Užsienio investicijų plėtros agentūra „Investuok Lietuvoje“ trečius metus iš eilės parengė plačiausią ir išsamiausią šalyje Lietuvos paslaugų centrų sektoriaus apžvalgą.  Tyrime dalyvavo paslaugų centrai kartu įdarbinantys daugiau nei 90 proc. visų sektoriaus darbuotojų, tarp jų ir daugiau nei po tūkstantį darbuotojų turintys „Western Union“, „Barclays“ ir  „Danske Bank“.

Paslaugų centrų industrija Lietuvoje pastarąjį penkmetį demonstruoja itin spartų augimą. Šiame sektoriuje dirbančiųjų skaičius auga po 1-2 tūkst. per metus ir bendras paslaugų centruose dirbančių specialistų skaičius šiuo metu siekia 14 tūkst.

„Atliktas tyrimas yra vienas pagrindinių įrankių padedančių suprasti kaip vystosi ši stipriai auganti industrija. Gautos įžvalgos yra naudingos ne tik industrijos žaidėjams, bet ir mums rengiant investicinio klimato gerinimo iniciatyvas, kurios padėtų užtikrinti tolesnį sektoriaus augimą“, – teigia užsienio investicijų plėtros agentūros „Investuok Lietuvoje“ Paslaugų komandos vadovas Laisvis Makulis.

Apžvalgos duomenys rodo, kad Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, funkcijų robotizacija yra itin svarbi tendencija, paliečianti beveik visus sektoriaus atstovus. 4 iš 5 Lietuvoje veikiančiuose paslaugų centruose dalis funkcijų vienokiu ar kitokiu lygiu yra automatizuotos. Įdomu, kad net 58 proc. bendrovių naudojami robotizuoti procesų valdymo sprendimai sukurti Lietuvoje, vietos informacinių technologijų specialistų. Tai ne tik rodo rinkoje esančių specialistų kompetencijas, bet ir tai, kad industrija sparčiai ruošiasi ketvirtosios pramonės revoliucijos atnešamiems iššūkiams.

„Matome, kad norint toliau auginti industriją yra svarbūs tolimesni pokyčiai investicinėje aplinkoje: reikia daugiau keliomis kalbomis kalbančių specialistų, perkvalifikavimo iniciatyvų, talentų iš užsienio šalių pritraukimo sistemos, o robotizuojant paslaugų centrus ateityje reikės vis daugiau itin aukštos kvalifikacijos specialistų. Tai leis ir toliau auginti industrijos atlyginimų vidurkį, kuris jau dabar yra ženkliai didesnis nei šalies vidurkis“, – teigia užsienio investicijų plėtros agentūros „Investuok Lietuvoje“ generalinis direktorius Mantas Katinas.

Pasak jo, kasmet rengiama apžvalga taip pat yra itin svarbus leidinys potencialiems investuotojams, svarstantiems galimybę steigti paslaugų centrą Lietuvoje, o agentūrai – pardavimo įrankis. Viena vertus, tai objektyvus ir pats išsamiausias informacijos šaltinis apie industriją,  antra vertus, tokio leidinio egzistavimas parodo, kad tai viena prioritetinių industrijų ir valstybė suinteresuota jos plėtra.

Paslaugų centrų bendruomenei apžvalga ir svarbiausios tendencijos pristatytos renginyje, kuriame dalyvavo centrų vadovai, didžiausių šalies universitetų atstovai, LEAN, darbdavio įvaizdžio ir kalbų mokymo specialistai. Tradiciniame „Investuok Lietuvoje“ organizuojamame bendruomenės susibūrime, jos nariai kartu su svečiais iš Belgijos, Lenkijos ir Latvijos diskutavo apie ateities iššūkius ir dalinosi mintimis, kaip juos spręsti.

„Investuok Lietuvoje“ parengtą apžvalgą gali atsisiųsti čia

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

0 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist