Susisiekimo ministerija žada per artimiausius kelis metus smarkiai padidinti dviračių takų skaičių, siekiant, kad kelionių dviračiais Lietuvoje padaugėtų 7 proc., tačiau dviratininkų atstovas abejoja, ar ambicingi planai bus įgyvendinti.

Šią savaitę Susisiekimo ministerijos strategiją pristatęs ministras Marius Skuodis teigė siekiantis per dešimtmetį reikšmingai sumažinti kelionių automobiliais, o vienas iš to būdų – skatinti keliones dviračiais.

Jis teigė, kad iki 2024 metų bus siekiama dviračių takų skaičių padidinti bent 20 proc., tačiau atkreipė dėmesį, kad dviračių takai iki šiol nėra inventorizuoti – neaišku, kiek tiksliai dviračių takų turi valstybė ir kaip jie dera su savivaldybių takais.

„Turime daug gražių atvejų, kai miestas turi atkarpą, kitas miestas turi atkarpą, bet yra dviejų kilometrų valstybinio kelio ruožas, kur to dviračio tako nėra, jis keliauja tiesiog į pievas“, – spaudos konferencijoje antradienį sakė M. Skuodis.

Pasak jo, inventorizaciją norima atlikti iki metų vidurio, o tada būtų galima pradėti planuoti investicijas. Tačiau ministerijos planais abejoja Lietuvos dviratininkų bendrijos vadovas Paulius Bakutis.

„Su dabartinėmis priemonėmis, kurias mes matome, mums tai neatrodo realu, ypač todėl, kad Susisiekimo ministerija mažai tariasi su visuomene, asociacijomis“, – BNS sakė P. Bakutis.

Anot jo, ministerija ir Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) dviračių takų inventorizaciją vykdo jau kelis metus, tačiau ji niekaip nėra užbaigiama.

„Tiesioginio bendravimo nėra, nėra tiesioginio kontakto su nevyriausybinėmis organizacijomis. Tokiu atveju nebus normalaus plano, kuris galų gale tiesiog nuguls į stalčius, nes nebus tiksliai inventorizuota ir jis tiesiog bus nenaudotinas ir suplanuotas, greičiausiai, netinkamai“, – sakė P. Bakutis.

Pasak jo, siekiant paskatinti keliones dviračiais, visų pirma, reikia sutvarkyti dviračių takų infrastruktūrą.

„Pirmiausiai trūksta dviračių takų, kuriais galėtum patogiai, saugiai nuvažiuoti ir žinant mūsų takų įrengimo tradicijas, kai jie kaip papuola, taip įrengiami. Bandoma įrengti, bet tai dažnai gaunasi dviračių takų imitacija“, – sakė dviratininkų atstovas.

„Antras dalykas – problema yra ne tik infrastruktūroje, o sąvokoje darnus judumas – tai nėra vien tai, kad nutiesiau taką ir dabar juo visi važinės. Turi būti ir skatinimas atsisakyti automobilio, kitų transporto rūšių pritaikymas, pėsčiųjų ir dviračio konflikto mažinimas“, – pabrėžė jis.

Susisiekimo ministerija teigia į šalies susisiekimo sistemą 2021-2024 metais iš viso investuosianti daugiau nei 3 mlrd. eurų.

Autorius Paulius Viluckas

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

3 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar per sakurų žydėjimą turi būti draudžiamas eismas Upės gatve?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist