonės ne tik skatinimo, o subsidijos jau yra tiek viešajam transportui, tiek elektromobiliams įsigyti, tačiau reikia siųsti signalą dėl taršos mokesčio pakeitimo, ir jis bus dvilypis. Viena vertus, registravimo mokestis dėl pirmo importo į šalį bus pakeistas ir padidintas taršiausiems automobiliams, išlaikytas tam pačiam lygmenyje dabartinės taršos. (…) Atsiras metinis mokestis, kuris apmokestins virš vidurkio taršesnius automobilius“, – sakė S. Gentvilas.

 

Ministras tikino, kad dėl mokesčio pakeitimų ekonominės galimybės įsigyti automobilį nepasunkės. Pakeitimus ministras vadina signalu pirkti mažiau taršesnius automobilius.

„Esminės lengvatos senjorams, daugiavaikėms šeimoms nenumatytas, automobilių įperkamumas nepasikeis, tiesiog signalas rinkai pirkti mažiau taršius automobilius“, – teigė S, Gentvilas.

Didės akcizai kurui

 

Premjerės Ingridos Šimonytės teigimu, dabartiniai Lietuvoje veikiantys akcizai benzinui ir dyzelinui atitinka tik minimalius ES reikalavimus ir skatina žmones toliau naudoti taršias transporto priemones.

„Savo mokesčių sistema, balansuodami ant minimalių Europos Sąjungos akcizo tarifų, mes iš esmės kažkiek sukuriame parankesnes sąlygas žmonėms, kurie kurą perka, tačiau taip pat kreipiame ir jų elgesį tam tikra linkme“, – sakė ministrė pirmininkė.

Pasak I. Šimonytės, sprendimas didinti akcizo mokesčius degalams skirtas ne papildyti valstybės biudžetą, o keisti žmonių elgesį bei įpročius.

 

„Šitie mokesčiai skirti ne šiaip papildyti biudžetus, bet keisti žmonių elgesį ir jie tą žmonių elgesį turėtų keisti. Jei valstybės, ES kryptis yra judėti mažiau taršių transporto priemonių link ir nesudaryti mokestinių preferencijų tam elgesiui, kuris vertinamas kaip kenksmingas žaliajam kursui arba aplinkosaugai, tai atitinkamai tie mokesčiai turėtų būti koreguojami“, – EBPO Lietuvos aplinkosaugos politikos vertinimo renginyje kalbėjo premjerė.

„Pati kryptis, pati problema labai aiški – mokesčių sistema subsidijuoja žmones, kurie važinėja taršiausiu kuru“, – apibendrino I. Šimonytė.

Lukas Juozapaitis (ELTA)

 
Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
23 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
4 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Red wing
Red wing
1 mėnesį

Atlyginimas nekyla,padidėjo dujų,elektros ir kitos būsto išlaikymo kainos… Padidės akcizas kurui, na ir ką toliau daryti paprastam žmogeliui…

Nereikalingas
Nereikalingas
1 mėnesį
Atsakinėti į  Red wing

Vaziuoti viesuoju, dalintis kelione su kaimynais ir pns

Sars
Sars
1 mėnesį

Jeigu visi surinkti mokesciai nueis i viesojo transporto gerinima – puiku!

Expertas
Expertas
1 mėnesį
Atsakinėti į  Sars

2009 metais pakeltas akcizo mokestis turėjo nukeliauti į kelių būklės gerinimą, bet nuo to laiko kelių būklė tik prastėjo, tai labai naivu tikėtis, kad tie pinigai nukeliaus viešajam transportui. Su akcizo pakelimu kils ir maisto bei paslaugų kainos pridedame dar infliaciją ir mažas algas gaunantiems piliečiams, MMA kelimas nepasijus.

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button