AktualijosViešasis transportas

Viešojo transporto vairuotojai ir kultūringumas: ar tai suderinami dalykai?

Nors viešojo transporto sistemos pakeitimai vyksta gana dažnai, vis dar sulaukiama daug keleivių skundų. Pavyzdžiui, SĮ „Susisiekimo paslaugos“ puslapyje socialiniame tinkle „Facebook“ vartotojai dažniausiai reiškia nepasitenkinimą dėl vėluojančių ar neatvykstančių transporto priemonių. Nepaisant to, atkreipiamas dėmesys, jog vairuotojai kartais elgiasi neetiškai ar net pažeidžia kelių eismo taisykles. 

Per mėnesį – daugiau nei šimtas skundų

UAB „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) komunikacijos atstovė Rasa Norkienė „Made in Vilnius“ patvirtino, kad skundų iš tiesų gaunama. Per antrą š.m. ketvirtį pasitvirtinusių pretenzijų kas mėnesį įmonė priskaičiavo vidutiniškai iki 110. Pusę jų sudarė nepasitenkinimas dėl vairuotojų darbo. Komunikacijos atstovės teigimu, keleiviai dažniausiai skundžiasi dėl vežėjų darbo kultūros, antroje vietoje pagal dažnumą – nepunktualumas arba kitos priežastys, susijusios su eismo tvarkaraščiais ir maršrutų koregavimais, trečioje vietoje – netenkinanti transporto priemonių techninė būklė. R. Norkienės duomenimis, vidutiniškai pasiteisina 72 % visų skundų. „Skundo priežastis ir aplinkybes svarbu ištirti kuo objektyviau, nes nuo to priklauso kokia atsakomybė teks vairuotojui“, – aiškina „VVT“ atstovė.

Pagal įmonės nuostatas, už prasižengimą darbuotojams (nebūtinai tik vairuotojams), gali būti taikomas įspėjimas, pastaba, papeikimas arba atleidimas iš darbo. Atleidimas iš darbo – rečiausiai pasitaikanti forma, kuri, pasak R. Norkienės, sudaro tik apie 6 % nuo bendro vairuotojų nuobaudų skaičiaus.

 

Vairuotojo darbą pašnekovė vadina labai įtemptu, reikalaujančiu atlikti daug skirtingo pobūdžio veiksmų tuo pačiu metu, t.y. saugiai vairuoti, spėti pagal grafiką esant spūstims mieste, suteikti informaciją keleiviams ar parduoti bilietus. Dėl to VVT nuo praėjusių metų pabaigos visiems vairuotojams organizuoja „Sudėtingų situacijų valdymo“ mokymus. Vairuotojai turi tobulinti ir profesines žinias, todėl kas 5-erius metus privalo baigti specialią profesinio mokymo programą. Visi vairuotojai yra apmokomi, kaip padėti neįgaliesiems, ir privalo žinoti klientų aptarnavimo standartus.

O kaip kituose miestuose?

Kaip teigiama VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ (KKT) atsiųstame pranešime, ši įmonė yra regioninė transporto agentūra, kontraktuojanti vežėjų įmones (kurių Klaipėdos mieste ir priemiestyje dabar veikia 8) atlikti keleivių vežimo paslaugą. KKT nedirba nė vienas keleivius vežiojantis vairuotojas, tačiau sutartyse su vežėjais yra apibrėžta jų atliekamos paslaugos kokybė ir materialinės sankcijos už prastesnį darbą nei nurodytas sutartyje. Įmonė tikina, kad tikslus tvarkaraščio laikymasis yra kontroliuojamas automatiškai pagal GPS duomenis. Vežėjai už pažeidimus yra baudžiami.

Skundai dėl netinkamo vairuotojų elgesio publikuojami svečių knygoje internete. Dažniausios joje skelbiamos problemos – perpildyti autobusai ir nukrypimai nuo eismo tvarkaraščių, tačiau pasitaiko ir pretenzijų dėl vairuotojo elgesio. Iš viso per praėjusius metus įstaiga sulaukė 7563-ų atsiliepimų. Tokį skaičių lemia ir tai, kad KKT administruoja ir mokamą automobilių stovėjimą, kontroliuoja taksi ir maršrutinius taksi. Apie šias paslaugas keleiviai taip pat rašo atsiliepimus.

 

KKT atstovai tikina, kad, esant konfliktinėms situacijoms, autobuso kamerų vaizdo įrašai yra peržiūrimi ir pagal tai priimamas sprendimas kreiptis į vežėją, kad šis nubaustų savo darbuotoją.

Siekdama prevencijuoti netinkamo vairuotojų elgesio atvejus, KKT teigia organizuojanti specialius kursus. „Šį pavasarį organizavome mokymus, kaip sutilpti kelyje su dviratininkais, kaip padėti įlipti neįgaliesiems ir mamoms su vaikais“, – rašoma redakcijai atsiųstame pranešime.

Kaune įsikūrusi, bet kituose miestuose filialus turinti UAB „Kautra“, nors „Made in Vilnius“ ir gyrėsi esanti didžiausia šalies keleivių tarpmiestinių maršrutų pervežimo įmonė Lietuvoje, tačiau tikino, kad ir šios įmonės darbuotojai susiduria su įvairiais nutikimais kelyje. Tiesa, kiek skundų „Kautra“ gauna ir ar jų gauna apskritai, bendrovės Kokybės kontrolės skyrius nenurodė. „Mes neturime noro vairuotojus bausti, tačiau mokome juos gerų pavyzdžių“, –  rašoma pranešime. „Kautros“ atstovai aiškina, kad kiekvienas vairuotojas, netinkamai pasielgęs su klientais, yra papildomai apmokomas siekiant konfliktų išvengti ateityje.

 

Įmonė taip pat teigia rengianti mokymus įvairiomis temomis net kelis kartus per metus. Taip pat galvojama apie vairuotojo specialybės rengimą atitinkamose mokymo įstaigose.

Dėmesys ne tik vairuotojų elgesiui, bet ir išvaizdai

2011 m. UAB „Vilniaus troleibusai“, dar nesusijungusi su UAB „Vilniaus autobusai“, buvo paskelbusi apie privalomų uniformų įvedimą. Tuometinis „Vilniaus troleibusų“ direktorius Vidmantas Striška tikino, kad vairuotojams uniforma yra būtina, kadangi dabartinė jų apranga yra nereprezentatyvi. Tačiau, įmonėms susijungus į vieną UAB „Vilniaus viešasis transportas“, šios idėjos buvo atsisakyta, nes, tuometinio VVT direktoriaus Gintaro Nakučio teigimu, tai buvo daug lėšų reikalaujantis sprendimas.

Tiesa, panašu, kad situaciją ketinama keisti. VVT atstovės R. Norkienės teigimu, šiuo metu įmonėje yra vykdomas viešųjų pirkimų konkursas vairuotojų uniformoms įsigyti. „Planuojame, kad vėlyvą rudenį vairuotojai jau vilkės naująją aprangą“, – informuoja komunikacijos specialistė.

 

Kitose mūsų kalbintose keleivių pervežimo įmonėse uniforma jau seniai nebėra naujiena. Pavyzdžiui, UAB „Kautra“ aiškina, kad bendrovė yra įsidiegusi ne tik elgesio vertinimo, bet ir aprangos dėvėjimo politiką. Kiekvienas vairuotojas ateidamas į darbą įsipareigoja ateiti dėvintis įmonės suteikiamą uniformą bei kaklaraištį. Nepaisant to, „Kautros“ atstovai pripažįsta, kad kartais pasitaiko aprangos kodo nesilaikymo atvejų, ypač karštomis dienomis.

Uniformas dėvi ir Klaipėdoje dirbantys vairuotojai. KKT atstovai teigia pasirašę naujas sutartis su vežėjais, kurios reglamentuoja, kad vairuotojai turi dėvėti vienodą aprangą.

Straipsnio autorė: Evelina Knutovič, MadeinVilnius.lt

 
Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
0 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
0 Komentarai
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button