• Reklama
  • Kontaktai
  • Pranešk naujieną
Pranešimas
MadeinVilnius.lt
  • Naujienos
    • Miestas
    • Mikrorajonai
    • Rajonas
      • Trakai
      • Lentvaris
      • Medininkai
      • Širvintos
    • Lietuvos naujienos
    • Užsienio naujienos
    • Vilniečiai
    • Švietimas
    • Sportas
    • Turizmas
  • Verslas
    • Vilniaus rinka
    • Statybos Vilniuje
    • Nekilnojamas turtas
    • Technologijos
    • Užsienio investicijos
    • Startuoliai
  • Pramogos
    • Laisvalaikis
    • Renginiai
    • Koncertai
    • Festivaliai
    • Teatras
    • Parodos
    • Kinas
  • Transportas
    • Viešasis transportas
    • Vilniaus gatvės
    • Oro uostas
    • Traukiniai
  • Sportas
    • Krepšinis
    • Futbolas
    • Plaukimas
    • Lengvoji atletika
    • Tenisas
    • Auto sportas
    • Rankinis
    • Ledo ritulys
  • Statybos
  • Renginiai
  • ○︎○︎○︎
    • Istorija
      • Senasis Vilnius
      • Vilniaus miesto studija
      • Neatrastas Vilnius
    • Maistas
      • Sostinės geriausieji
      • Nauja vietelė
      • Vilniečiai rekomenduoja
      • Maistas ant ratų
    • Eurovizija
    • Orai Vilniuje
    • Horoskopai
    • Stilius
    • Savaitės klausimas
    • Vilniečio balsas
    • Temų sąrašas
Suasmeninta
Šrifto dydžio keitimasAa
MadeinVilnius.ltMadeinVilnius.lt
  • Naujienos
  • Verslas
  • Pramogos
  • Transportas
  • Maistas
  • Statybos Vilniuje
  • Sportas
  • Istorija
  • Vilniaus istorija
  • Savaitės klausimas
Paieška
  • Naujienos
    • Miestas
    • Mikrorajonai
    • Rajonas
    • Lietuvos naujienos
    • Užsienio naujienos
    • Vilniečiai
    • Švietimas
    • Sportas
    • Turizmas
  • Verslas
    • Vilniaus rinka
    • Statybos Vilniuje
    • Nekilnojamas turtas
    • Technologijos
    • Užsienio investicijos
    • Startuoliai
  • Pramogos
    • Laisvalaikis
    • Renginiai
    • Koncertai
    • Festivaliai
    • Teatras
    • Parodos
    • Kinas
  • Transportas
    • Viešasis transportas
    • Vilniaus gatvės
    • Oro uostas
    • Traukiniai
  • Sportas
    • Krepšinis
    • Futbolas
    • Plaukimas
    • Lengvoji atletika
    • Tenisas
    • Auto sportas
    • Rankinis
    • Ledo ritulys
  • Statybos
  • Renginiai
  • ○︎○︎○︎
    • Istorija
    • Maistas
    • Eurovizija
    • Orai Vilniuje
    • Horoskopai
    • Stilius
    • Savaitės klausimas
    • Vilniečio balsas
    • Temų sąrašas

Atraskite mus

  • Reklama
  • Kontaktai
  • Pranešk naujieną
  • Naujienos
  • Verslas
  • Pramogos
  • Vilniaus istorija
  • Maistas
  • Stilius

Populiariausi straipsniai

Naršykite šios dienos populiariausias naujienas!

Lenkijos keliuose atsirado naujas kelio ženklas

12 2
Horoskopas

Keturi Zodiako ženklai dar šią savaitę turėtų nusipirkti loterijos bilietą

1 6
Horoskopai

Penktadienio horoskopas (gegužės 23 d.): vienas Zodiako ženklas išsiaiškins intriguojančią paslaptį

1

Lik prisijungęs

Raskite mus socialiniuose tinkluose
130kSekėjaiPatinka
1.7kSekėjaiSekti
7.1kSekėjaiSekti
Turite paskyrą? Prisijungti
  • Apie mus
  • Reklama
  • Kontaktai
  • Privatumo politika
© 2012-2023. UAB „Naujosios medijos grupė”. Visos teisės saugomos.
AutomobiliaiKelionės

Ilgiausias pasaulyje kelio tunelis yra visai netoli Lietuvos

Eglė Kučaitė
2025 m. gegužės 04 d. 12:00
2 min. skaitymo
Dalintis

Norvegijoje slypi vienas įspūdingiausių inžinerijos pasiekimų – ilgiausias pasaulyje automobiliams skirtas tunelis. Ir nors šis įspūdingas statinys skamba tarsi iš futuristinio filmo, jis realiai egzistuoja vos už kelių tūkstančių kilometrų nuo Lietuvos.

Lærdal tunelis driekiasi 24,51 kilometro ilgio atkarpa vakarų Norvegijoje, tarptautinėje E16 magistralėje tarp Oslo ir Bergeno. Šis kelio ruožas jungia Lærdal ir Aurland savivaldybes, tapdamas ne tik susisiekimo arterija, bet ir nacionaliniu pasididžiavimu. Statybos prasidėjo 1995-aisiais, o oficialus atidarymas įvyko 2000-aisiais. Projektas kainavo daugiau nei 1 milijardą Norvegijos kronų – tai būtų apie 87 milijonai eurų.

Norvegijos parlamentas sąmoningai pasirinko investuoti į visiškai naujo tunelio statybą, o ne modernizuoti senus kelius. Šis sprendimas atsipirko – Lærdal tunelis iki šiol laikomas ne tik rekordininku, bet ir pavyzdžiu, kaip derinti funkcionalumą, saugumą ir inovacijas.

Patirtis, pritaikyta žmonėms

Kadangi kelionė tuneliu trunka apie 20 minučių, ypatingas dėmesys buvo skirtas vairuotojų gerovei. Kiekvieną šeštą kilometrą tunelyje įrengtos milžiniškos olos – vadinamosios „poilsio salės“, kuriose galima sustoti, o vizualiai jos nutraukia monotonišką vaizdą ir suteikia psichologinį palengvėjimą.

Taip pat buvo apgalvotas apšvietimas – šiltos ir šaltos šviesos deriniai sukuria šviesos oazę, imituojančią natūralią dienos šviesą. Tokie sprendimai mažina stresą, padeda išvengti orientacijos praradimo ir pavargimo – dažnų ilgų tunelių kelionių palydovų.

Tunelis, kuris vis dar stebina

Nuo 1843-ųjų, kai Londone po Temze buvo pastatytas pirmasis modernus tunelis, žmonija žengė milžinišką žingsnį į priekį. Tų laikų 396 metrų konstrukcija šiandien atrodo kukliai šalia Lærdal giganto. Tačiau tai tik dar kartą įrodo, kaip technologijos ir vizija gali sukurti sprendimus, keičiančius ne tik susisiekimą, bet ir mūsų supratimą apie galimybes.

Lærdal tunelis – tai ne tik ilgiausias pasaulyje kelio tunelis. Tai – gyvas pavyzdys, kaip žmogaus sumanumas gali įveikti gamtos kliūtis. Ir jis visai čia pat – Norvegijoje.

ŽYMOS:AutomobiliaiNorvegija
Dalintis
Kaip vertinate šį straipsnį?
Labai patiko1
Nustebino0
Gerai0
Nuobodu0
Nesąmonė0

Rekomenduojami Video

- Reklama -

Ar manote, kad pastaruoju metu kilę gaisrai yra sabotažo aktai?

Jums taip pat gali patikti

Vilniaus rinka

Vilniuje – naujos kartos „Toyota“ automobilių salonas

Komentarų: 0
2
Lietuvos naujienos

Nuo liepos įsigalios svarbus pakeitimas: dalis vairuotojų nebegalės naudotis savo automobiliais

3 komentarai
3 2
Vilniaus gatvės

Savivaldybė prašo kuo skubiau patraukti 19 automobilių, kitaip jų neliks

Komentarų: 0
2 2
MadeinVilnius.lt
Apie Vilnių ir Vilniaus kraštą su nauju požiūriu – pozityviai, optimistiškai ir su šviežio oro gūsiu.
  • Apie mus
  • Reklama
  • Kontaktai
  • Privatumo politika

Visos teisės saugomos © 2012-2025  UAB „Naujosios medijos grupė”. Kopijuoti, dauginti bei platinti galima tik gavus raštišką UAB „Naujosios medijos grupė” sutikimą.

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Pamiršote slaptažodį?